Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-14, 23:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Så det hände redan på 1600 talet, innan vi ens hade kol.
Citera
2022-08-14, 23:52
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Till hösten och vintern blir det nog regn och kanske översvämningar igen då fylls floderna på igen skulle jag tro.

Översvämningarna senaste åren beror inte på att det kommit mer regn än vanligt utan på att markerna är så torra att de kakar sig och inte kan ta emot/absorbera regnet lika snabbt längre. Översvämningarna orsakas alltså av torkan.
Citera
2022-08-14, 23:53
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Jag vet. Men den anknyter till temat i klimatpropagandan. Jag vet att människan förstört NATUREN, och stora delar av livet i havet tex. Men torkan har inget med människan att göra. Det går i cykler som sagt. Det var samma torka redan på biblisk tid och innan. Syndafloder också. Och då hade människan garanterar ingen klimatpåverkan. Det är den stora skillnaden.

Fast när du säger det här om att det inte har med människan att göra, då är det inte ett yttrande som du baserar på någon extern expertkunskap, utan du tar själv på dig rollen som sakkunnig och bara berättar hur du tror att det ligger till.

Så alltså verkar du som en obildad person som försöker argumentera för att de bildade har fel, och istället sälja in din egen hobbyteori.
Senast redigerad av anomalign 2022-08-14 kl. 23:55.
Citera
2022-08-14, 23:58
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Ja då kommer dödsregnet från kina.
Och extremnederbörden från hässleholm.
Då är översvämmningskatastrofen nära. Byar sveps bort och folk dör i tusentals.

Men ta det lugnt efter det så kommer dödshettan igen.

Grattis! Du beskrev just hur experterna varnar att vädret kommer bli mer och mer ju längre klimatkatastrofen fortgår.
Citera
2022-08-15, 00:00
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Översvämningarna senaste åren beror inte på att det kommit mer regn än vanligt utan på att markerna är så torra att de kakar sig och inte kan ta emot/absorbera regnet lika snabbt längre. Översvämningarna orsakas alltså av torkan.
Det kan vara så till viss del, tex nederbörden direkt efter torkan 2018, men inte 2019 20 21. Det där är inte en helgjuten sanning.
Citera
2022-08-15, 00:04
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Det finns inga experter på klimatpåverkan.

Där är du igen med dina felaktiga påståenden där du själv är källan.

Om man inte ska hänvisa till eller utgå från den verkliga världen, utan bara från sin fantasi, så kan man skriva precis vad som helst som du gör nu. Men det blir inte så meningsfullt då.
Citera
2022-08-15, 00:08
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Det kan vara så till viss del, tex nederbörden direkt efter torkan 2018, men inte 2019 20 21. Det där är inte en helgjuten sanning.

Det var inte bara torka 2018. Torkan har fortsatt efter det och pågick även innan. Marken har inte återhämtat sig om du tror det. Det kommer va såhär det ser ut nu.
Citera
2022-08-15, 00:16
Medlem
Aftonbladet är den största skittidningen av alla. Deras enda jobb är att skapa clickbaitartiklar och att hela tiden få det att verka som att undergången är nära, oavsett om det handlar om en jävla förkylning eller väder. Samma skit varje sommar om leverfläckar, torka och bla bla bla.

Seriöst, folk borde sluta läsa media. Det gör dom dumma i huvudet och förvandlar dom till ångestfyllda små jävla cucks.
Citera
2022-08-15, 00:39
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Igår hade AB en stor bild på en skogsbrand.(förmodligen anlagd)
Rubriken var klimataktivister cementerar golfklubbar för att rädda klimatet.

Någon har hällt cement i några golfhål i Frankrike.
Minimal skada 200 mil bort.

Vad gör inte AB för att koppla ihop klimat och skogsbrand.

MP måste ju hinna komma upp i 4% till valet. Räkna med att klimatet men framförallt jordem är på väg att gå under, i alla fall till dagen efter valet. Då får du läsa om att Carola råkade snubbla till på en scen igen.
Senast redigerad av sebno1 2022-08-15 kl. 00:41.
Citera
2022-08-15, 00:45
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Där är du igen med dina felaktiga påståenden där du själv är källan.

Om man inte ska hänvisa till eller utgå från den verkliga världen, utan bara från sin fantasi, så kan man skriva precis vad som helst som du gör nu. Men det blir inte så meningsfullt då.
Dina påståenden är korrekta därför att du anser dig ha kunskap nog att bedöma vad en expert uttalar sig om? Der har du absolut inte. Jag, till skillnad från dig, har ett kritiskt förhållningssätt och tänkande, jag sitter inte och sväljer allt jag läser bara för att en så kallad expert har uttalat sig. Och jag vet att det genom historien har funnits gott om experter som haft totalt fel. Jag kan räkna ett plus ett. Och i detta fallet så är det enkelt. Det var samma torka på 1600 talet då de ristade in dessa budskap i stenarna, och då hade inte människan någon så kallad klimatpåverkan. Genom historien så har vi otaliga exempel på torka som lett till svält och dålig skörd. Du kan hitta det i skrifter flera tusen år tillbaks i tiden. Med noll klimatpåverkan.

Det är jobbigt att tänka själv. Jag vet.
Citera
2022-08-15, 00:49
Medlem
nedboys avatar
Citat:
"Experter". Du hör ju hur dumt det låter.

Nä det gör jag inte. Är det dumt med experter? Hur efterbliven är du egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Dom har hållt på sedan 70-talet.
Och inget av det dom har sagt har inträffat.
extremstormar etc..

Gå in på ipcc och kolla. Statistik och fakta från ipcc visar att inget har ökat.

Förutom den globala medeltempen. Med ca 0.9c på 140år

Finns massa data som Greta har visat upp från klimatexperter där man tydligt kan se hur illa det håller på att gå.

Om inte annat så kan du väl bara studera vad som sker i världen just nu. År för år så får vi lite mer och mer extremt väder. Vi är ju bara i början än så länge.
Citera
2022-08-15, 00:54
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Nä det gör jag inte. Är det dumt med experter? Hur efterbliven är du egentligen?

Finns massa data som Greta har visat upp från klimatexperter där man tydligt kan se hur illa det håller på att gå.

Om inte annat så kan du väl bara studera vad som sker i världen just nu. År för år så får vi lite mer och mer extremt väder. Vi är ju bara i början än så länge.

Jag har gått igenom ipcc rapporter. Då jag tror dom vet vad dom håller på med.
Deras rapporter visar tydligt att varken orkaner, översvämmningar, extremväder har ökat.

Däremot har den globala medeltemperaturen ökat.
Och det kan orsaka en del grejer längre fram i tiden.
Risken är dock att vi går in i en kallare period igen om ca 150-200 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in