2022-08-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Da hadde han vel ikke sagt at en bestilte og en annen utførte. Om han nå noensinne har sagt det ?

Jo, det har han visst nog kunnat göra. Allt för att manipulera och för att lägga skulden på andra personer fastän det är han själv som ligger bakom den iscensatta kidnappningen som skulle sluta med ett mord. Och därmed skulle det vara svårt för polisen att luska fram hur det verkligen förhåller sig.
Citera
2022-08-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jo, det har han visst nog kunnat göra. Allt för att manipulera och för att lägga skulden på andra personer fastän det är han själv som ligger bakom den iscensatta kidnappningen som skulle sluta med ett mord. Och därmed skulle det vara svårt för polisen att luska fram hur det verkligen förhåller sig.
Så jävla smart är han inte
Citera
2022-08-15, 00:00
Medlem
Citat:
Så jävla smart är han inte

Kan han bygga upp ett helt imperium av företag då är han nog lika smart till att göra detta.
Citera
2022-08-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Tror du virkelig at TH kan ha vært alene om dette?

Hvis ikke? Tror du ikke det var behov for medhjelpere etter 31. oktober?

Når tror du i så fall TH «kjøpte» tjenesten?

Hvorfor driver du og stiller de usammenhengende spørsmålene dine til meg?

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hehe, sant. Namsmannen sender ikke mange purringene før han går til verks.

Jeg greide ikke å dy meg.

Citat:
Det er velkjent at politiet aldri anbefaler å betale løsepenger. Men de sender straks melding om at de vill betale. Du skjønner vel at det ikke henger på greip.

Politiet må velge en bitcoinkode blant 6 forskjellige, og de valgte en kode de antar Motparten ville være interessert i å svare på. Politiet sendte et lignende beløp, i håp om å få respons fra antatt Motpart.

Det er ren og skjær kverulering å påstå at politiet sendte melding om at de ville betale.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror også hun ble angrepet etter 09.16, etter samtalen med sønnen. Og deretter ikke i besittelse av sin egen telefon. Men jeg tror hun ble drept senere enn 10.07.

Hvis man skal anta at drapstidspunktet kan være flyttet, gir det ingen mening i å flytte drapstidspunktet feil vei.

Jeg oppfatter innlegget ditt som et forsøk på å underbygge at AE var i live på morgenen forsvinningsdagen. Som om du tror at ved å diskutere de angivelige hendelsene på morgenen som om AE var i live, så påvirker du folk til å tro at hun var i live.

Unnskyld, men dette er velkjent manipuleringsteknikk.

Det eneste som gir mening er at drapet av AE skjedde tidligere, i løpet av natten eller morgenen forsvinningsdagen. Før TH dro på jobb. Før de mulige billysene langs gangveien.
Citera
2022-08-15, 00:03
Medlem
Citat:
Jaha, hvorfor det ?

Fordi THs dna er funnet i knehasene på hennes bukse, under borrelåsen på hennes sandal, på dørkarmer og dør og biologisk materiale på hans skjorte fra slepespor i skittentøyskurven forteller at han er personen som står bak drapet på henne. Og han var, som kjent, ikke tilgjengelig for det mellom kl 09 og 10.07.
Citera
2022-08-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Han var vel en av dem som ga TH alibi om at han ankom jobben fysisk. TH parkerte jo på et annet sted enn normalt denne dagen, slik at bilen kunne fanges opp av overvåkningskameraet. TH kunne ikke gi noen god forklaring på hvorfor. Bildene fra kameraet var utydelige, og man kan ikke se at det er TH på bildet. Er ikke den nevnte driftssjefen også sikkerhetssjef på Futurum, med ansvar for sikkerhet, overvåkningskameraer etc🤔
åpenbart veldig viktig for th at bilen hans ble fanget opp på kamera akkurat på denne dagen. Alibiet må sikres.
Citera
2022-08-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det som er spesielt er vel alt det uvanlige som skjedde akkurat i timene rundt forsvinningen.

Ikke minst sønnens dramatiske kveld, tilfeldigvis dagen før det skulle skje noe enda mer dramatisk med hans mor.
Gitt dette, er det sannsynlig at Anne Elisabeth tok kvelden den kvelden? Det forutsetter "falskt alibi" fra kontoristen til TH riktignok.

Merker at en løsning på denne saken ville midlertidig kurert min milde depresjon. Tror vi ikke får den i år.
Citera
2022-08-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Fordi THs dna er funnet i knehasene på hennes bukse, under borrelåsen på hennes sandal, på dørkarmer og dør og biologisk materiale på hans skjorte fra slepespor i skittentøyskurven forteller at han er personen som står bak drapet på henne. Og han var, som kjent, ikke tilgjengelig for det mellom kl 09 og 10.07.
Men se nå, det er ikke han som legger telefonen på bordet 10:07. Det er altså noen andre i huset 10:07. Hvorfor i all verden skulle han da komme til huset å selv drepe henne etter 10:07 ?
Citera
2022-08-15, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje Tassen overdøvet ringelyen?
Høye pipelyder. Sa th dette i avhør. Viktig å dikte litt.
Citera
2022-08-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Hvis man skal anta at drapstidspunktet kan være flyttet, gir det ingen mening i å flytte drapstidspunktet feil vei.

Jeg oppfatter innlegget ditt som et forsøk på å underbygge at AE var i live på morgenen forsvinningsdagen. Som om du tror at ved å diskutere de angivelige hendelsene på morgenen som om AE var i live, så påvirker du folk til å tro at hun var i live.

Unnskyld, men dette er velkjent manipuleringsteknikk.

Det eneste som gir mening er at drapet av AE skjedde tidligere, i løpet av natten eller morgenen forsvinningsdagen. Før TH dro på jobb. Før de mulige billysene langs gangveien.

Feil vei? Sitter du på noen fasit i dette? Eneste som gir mening? Sikkert for deg siden det passer med din hypotese, men sånn utover det?

Manipuleringsteknikk? I hvilken hensikt? Politiet sier siste kjente livstegn kl 09.14, men det kan kanskje du motbevise?

Jeg tror hun var i live etter 10.07 helt uavhengig av hva du måtte mene om saken.
Citera
2022-08-15, 00:15
Medlem
Citat:
Men se nå, det er ikke han som legger telefonen på bordet 10:07. Det er altså noen andre i huset 10:07. Hvorfor i all verden skulle han da komme til huset å selv drepe henne etter 10:07 ?

Fordi han ville det slik.
Citera
2022-08-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet må velge en bitcoinkode blant 6 forskjellige, og de valgte en kode de antar Motparten ville være interessert i å svare på. Politiet sendte et lignende beløp, i håp om å få respons fra antatt Motpart.

Det er ren og skjær kverulering å påstå at politiet sendte melding om at de ville betale.
De kunne ha begynt med «Jeg har problem, trenger mer tid» i stedet for «Jeg sender monero før om syv dager» som var en melding om at de ville betale innen syv dager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in