2022-08-14, 22:04
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Han var vel en av dem som ga TH alibi om at han ankom jobben fysisk. TH parkerte jo på et annet sted enn normalt denne dagen, slik at bilen kunne fanges opp av overvåkningskameraet. TH kunne ikke gi noen god forklaring på hvorfor. Bildene fra kameraet var utydelige, og man kan ikke se at det er TH på bildet. Er ikke den nevnte driftssjefen også sikkerhetssjef på Futurum, med ansvar for sikkerhet, overvåkningskameraer etc🤔

Nå har jeg ikke lest absolutt alle artikler, og jeg vet at noen brukere besitter informasjon som ikke alle de andre har, men hvis dette stemmer, så er det oppsiktsvekkende.
Blir litt som dette med at TH ikke kan huske om han kjørte gangveien.
Vi mennesker er ofte vanedyr, og da er det vel slik at enten kjører han den veien hver gang, eller så kjører han aldri den veien, tenker nå jeg. Da er det rart å gi et slikt svar.
Citera
2022-08-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det manglet et ord der.

Spørsmålet var om DE politiet har ettergått alle samtalene de vet har foregått, uten å avlytte?

For eksempel med broren: Hva snakket dere om?

Ingen i den familien har fremstått medgjørlige på den fronten etter ei tid, inkludert høvdingen, så nei jeg tror ikke politiet har fått ettergått samtaler som dette. Og om de har, og vedkommende er involvert, så vil vel samtalens faktiske innhold ikke blitt delt med politiet uansett, naturlig nok.
Citera
2022-08-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har aldri vært noen aktiv pengeinnkreving fra den antatte Motparten.

Og nå påstår du at TH skal være uskyldig fordi politiet ikke har avslørt noen kontakt mellom TH og antatt Medhjelper(e), eller, antatt Motpart og pengeinnkrevere.

Det tyder på at TH enten ikke våget å ta kontakt med Medhjelper(e) fordi han visste at politiet fulgte med på alt han gjorde. Eller, at TH er alene om alt.

Uansett, er TH skyldig.

Tror du virkelig at TH kan ha vært alene om dette?

Hvis ikke? Tror du ikke det var behov for medhjelpere etter 31. oktober?

Når tror du i så fall TH «kjøpte» tjenesten?
Citera
2022-08-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ingen i den familien har fremstått medgjørlige på den fronten etter ei tid, inkludert høvdingen, så nei jeg tror ikke politiet har fått ettergått samtaler som dette. Og om de har, og vedkommende er involvert, så vil vel samtalens faktiske innhold ikke blitt delt med politiet uansett, naturlig nok.

Ok.

Du bruker logikk, og det liker jeg.

De skyldige er blant dem som TH har hatt samtaler med mens han ble overvåket, og som holder troppene hvis de blir forhørt av politiet.

Når avtalte de drapet/bortføringen?

Og hva var «betalingen»?
Citera
2022-08-14, 22:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje Tassen overdøvet ringelyen?

Tja, kanskje Tassen ulte av redsel fordi han skjønte at han var alene med TH.
At han ulte av glede, var det neppe.
Citera
2022-08-14, 22:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Jeg vil tro at angivelig Motpart er betydelig slappere (og mindre skremmende) i tjenesten enn lovlige pengeinnkrevere. Som Namsmannen og Statens Innkrevingssentral. Feks.[/i]

Hehe, sant. Namsmannen sender ikke mange purringene før han går til verks.
Citera
2022-08-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tja, kanskje Tassen ulte av redsel fordi han skjønte at han var alene med TH.
At han ulte av glede, var det neppe.
Du kan ikke tenke deg at en valp forbinder ringelyden på matmors telefon med matmor?
Kanskje Tassen tenkte at AE var der ettersom hennes telefon ringte?
Citera
2022-08-14, 22:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Han var vel en av dem som ga TH alibi om at han ankom jobben fysisk. TH parkerte jo på et annet sted enn normalt denne dagen, slik at bilen kunne fanges opp av overvåkningskameraet. TH kunne ikke gi noen god forklaring på hvorfor. Bildene fra kameraet var utydelige, og man kan ikke se at det er TH på bildet. Er ikke den nevnte driftssjefen også sikkerhetssjef på Futurum, med ansvar for sikkerhet, overvåkningskameraer etc🤔

