2022-08-14, 19:05
  #200065
Medlem
donald12s avatar
Bild av Wagner basen

https://t.me/uniannet/68253?single

Bilden som geopositionerades för attacken

https://t.me/uniannet/68255?single
__________________
Senast redigerad av donald12 2022-08-14 kl. 19:08.
Citera
2022-08-14, 19:05
  #200066
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det gör jag såklart inte! Men många av er sadistiska Ukratroll verkar glädjas rejält så fort någon ryss blir dödad eller stympad…

Frågan är vad de ryska befälen skulle gjort om de ertappat sina soldater med att plundra istället för att kriga?
Tror då att granatsplitter är att föredra.
Du vet att plundring är ett krigsbrott?
Citera
2022-08-14, 19:06
  #200067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast nu är ju inte Norge och Nigeria grannländer…

Haha. Det påverkar jämförelsen hur? Visa matematiken
Citera
2022-08-14, 19:06
  #200068
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det där är inte en särskilt trovärdig källa.

1a. Personen försöker luras angående effekten av sprängmedel gentemot flygplanskroppar - det fodras extremt lite sprängämne för att förstöra ett flygplan - det är ömtåliga saker.

1b. Samtliga flygplan på fotografierna är 40-60 år gamla, vissa kan vara fake mål, attrapper, eller utställda som skenmål - något som inte alls är ovanligt på gamla sovjetbaser. Det Ryska flygvapnet vill antagligen ha nya snabbare och mer stealthiga flygplan.

1c. Teorin om Atacms så som presenterat på twitter debunkas enkelt av Atacms offentliga data. Sannolikheten att få in fyra perfekta träffar med kratrarna på twitter är ca. 1 på miljonen sett till Atacms CEP, även om den vore 500% bättre än offentligt angivet.

1d. Däremot är teorin om Atacms med submunitions ännu inte debunkad, dvs. det skulle fortfarande kunna vara en ballistisk missil med massa substridsspetsar som antänt existerande bränsle och ammunitionsförråd på flygpbasen. Den Ryska versionen om en olycka är inte heller debunkad.

2. Hursomhelst är antagligen förlusterna i äldre flygkropper ungefär lika kännbara för Ryssland som de vore för Sverige om ett av Sveriges ännu flygdugliga J35 draken skulle gått förlorat.

3. Bye-bye

De tre kratrarna är såklart brännmärken där ryzzar tjuvrökt o tappat sina cigaretter 😂
Citera
2022-08-14, 19:10
  #200069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blektfetto
Skämtar du eller?


Förstår att om du bor på tundran och är den enda jäveln inom 100 mil är det omständigt att borra vatten men kom igen. Tyder mer på att Ryssland är ett jävla skithål som inte klarar av att ens borra ett jävla vattenhål.
Borrade vattenhål har såklart de flesta i Ryssland tillgång till, statistiken handlade ju om lite modernare faciliteter…
Självklart så är det svårare och dyrare att förse ett enormt stort och klimatvarierat land som Ryssland med bra vattentillförsel än ett mindre land som Ukraina…
__________________
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-08-14 kl. 19:29.
Citera
2022-08-14, 19:10
  #200070
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nu antar du att ukrainska parlamentet avsatte honom korrekt. Men bedömningen om ryssarna invaderade eller inte invaderade är beroende av om du erkänner det beslutet.

Det där resonemanget är barockt. Av den enkla anledningen att Ukraina har haft flera fria och rättvisa val sedan 2014. Om man menar att händelserna i februari 2014 rättfärdigar ett invasionskrig 2022 kan man lika gärna hävda att hela världen har rätt att invadera Ryssland eftersom bolsjevikerna gjorde en statskupp där 1917.
Citera
2022-08-14, 19:11
  #200071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det är jämförbart med att en våldtäktsman blir skadad av offret under pågående våldtäkt.
Nej det är det inte, men ni sadister verkar inbilla er det och njuter säkert av bara fan…
Citera
2022-08-14, 19:11
  #200072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men ser du inte vad som är på väg att hända? Ryssarna går mot en total militär seger i Ukraina. Det spelar egentligen mindre roll att man tar ekonomiskt stryk av sanktioner och annat. Det omvärlden (läs utanför väst) kommer att se är att USA och NATO inte kunde förhindra detta och försvara Ukraina.

Och många länder har inte speciellt höga tankar om vare sig NATO eller väst och kommer att applådera detta. Även om man inte har tagit ställning är det påtagligt hur lite intresserade andra länder är i att frysa ut Ryssland.

Det sägs att lika barn leka bäst. Vill ni grilla lite hund med kineserna sen är de upp till er, ni är inte välkomna in i den civiliserade världen något mer iaf.
Citera
2022-08-14, 19:13
  #200073
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssarna köar fortfarande för att lämna Krim. Är det bara turister eller också folk som bor på Krim?
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1558826742143504384
Citera
2022-08-14, 19:15
  #200074
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Detta ser ut att göra lite ont

Ukrainian military dropping projectile from drone on Russian military
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1558851329531023361

Det är nog slutkrigat för denne soldat. Definitivt när det gäller detta krig, men förmodligen även när det gäller kommande krig.
Citera
2022-08-14, 19:15
  #200075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Om man menar att händelserna i februari 2014 rättfärdigar ett invasionskrig 2022 kan man lika gärna hävda att hela världen har rätt att invadera Ryssland eftersom bolsjevikerna gjorde en statskupp där 1917.
Konstigt resonemang! Händelserna för åtta år sedan är definitivt en ator orsak till invasionen….
Varför skulle t.e.x.. Ukraina tvingas välja mellan Ryssland och EU? Samarbete mellan alla parter hade ju gynnat alla och lett till fred och stabilitet…
Citera
2022-08-14, 19:16
  #200076
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Borrade vattenhål har såklart de flesta i Ryssland tillgång till, statistiken handlade ju om lite modernare faciliteter…
Självklart så är det svårare och dyrare att förse ett enormt stort och klimatvatierat land som Ryssland med bra vattentillförsel än ett mindre land som Ukraina…

Hade bara Putin lagt hälften av de han spenderat på Rysslands luftarmé, kunde varje ryss haft marmor och guldpläterade toaletter.
Nu försvann pengar istället till ryska oligarkers yachter istället.
__________________
Senast redigerad av Duvlort 2022-08-14 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in