2022-08-15, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Gamla siffror?

Några dagar bara. Senaste mätningarna från Novus och Demoskop.
Citera
2022-08-15, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Varför är det isf bra att L åker ut enligt dig?

Om man bortser från valet får gärna L och Mp åka ut för mig med. Alla partier i sjuklövern får gärna åka ut. Vem skulle sakna dom? Varför skulle det INTE vara bra att alla dessa försvann? Dom har förstört vårt land och vårt folk till ruiner ta mig fan.
Citera
2022-08-15, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om man bortser från valet får gärna L och Mp åka ut för mig med. Alla partier i sjuklövern får gärna åka ut. Vem skulle sakna dom? Varför skulle det INTE vara bra att alla dessa försvann? Dom har förstört vårt land och vårt folk till ruiner ta mig fan.

Men nu går det inte att bortse ifrån valet. Åker L ut så är det säker seger för de rödgröna.
Citera
2022-08-15, 15:12
Avslutad
Citat:
Men nu går det inte att bortse ifrån valet. Åker L ut så är det säker seger för de rödgröna.

Som det ser ut behöver knappast någon oroa sig, mer upphissad fjant än Pehrson får man leta efter i media.
Citera
2022-08-15, 15:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Varför är det isf bra att L åker ut enligt dig?
Därför att SD måste tvinga M i en sverigevänlig riktning och L kommer att dra M åt motsatt håll.

Ett M beroende av L är värdelöst.
Citera
2022-08-15, 15:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Blir L kvar är segern säkrad för 7k.

Den enda seger vi kan hoppas på är att SD tvingar M eller S att genomföra vettiga åtgärder.
Citera
2022-08-15, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Därför att SD måste tvinga M i en sverigevänlig riktning och L kommer att dra M åt motsatt håll.

Ett M beroende av L är värdelöst.

Du hoppas alltså på att L ska åka ut så att det blir rödgrönt styre, så att SD sedan ska kunna tvinga M i sverigevänlig riktning?
Citera
2022-08-15, 15:25
Medlem
Sossarna säger i sina reklamfilmer som rullar på Youtube hela tiden (den där Maggan snackar) att det "kommer krävas mycket av dig och mig för att bryta segregationen".

Jag kan väl inte vara den enda som inte känner något ansvar eller lust alls för att bryta någon segregation?

Är detta verkligen en valvinnare?
Citera
2022-08-15, 15:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du hoppas alltså på att L ska åka ut så att det blir rödgrönt styre, så att SD sedan ska kunna tvinga M i sverigevänlig riktning?
Det är att föredra framför att L blir kvar var på SD tvingas att ge upp om M.
Citera
2022-08-15, 15:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Sossarna säger i sina reklamfilmer som rullar på Youtube hela tiden (den där Maggan snackar) att det "kommer krävas mycket av dig och mig för att bryta segregationen".

Jag kan väl inte vara den enda som inte känner något ansvar eller lust alls för att bryta någon segregation?

Ja, jag tror att det tilltalar hennes väljare.
Citera
2022-08-15, 15:35
Avslutad
Citat:
Blir L kvar är segern säkrad för 7k.

Den enda seger vi kan hoppas på är att SD tvingar M eller S att genomföra vettiga åtgärder.

18% kan inte tvinga 82% till någonting. Röstar du ens själv på SD?

Citat:

Citat:
Det är att föredra framför att L blir kvar var på SD tvingas att ge upp om M.

SD och M är totalt maktlösa om de inte hamnar i regeringsställning. Ett SD som kan påverka två borgerliga partier i regeringsställning (pga att L klarar spärren) ger mer inflytande än ett SD som inte kan påverka någonting pga att partiet inte tillhör det block som vunnit valet (pga att L inte klarar spärren).

Det är enkel matematik ... egentligen.
Citera
2022-08-15, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten

Skötsamma människor vill instinktivt ha ett fungerande samhälle. Ett samhälle med mindre segregation fungerar bättre. Så varför skulle det inte tilltala väljarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in