Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Begriper du inte att det inte spelar någon roll om vad vi tycker eller tror? Så länge Kreml ser det som ett hot så är det så. Menar du att sådana som Kissinger har fel i sina slutsatser om att Ryssarna ser det som sitt säkerhetsintresse och därför reagerar? Och om du har missat det så är Ryssland ett mycket stort land där till öster om oss som har den största armén efter USA och massor av kärnvapen.
Ska vi strunta i vad de säger? Vad har vi i så fall att sätta emot? Vad kan vi göra för att forcera vår vilja utan att det slår tillbaka mot oss? Som jag säger så tycker jag att dina tanker är helt okej. Men då måste du svara på hur vi ska göra när Ryssland reagerar på det vi gör. Eller räknar du med att Ryssland inte kommer att reagera.
Jag vet- inte min diskussion eller mitt samtal men jag har ändå lite grejer att anföra kring det du säger...
Det är helt omöjligt att inte provocera Ryssland- det funkar nämligen som så att om det finns något Ryssland inte gillar eller om det finns något som Ryssland vill ha- och inte genom flathet och tystnad medges, ses det av Kreml som en provokation och rysshat. Ryssland är bevisligen både farligt och opålitligt men nu kanske det kan bli som så att Ryssland kommit till vägs ände och det är slut. Jag gissar därför att proryssar från nu- och fram till Rysslands fall, ihärdigt kommer varna oss alla för att provocera Ryssland då de kan förinta 'allt och alla' med deras supervapen eller med ett endaste knapptryck, typ.
Ryssland och tidigare Sovjet har kört med denna hotpolitik så länge jag har funnits och kan minnas men det är nu dags att det demokratiska väst sätter stop och säger nej . Det bästa för hela planeten och som antagligen kommer leda till minst dödsoffer är faktiskt ett ordentligt och avgörande krig som väst tar initiativ till- på deras egna villkor och med deras samlade resurser. För så här kan vi ju inte ha det, det går bara inte...