2022-08-14, 09:46
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Sopskallar... moget.. känner du dig vuxen nu?
Vad har ditt inlägg att göra med det jag skrev om Salman?
Vad har du att komma med i sak?
Han är faktiskt inte ens från "arabvärlden"
Han är från Indien.. men det vet ju en upplyst person som du för du vet såklart skillnad på geografi och geografi.. som Arabvärlden och Asien.. och sånt där grundläggande saker alla vet om...

Så Salman Rushdie är en brittisk medborgare och Ateist...
Frågor på det?

Men ditt obildade fä!Det vimlar av muslimer i framförallt norra delarna av Indien (Mogulernas invasion)
Citera
2022-08-14, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Det enda som Gert Wilders och Salman Rushdie har gemensamt är deras kritik mot islam.

Det var väl inte det som mitt inlägg handlade om utan att jämföra de 2 överhuvudtaget är rätt sjukt.. läste du vad jag skrev eller citerar du och tänker inte i tanken vad jag skriver... de 2 ska aldrig nämnas tillsammans just därför den ena är humanist och den andra rasist.
Citera
2022-08-14, 09:51
Medlem
Citat:
Men ditt obildade fä!Det vimlar av muslimer i framförallt norra delarna av Indien (Mogulernas invasion)

Jag vet inte varför du är så intresserad av Indien.. flytta dit.
Salman är fortfarande brittisk medborgare boende i just det.. Storbritannien ... är det lite svårt att förstå?
För jag förstår inte din anala fixering vid Indien som inte har något att göra med en brittisk medborgare boende i.. just det.. Storbritannien...
Citera
2022-08-14, 09:55
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Det var väl inte det som mitt inlägg handlade om utan att jämföra de 2 överhuvudtaget är rätt sjukt.. läste du vad jag skrev eller citerar du och tänker inte i tanken vad jag skriver... de 2 ska aldrig nämnas tillsammans just därför den ena är humanist och den andra rasist.

…och du är en vänsterbliven idiot då, då din politiska åskådning omöjliggör all analys.

Det är dessutom helt uppenbart att du aldrig varit i Indien då det är utan tvekan det mest rasistiska land som jag befunnit mig i. Kastsystemet som än lever kvar idag är fullständigt groteskt.
Citera
2022-08-14, 10:05
Medlem
Citat:
…och du är en vänsterbliven idiot då, då din politiska åskådning omöjliggör all analys.

Det är dessutom helt uppenbart att du aldrig varit i Indien då det är utan tvekan det mest rasistiska land som jag befunnit mig i. Kastsystemet som än lever kvar idag är fullständigt groteskt.

Oj.. nu använder vi lite Flashback retorik.. snyggt eller oväntat.. knappast.. visar snarare vem som är den som är mest efterbliven.. i alla fall.. det handlar fortfarande inte om Indien utan om en attack på demokrati och det fria ordet mot en Medborgare i Storbritannien.. jag vet inte hur det kan vara så svårt för dig att förstå för du är väl inte trögfattad på riktigt?

Salman är och kommer vara en medborgare i Storbritannien.
Han skriver böcker...

Din anala fixering vid Indien bör du nog som sagt ta upp med honom när kan kommer ut men jag förstår inte den. Tror inte han skulle heller om du skulle få ställa frågan om varför inte allt ska handla om Indien.

Själv är jag ganska lite intresserad av att åka till Indien just pga sånt du skriver... men det betyder inte att jag inte bryr mig om Indien.. bara det att just nu.. så är det Salman som ska vara i fokus.

Hoppas han blir så bra han kan.. may loose eye står det om man googlar.. hoppas han får ha båda kvar.. även om han bara får ett kvar.. så kommer han fortsätta vara en viktig röst för demokrati och rätten att säga det man vill när man är obekväm mot auktoritära regimer.
Citera
2022-08-14, 10:18
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
…skämtandet och det goda humör som rapporteras beror naturligtvis på drogerna/medicineringen, men att just detta förmedlas i medierna beror på att de arbetar samvetsgrant med att förringa dådet i allmänhet och i synnerhet islams ansvar.