Jeg kjenner ikke den spesifikke stillingsinstruksen, men tittelen "driftsansvarlig" sier meg
at vedkommende har praktisk ansvar, og som du sier inkluderer nok det også sikkerhet
og overvåkning. Skulle vært interessant å vite hvor lenge han har hatt den stillingen.
Navnet dukket opp da noen la ut en wayback-kopi av TH Eiendom sine websider fra 2016.
Denne personen later forøvrig ikke til å ha hatt noen næringsrelaterte roller, han dukker
ikke opp i noen styresammenheng eller andre typer "forretningsforbindelser" på proff.no etc.
Men på facebook-profilen står det at han tydeligvis fremdeles joober for TH Eiendom.
Citera
2022-08-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ok.

Du bruker logikk, og det liker jeg.

De skyldige er blant dem som TH har hatt samtaler med mens han ble overvåket, og som holder troppene hvis de blir forhørt av politiet.

Når avtalte de drapet/bortføringen?

Og hva var «betalingen»?

Ja jeg tror man finner de skyldige blant de TH også har hatt samtaler med mens han ble overvåket. Og holde troppene er en selvfølge når man har involvert seg i et planlagt drap.

De to andre spørsmålene har jeg ikke svaret på, så det blir i tilfelle kun spekulasjoner fra min side. Jeg ser ikke bort fra at TH muligens fikk «betalt» i noens lojalitet og at denne lojaliteten mulig vil bli belønnet etter hans død.
Senast redigerad av Kokadu 2022-08-14 kl. 22:37. Anledning: Tillegg
Citera
2022-08-14, 22:38
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du kan ikke tenke deg at en valp forbinder ringelyden på matmors telefon med matmor?

Du mener at det først var stille, og så når telefonen startet å ringe, så startet Tassen å ule? Da skulle det jo være et tidspunkt der TH skulle kunne høre telefonen, rett før at Tassen startet å ule?
Ikke logisk den forklaringen din, som så mye annet du har kommet med.
Citera
2022-08-14, 22:42
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg kjenner ikke den spesifikke stillingsinstruksen, men tittelen "driftsansvarlig" sier meg
at vedkommende har praktisk ansvar, og som du sier inkluderer nok det også sikkerhet
og overvåkning. Skulle vært interessant å vite hvor lenge han har hatt den stillingen.
Navnet dukket opp da noen la ut en wayback-kopi av TH Eiendom sine websider fra 2016.
Denne personen later forøvrig ikke til å ha hatt noen næringsrelaterte roller, han dukker
ikke opp i noen styresammenheng eller andre typer "forretningsforbindelser" på proff.no etc.
Men på facebook-profilen står det at han tydeligvis fremdeles joober for TH Eiendom.

Han har vært ansatt der lenge, og har også en trenerrolle i Lørenskog ishockeyklubb. Kan jo være en trofast tjener for TH dette🤔
Citera
2022-08-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du mener at det først var stille, og så når telefonen startet å ringe, så startet Tassen å ule? Da skulle det jo være et tidspunkt der TH skulle kunne høre telefonen, rett før at Tassen startet å ule?
Ikke logisk den forklaringen din, som så mye annet du har kommet med.
Hunder kan høre enkelte lyder som mennesker ikke kan høre. Kanskje starten på ringetonen var en lav lyd som Tassen hørte men som TH ikke hørte, og kanskje Tassen startet å ule (og overdøvet ringelyden) slik at TH ikke hørte ringelyden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in