2022-08-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Nu är det lungt på gatorna, många har åkt in men kriget är långt från över.

FLG finns inte kvar utan splittrades, den ena sidan förlorade, där bland annat Ninow och Bahanan var med, den sidan är alltså utplånade. Andra sidan kom att kallas SSA (Same Side Always) här ingår bland annat Navy/Ghost, Ace/Kawala, Hoodz, Piraten, Hanad och Svensken.

DP och HH är inte i aktiv konflikt.

Idag så styr Skorpinionerna gatorna i Rinkeby och delar av Tensta, Skorpinionerna är SSAs yngre, alltså personer från 12-22 år.

I Husby styr HH och i Hjulsta är det inte säkert vilka som styr, men förmodligen DP.
Snacka inte mannen du vet inget!
Citera
2022-08-15, 00:39
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100gubbe163
Snacka inte mannen du vet inget!

Vad är det jag har fel på? Rätta gärna.

Konstigt nog får jag en magkänsla av att du faktiskt är en gängmedlem från Järva.
Citera
2022-12-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drazziel123
ManetManet ville att jag skulle skriva kopplingarna mellan SSA,FLG och Shottaz

Kriget startade med ett mord på en kille som kallades Izzy efter ett rån i Täby där Mashla kännde sig blåst och därför blev Izzy skjuten av Shobre i skogen i bromsten.

Shottaz skappades med namnet Shottaz efter Indiana död, han vart mördad på cafe mynta i Rinkeby 2016 och namnet är taget ifrån Indianas instagram, där hans Insta namn var just Shottaz efter hans död så skappades då Shottaz iallafall och leader vart Farre, och meddlemar vart Poy, Yasin, JB. Apollo, polaken och hans lille bror Kevin, Ayye, Greken Janis, Kurden, Shackar, och Dumle som sen bytte sida till DP. de var ansiktet ut för shottaz då sen fanns de andra som var med de i det dålda som Fiffty och co

Ayye som som är i från Tensta gillade inte att vara lägre rankad än Farre och började kalla sig för FLG tillsammans med Shackar och JB som var ett intärnt skämmt

När Farre, Yasin, JB, Apollo, Ayye och alla åkte in så kom Farres bror ut Faye och han fick i uppdrag att ta ställningen i Rinkeby tills Farre kom ut, Farre och Fayes syster gifter sig så småning om med Gucci från Tensta som var nära vän med Farres kusin Kaptenen och tillsammans skappade de FLG som är i dag tillsammans med Navy, Hoodz, Ninnow, och co även Apollo, Kevin,Polacken,Shackar, Janies, började kalla sig FLG, medans JB, YB, Poy ,Farre, Ayye, kurden blev enbart Shottaz.
Gucci var den starka länken till Tensta barnen och efter han dog och FLG döda Poy så hoppa Apollo Janis, Shackar, Kevin polacken och co och billdade SSA =Same Side Allways för att markera att de var ett stort fel att döda Poy som var en av de mest lojala Shottaz hade, han backade alltid upp YB och YB när de var yngre han var deras muskler om någon var kaxig.

FLG försöker även skjuta Ayye som hoppar av Shottaz och skapar AOD =Angel of Death tillsammans med sin lille bror och några andra.

men det många undrar om SSA kör med Shottaz idag och de gör de eftersom de har samma fiende det så kallade DP med undergruppen Sicarios

många ur FLG har ju blivit mördade, skadade eller sitter inne just nu, men de har några yngre förmågor som har tillkommit som härjar i Tensta just nu och försöker bygga upp sig tills leadrna kommer ut det vill säga Navy och Hoodz

AOD kör för sig själva men har också samma fiende de vill säga DP med allierade.
24k gillar dock inte FLG men de tycker om Shottaz och de samarbetar lite gran precis som HSL och DP gör men lite mer i det tysta, nu mot slutet har Shottaz även stärkt starka band i Botkyrka speciellt med Illki som är kapten för VNT =Vårby Nätverket

kan ha glömmt en del saker pallar inte skriva mer men det kanske ger er en lite bättre bild på de hela

Gucci sog dog i dubbelmordet i köpenhamn tillsammans med sin svåger Fayye som är bror till Farre/Farhan som är ledare för Shottaz skappade en alliance mellan sina grupp FLG och Shottaz
Shottaz var enbart medlemar i från Rinkeby förutom Ayye som då är i från Tensta, efter mycket skoj sins i mellan så kallade Jaffar byn och Ayye sig FLG filter lösa grabbar

