Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Nej, jag struntar fullständigt i ditt "block".
Ja, du har flera ggr skrivit att du föredrar det rödgröna blocket.
Citat:
Som jag skrev är det viktiga att SD lyckas påverka politiken i en sverigevänlig riktning. Inget 7k- parti kommer frivilligt att gå med på detta, men M och KD fattar att utan SD blir det inget regeringsinnehav för deras del ens någonsin.
Du har fortfarande inte förstått att dessa partier är maktlösa innan de kommer över 51% (du röstar dessutom inte ens själv på dem).
Citat:
L är däremot galna liberaler som verkligen hatar allt som är gott och rätt. De kommer att hindra M från att göra nödvändiga förändringar som SD förhoppningsvis kräver.
SD är inte i position att kräva särskilt mycket. SD får inte ens vara med i en ev. blågul regering.
Citat:
Med L kvar finns bara 2 alternativ;
SD lägger sig för L. Då är SD förlorat och hela den sverigevänliga rörelsen måste börja om.
2;
SD vägrar stödja M, vilka står närmre L och måste oavsett böja sig för Ls krav. Då går bollen till MA, och du kan vara säker på att L i det läget följer bollen.
1. Varför skulle SD lägga sig för L?
2. Varför skulle SD vägra stödja M?
Citat:
Där står du bland majoriteten väljare och är blåst av 7k- igen.
Jag röstar på det blågula blocket, det är allt jag kan göra. Du röstar däremot indirekt på det rödgröna blocket (samtidigt som du vill att SD ska gå framåt och kunna ställa krav).