Jag lägger till att det han kanske är något han väntat sig i många år och nu när han vaknar efter dådet faktiskt kan skratta åt vissa delar av det.
Att det förmedlas att han skrattar tolkar jag snarare som ett långfinger mot förvarna och inte alls ett sätt att släta över.
Citera
2022-08-14, 10:22
Medlem
mrmoonlightss avatar
Vi snackar om en oerhört lång fängelsevistelse för den här mannen, även om Rushdie överlevde. USA är ett land där man får 15 år för sex med minderårig, där man får 30 år för väpnat rån och där man får livstid om man försöker mörda en symboliskt viktig person. Hade Rushdie avlidit så hade mannen utan tvekan blivit avrättad.

Han kommer att sättas i en isoleringscell likt UNA-bombaren utan mänsklig kontakt de första åren. Om han fortfarande är vid sina sinnes fulla bruk kanske, kanske han får vistas med andra fångar sedan. Det är det bästa han kan hoppas på med resten av sitt liv. Det avskräcker naturligtvis inte andra muslimer från att göra liknande saker. Inget pris är för högt att betala för att få respekt bland de sina.
Citera
2022-08-14, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Vi snackar om en oerhört lång fängelsevistelse för den här mannen, även om Rushdie överlevde. USA är ett land där man får 15 år för sex med minderårig, där man får 30 år för väpnat rån och där man får livstid om man försöker mörda en symboliskt viktig person. Hade Rushdie avlidit så hade mannen utan tvekan blivit avrättad.

Han kommer att sättas i en isoleringscell likt UNA-bombaren utan mänsklig kontakt de första åren. Om han fortfarande är vid sina sinnes fulla bruk kanske, kanske han får vistas med andra fångar sedan. Det är det bästa han kan hoppas på med resten av sitt liv. Det avskräcker naturligtvis inte andra muslimer från att göra liknande saker. Inget pris är för högt att betala för att få respekt bland de sina.

Muslimer i hela världen hyllar detta dåd. Mannen kommer att åtnjuta rockstjärnestatus inom sin folkgrupp resten av livet. Troligtvis även inne i fängelset eftersom det kryllar av musselmaner där.
Citera
2022-08-14, 10:43
Medlem
RedXs avatar
Jag tänker mig att Salman Rushie kommer att en få lite mer råbarkad framtoning med lapp för ena ögat och ett i övrigt ärrat ansikte.

Ur publicitetssynpunkt får man väl säga att det här dådet ser ut att ha blivit ett fullständigt misslyckande för de som sympatiserar med gärningsmannen.
Citera
2022-08-14, 10:44
Medlem
Larasofts avatar
Rushdie är ur respirator och vaken.
Citera
2022-08-14, 10:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Problemet blir när en grupp människor börjar följa en uppsättning moral som helt skiljer sig från samhällets etablerade moral. Så kan man inte ha det

De har ingenting i ett civiliserat samhälle att göra. Jag skulle vilja höra mer från muslimer som tar avstånd från extremismen och förklarar vad islam är, om det inte är så att islam faktiskt handlar om att erövra och bruka våld.
Citera
2022-08-14, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Nya uppgifter!

Salman Rushdie är på bättringsvägen, han pratar och skojar. Den misstänkte gärningsmannen Hadi Matar, 24, nekar till brott men lär säkerligen kunna fällas ändå. Han har uttryckt stöd för Irans regim, samt extremism, i sociala medier (nästan typisk Flashbackare således...):

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...oggs-12-ganger

Hadi Matar nekar till brott men lär säkert kunna fällas ändå? För att han har uttryckt stöd för Irans regim och för extremism?

Vad sägs om att en massa vittnen såg honom knivhugga Rushdie?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in