Citat:
Ursprungligen postat av
PolisenOrebro
Hm, och hur hänger den f.d. skaran av "nej-sägare, tvivlande, och andra" samman med att BTC ligger back cirka 66 % från ATH?
Nästan så att man skulle kunna tro att f.d. ja-sägare, Bitcoin-entusiaster och andra börjar se nackdelarna med BTC som ett valutaalternativ (och store of value och hedge mot inflation och från wallstreet fristående ekonomisk entitet) ...
Jag tycker Bitcoin har följt sitt cykelschema relativt bra. Med stora uppgångar och sen sk ’retracements’ var fjärde år. Så för mig var det väntat och kanske att jag hade tänkt att vi skulle se något högre priser innan raset. Men omöjligt att kunna förutspå sånt perfekt.
Så är det och har varit för många assets oavsett typ när det är nytt, ibland har det dålig likviditet så svängarna blir mer kraftiga och när det är fortfarande så oreglerat.
Sen har vi klivit in en global nedgång. Kolla på SPX500 och resten av världen. Många stora kända aktier som är nere också 50%.
Nej jag tycker inte att Bitcoin är ett perfekt store of value om du har en tidshorisont på 1-2 år max. Kolla längre än så då har det sett väldigt bra ut.
Bitcoin likt andra varit inne på har ett fixed supply. Det är inte ägt av en nation, eller organisation, det är digital, globalt, enkelt att transaktera och öppet.
Så fördelarna att på något sätt OCKSÅ använda Bitcoin i olika former internationellt sett är många.