Citat:
När det gäller Kherson-offensiven är jag säker på att det har funnits en vilja till det. Kanske ännu mer en sådan från NATO:s och då speciellt UK:s sida att kunna nå vissa resultat. Vi har också sett intensiva långdistansbeskjutningar mot Nikolaev i flera veckor nu nästen. Något där har utan tvivel varit högintressant för ryssarna och att Ukraina ägnat sig åt att samla sona styrkor för en offensiv mot Kherson är nog den mest sannolika förklaringen.OK, det kan vara jag som inte nåtts av några rapporter om ryska attacker med långdistansvapen.
Det verkar rimligt att det kommer en urladdning i augusti, september. Den stora ukrainska offensiven mot Kherson ska ju ha varit "en fint", om man får tro användaren Opaque, och då undrar i alla fall jag vad som inträffar i stället. Mitt tips har varit en rysk offensiv från Izium mot först Sloviansk och sedan Kramatorsk. Nikolaev — kanske det, kanske. Vi tror väl inte att det är sant att det ryska högkvarteret flytt tillbaka över Dnepr? Eller hur? I Kramatorsk sitter det ukrainska och trycker.
Det verkar rimligt att det kommer en urladdning i augusti, september. Den stora ukrainska offensiven mot Kherson ska ju ha varit "en fint", om man får tro användaren Opaque, och då undrar i alla fall jag vad som inträffar i stället. Mitt tips har varit en rysk offensiv från Izium mot först Sloviansk och sedan Kramatorsk. Nikolaev — kanske det, kanske. Vi tror väl inte att det är sant att det ryska högkvarteret flytt tillbaka över Dnepr? Eller hur? I Kramatorsk sitter det ukrainska och trycker.
Kramatorsk står snart på tur och därmed kan man säga att det sedan är över för Ukrainas del i Donbass. Men det är vad som händer sedan flera spekulerar över. Som läget är så säger många att Putin inte kommer att nöja sig med detta. Man kommer att säkra hela Svarta havskusten till Transnistria. Det är det jag tror blir den stora offensiven.
Nu med iranska drönare och frivilliga från de ockuperade delarna av Ukraina om man ska tro på rykten.