2022-08-14, 15:10
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Varför verkar det så krångligt att växla krypto till vanliga stålar?
Det är väl den enda nackdelen jag ser sådär spontant.
Alla bank-appar / banker borde ha stöd för kryptohandet. Så man kan sköta allt i ex. Swedbanks/Handelsbankens app.
Jag tycker varken det verkar eller är krångligt att växla btc till fiat. Det är enkelt.

Sedan svarade du på ett inlägg som handlar om pengr från kriminell verksamhet. Där finns det betydligt bättre alternativ än bitcoin. Det talar starkt mot att majoriteten av bitcoin användare bedriver kriminell verksamhet.
2022-08-14, 16:18
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Korrekt.

Har du någon gång sett någon relation till bitcoins funktion och pris och mining? Om inte så borde du läsa på.

Bitcoin fungerar precis lika bra nu som när priset var det tredubbla eller för en månad sedan. Poängen är att det är oförstördbart och därmed kommer lyckas.

Låt mig gissa. Nu kommer ett svar enligt mönstret i mitt tidigare inlägg. Nåväl, någon gång kanske du lär dig.

Uttryck som ”oförstörbart” är inte falsifierbara och är därmed främst religiösa och inte något underlag för diskussion. Ett återkommande tema i dina och andras uttalanden som jag har påpekat.

Funktion och pris bör rimligtvis ha ganska lite korrelation. Jag har nämnt detta tidigare, men blev svenska kronor plötsligt mer värdefulla när internetbanker infördes? Eller swish? Funktionen förändrades ju radikalt till det bättre.
2022-08-14, 16:44
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Uttryck som ”oförstörbart” är inte falsifierbara och är därmed främst religiösa och inte något underlag för diskussion. Ett återkommande tema i dina och andras uttalanden som jag har påpekat.

Funktion och pris bör rimligtvis ha ganska lite korrelation. Jag har nämnt detta tidigare, men blev svenska kronor plötsligt mer värdefulla när internetbanker infördes? Eller swish? Funktionen förändrades ju radikalt till det bättre.
Du följde mönstret perfekt.

Har jag nämnt korrelation mellan funktion och pris? Eller hittade du på det nu för att göra en poäng?
2022-08-14, 16:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du följde mönstret perfekt.

Har jag nämnt korrelation mellan funktion och pris? Eller hittade du på det nu för att göra en poäng?

Indirekt gör du det när du kommenterar kommande prisnivå i samma inlägg som du förklarar hur bra tekniken fungerar. Du menar alltså att det är en bra investering pga att tekniken är bra.

Fundera lite grann på liknelsen jag gjorde med kronor och swish.
2022-08-14, 18:30
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Indirekt gör du det när du kommenterar kommande prisnivå i samma inlägg som du förklarar hur bra tekniken fungerar. Du menar alltså att det är en bra investering pga att tekniken är bra.

Fundera lite grann på liknelsen jag gjorde med kronor och swish.
Indirekt säger jag ingenting. Det blir inte sant ens om du försöker lägga ord i min mun eller dra felaktiga slutsatser.

Helt direkt påstår du att bra teknik inte har någon korrelation till värde.
2022-08-14, 18:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Indirekt säger jag ingenting. Det blir inte sant ens om du försöker lägga ord i min mun eller dra felaktiga slutsatser.

Helt direkt påstår du att bra teknik inte har någon korrelation till värde.

Precis det påstår jag.

Du måste skilja på tekniken (som vi förvisso kan diskutera om den ens är bra) och de tokens som du använder för att skicka runt på internet med hjälp av denna teknik.

Se exemplet ovan gällande SEK och swish.
2022-08-14, 19:00
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Precis det påstår jag.

Du måste skilja på tekniken (som vi förvisso kan diskutera om den ens är bra) och de tokens som du använder för att skicka runt på internet med hjälp av denna teknik.

Se exemplet ovan gällande SEK och swish.
Alright. Techbolag håller nog inte med dig. Eller någon annan för den delen.

Att du tar upp en enda sak som råkar bryta korrelation gör inte att du överbevisar någon. SEKs värde upprättshålls av våldsmonopol, riksbanksåtgärder och utländska investerares intresse. Att du tror att avsaknad av värdeökning av denna statsstyrda valuta för att swish finns säger en del om din kunskapsnivå.
2022-08-14, 19:02
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Alright. Techbolag håller nog inte med dig. Eller någon annan för den delen.

Att du tar upp en enda sak som råkar bryta korrelation gör inte att du överbevisar någon. SEKs värde upprättshålls av våldsmonopol, riksbanksåtgärder och utländska investerares intresse. Att du tror att avsaknad av värdeökning av denna statsstyrda valuta för att swish finns säger en del om din kunskapsnivå.

Berätta vem som inte håller med och varför. Eller ännu bättre vore om du argumenterade själv istället för att hävda att "folk håller inte med dig". Det är högstadienivå.
2022-08-14, 19:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Det här handlar inte om någon korrelation utan det är en helt grundläggande skillnad som du inte verkar förstå.

Det är lite som om man tänkte att internet verkar ju vara en bra teknik, så jag börjar ta betalt för speciella tcp-paket som finns i begränsad mängd. De måste ju vara värdefulla eftersom internet är bra.
2022-08-14, 19:44
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det här handlar inte om någon korrelation utan det är en helt grundläggande skillnad som du inte verkar förstå.

Det är lite som om man tänkte att internet verkar ju vara en bra teknik, så jag börjar ta betalt för speciella tcp-paket som finns i begränsad mängd. De måste ju vara värdefulla eftersom internet är bra.
Nu svamlar du bara
2022-08-14, 19:49
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nu svamlar du bara

Bra svar.

Du blandar ihop flera tankesätt samtidigt vilket gör att du är förvirrad. Ibland resonerar du som om bitcoin vore pengar, och ibland som om bitcoins vore aktier i Bitcoin AB.

Endast i det sistnämnda fallet skulle tekniken spela roll, men eftersom bitcoins inte är aktier så är det resonemanget inte möjligt att tillämpa här.
2022-08-14, 20:26
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Bra svar.

Du blandar ihop flera tankesätt samtidigt vilket gör att du är förvirrad. Ibland resonerar du som om bitcoin vore pengar, och ibland som om bitcoins vore aktier i Bitcoin AB.

Endast i det sistnämnda fallet skulle tekniken spela roll, men eftersom bitcoins inte är aktier så är det resonemanget inte möjligt att tillämpa här.
Du verkar ha svårt att ha två, eller flera, tankar i huvudet samtidigt. Bitcoin är en valuta, hårda pengar, en investering som just nu korrelerar med tech stocks, en SOV, en potentiell hedge mot inflation och en framtidsplan. Väljer du en av dessa beroende på vilken poäng du vill få fram blir det fel. Därför har du alltid fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in