Det sjuka är att både gänggerna har jätte många rekryterade Finns en fup bland annat =om en unge/Medlem hos Flg han blev kartlagd med flg gällande bilder från kamerorna i tensta där man ser han hänga med Flg och polisens span på gänget ser dom han som är empati lös kallas för flexo han Hetter på riktigt Z***r Uppväxt i vårby gård Men familjen flytta när han var ung pågrund av hans lvu Han har blivit misstänkt för narkotika brott Gällande en härva runt om mars där polisen storma en lägenhet där han syndes med en 30 åring respekterad kriminell runt om Tensta Flexo/z***r gällande fup finns det bilder videos av kamerorna i Tensta centrum där han hänger med Kända ledarna inom kriminella nätverket Flg Och span på han i en protokoll dom härja runt centrum Tror ni han kommer ställa till kaos i området eller inte länk till hans fup har jag skriv i dm.
Citera
2022-12-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chikago190
Det sjuka är att både gänggerna har jätte många rekryterade Finns en fup bland annat =om en unge/Medlem hos Flg han blev kartlagd med flg gällande bilder från kamerorna i tensta där man ser han hänga med Flg och polisens span på gänget ser dom han som är empati lös kallas för flexo han Hetter på riktigt Z***r Uppväxt i vårby gård Men familjen flytta när han var ung pågrund av hans lvu Han har blivit misstänkt för narkotika brott Gällande en härva runt om mars där polisen storma en lägenhet där han syndes med en 30 åring respekterad kriminell runt om Tensta Flexo/z***r gällande fup finns det bilder videos av kamerorna i Tensta centrum där han hänger med Kända ledarna inom kriminella nätverket Flg Och span på han i en protokoll dom härja runt centrum Tror ni han kommer ställa till kaos i området eller inte länk till hans fup har jag skriv i dm.
Skicka länk här man kan inte skriva dm till dig
Citera
2022-12-02, 15:06
Medlem
beckos avatar
Citat:
Bra sammanfattning,
- är skorpionerna gamla SSA?
- tillhör skorpionerna Shottaz-sidan?
Citera
2022-12-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Bra sammanfattning,
- är skorpionerna gamla SSA?
- tillhör skorpionerna Shottaz-sidan?

/Svar till frågan =Ja Skorpionerna är en del av flg Och gjort jobb åt flg
Citera
2022-12-04, 13:38
Medlem
Citat:

Vart hittar man fup?
Citera
2023-04-18, 15:02
Medlem
Har det inte alltid saknats ordentliga belägg för att FLG står för Filterlösa grabbar? Tänker att det också kan åsyfta namnen på döda kompisar. F för Franky, G för Gucci.. Men vem skulle då L:et vara?
Citera
2023-04-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Har det inte alltid saknats ordentliga belägg för att FLG står för Filterlösa grabbar? Tänker att det också kan åsyfta namnen på döda kompisar. F för Franky, G för Gucci.. Men vem skulle då L:et vara?

Från låten Filterlösa med N.

”Alla mina bröder är utvecklings störda
Undernärda, hjärndöda, filterlösa, laglösa
Mot allt, och alla vi kan köra”

Från låten oppblock med Yasin.

”My niggas got ten bodies last year
Undernärda, hjärndöda
Filterlösa, hänsynslösa”

Sägs väl också i fler låtar. Är det inte härifrån det kommer?
Citera
2023-04-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Från låten Filterlösa med N.

”Alla mina bröder är utvecklings störda
Undernärda, hjärndöda, filterlösa, laglösa
Mot allt, och alla vi kan köra”

Från låten oppblock med Yasin.

”My niggas got ten bodies last year
Undernärda, hjärndöda
Filterlösa, hänsynslösa”

Sägs väl också i fler låtar. Är det inte härifrån det kommer?
Ja, har koll på musiken (Filterlösa är väl dock Jaffars låt, med N som gäst, precis som det är Jaffars vers från Oppblock du citerar), men det behöver ju inte betyda att det är det som det står för. Vi vet sedan tidigare att media helt godtyckligt döper gäng - Hjulstabarnen är inte direkt självvalt utan kommer från vad en DP-ledare kallade dom i en chatt, samma sak med Dödspatrullen som döptes av media och själva kallar sig 3MST.

Min poäng: har varken i media eller i någon FUP sett belägg för att 1. De kallar sig FLG eller 2. FLG står för Filterlösa grabbar. Det som däremot finns är gott om bilder där de gör gang signs med F och G, vilket jag tycker lika sannolikt är en hyllning till bortgångna vänner och kan vara vad FLG åsyftar.
Citera
2023-04-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Ja, har koll på musiken (Filterlösa är väl dock Jaffars låt, med N som gäst, precis som det är Jaffars vers från Oppblock du citerar), men det behöver ju inte betyda att det är det som det står för. Vi vet sedan tidigare att media helt godtyckligt döper gäng - Hjulstabarnen är inte direkt självvalt utan kommer från vad en DP-ledare kallade dom i en chatt, samma sak med Dödspatrullen som döptes av media och själva kallar sig 3MST.

Min poäng: har varken i media eller i någon FUP sett belägg för att 1. De kallar sig FLG eller 2. FLG står för Filterlösa grabbar. Det som däremot finns är gott om bilder där de gör gang signs med F och G, vilket jag tycker lika sannolikt är en hyllning till bortgångna vänner och kan vara vad FLG åsyftar.

Glömde bort att skriva med Jaffar. Jag har inte så bra koll men om du har rätt är det isf i folks mun. Efter texterna? Hade du sett L sign med?
Citera
2023-04-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Glömde bort att skriva med Jaffar. Jag har inte så bra koll men om du har rätt är det isf i folks mun. Efter texterna? Hade du sett L sign med?
Ja, det är ju egentligen skitsamma vad de kallar sig själva, om något, men reagerade mest på att jag aldrig sett någon av de inblandade använda beteckningen på Instagram eller i någon telefontömning eller liknande.

Vetifan om jag sett L. Här skulle vi behöva Instagram-detektiverna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in