Citat:
Ursprungligen postat av
Igelkottenn
Finns videon någonstans eller har bara polisen den?
men texten är så här: första delen:
"K= Kvinna, M = Man
Fotsteg hörs
K: Vad sa du?
M: Va?
K: Vad sa du?
M: Det är sista natten du sover här.
K: Hota inte mig
M: Nej (ler)
K: Fattar du?
M: Vad menar du?
K: Jag kommer förstöra alltihopa
M: Vad?
K: Allt för dig
M: Det du redan har gjort
K: Det har jag inte gjort. Jag tycker faktiskt att det är hela ditt jävla fuckin liv. Vet du att du
själv som fixat. Du hade legat på fuckin psyk annars. Mm Som en alkoholist. Det är därför du
spelar inte det. Jävla töntjävel, på riktigt. Så jävla liten person. Alltså förstår du? Jag har gjort
allting för dig. Vad gör du?
M: Vad?
K: mm Vad gör du? Du beter dig som en jävla idiot
M: Nej
K: hela tiden
M: försöker och hålla mig undan för och slippa (ohörbart) dig
K: Hålla dig undan. Åh det är så synd om dig som alltid. För det har du sagt om Jossan också
i alla år, att hon har slagit dig. Jag ska kanske fråga Jossan om hon har slagit dig, eller hur?
Mm Kolla hur det går då, (ohörbart) har du slagit Emil. Emil som är så muskulär och stark,
har du slagit honom? Ja tydligen har hon det. Det är kanske du som ljuger hela tiden och hittar
på grejer. Det kanske inte är alla andra faktiskt. Väx upp på riktigt
M: Jag vill bara att du åker härifrån. Det är det enda jag vill
Utskrift ljudfil från filmen drygt 10 min före mor , 2021-08-20 14:22 diarienr: 5000-K716402-21 127
K: Jag kommer inte åka härifrån (ohörbart)
M: Nej behöver inte komma tillbaks heller.
K: (ohörbart)
M: Sen behöver du inte komma tillbaks nå mer
M: Det var innan du sparkade sönder dörrar och slog mig allt vad du hade i ansiktet
K: (ohörbart) fattar inte att du kan paja allting (ohörbart)
M: Du är så sjuk i huvudet så det är helt sjukt åt det
(dörr öppnas) (skjutdörr och stängs)
Utskrift ljudfil från filmen drygt 10 min före mor , 2021-08-20 14:22 diarienr: 5000-K716402-21 "
och här själva mordet:
"Kvinna = K, Man = M
K: Se vem som kommer, ser du då?
M: Gå och lägg dig eller åk härifrån
K: Ta ner den, nu
M: Vad menar du?
K: Ta ner den nu. Jag sa åt dig och ta ner den. Då tar du ner den nu
M: Nej åk härifrån
K: Nu Är du helt dum i huvudet. Ta ner den nu. Ta ned den nu. Ta ner den. Ta ner den nu. Ta
ner den. Det är för din egen skull. Ta ner den. Du vill hamna på sjukhus? Få mig i fängelset?
Är det de du vill? Ta ner den nu. Jag menar de, vi har ingenting kvar och förlora. Vad är det
du inte förstår? Du har redan pajat allting
M: Jag?
K: mm Du
M: Vad har jag förstört?
K: Jävligt mycket
M: Okej, som vad. Att jag har hjälpt dig och tömma ditt din lägenhet?
K: Hjälp vad då?
M: Att du har…
K: För ditt eget jävla ego. Allting har vart för ditt eget ego
M: Jaha Tack för den
K: mm Ta ner telefonen. Ta ner den
M: Dra åt helvete
K: Skojar du eller?
M: mm
K: Okej. Jag har inte ens gjort dig nånting dåligt, under alla månader. Du typ sagt saker om
mina barn. Jo det har du. Det är du som har vart den elaka inte jag. Du tycker så jävla synd
om dig själv hela jävla tiden. Du bryr dig inte om nån, nånting annat än dig själv. Kan du sluta
nu? Jag ber dig, sluta. Sluta snälla. Jag bryr mig inte om jag blir av med mina jägarlicenser
nu.
Utskrift av ljudfil från filmen som visar mordet , 2021-08-20 14:24 diarienr: 5000-K716402-21 125
M: Snälla
K: Jag har ingenting kvar
M: Åk härifrån bara
K: På riktigt?
M: Yes
K: Okej bra (skottljud)
M: Ah fan
Utskrift av ljudfil från filmen som visar mordet , 2021-08-20 14:24 diarienr: 5000-K716402-"