2022-08-14, 06:49
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Du jämställer väl inte en Ateist med en rasist eller terrorist?
Ibland måste man både tänka högt och fritt men samtidigt vara klar och tydlig..
Särskilt om man pratar om äpplen och päron i samma inlägg.

Nej, en ateist är ju bara ett sätt att tro, (eller inte tro.) Kristen eller muslim eller buddhist är ju ett sätt at tro, det är ju inte heller samma som terrorism.

Rasist är ju möjligt att vara oavsett religion eller ingen religion, och terrorism kan ju vara politisk motiverad likaväl som religiöst motiverad.
Citera
2022-08-14, 06:49
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Jag älskar Salman Rushdie, hans böcker är så bra alltså. Vore tragiskt om han dog-
Hur ser det ut överlever han?
Han lever och mår tydligen förhållandevis bra!
Citera
2022-08-14, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Vad skönt! Dom bästa ljudböckerna man kan ha när han läser in dom på engelska
Citera
2022-08-14, 06:55
Medlem
Rushdie verka klara sig trots allt, det var ju bra nyheter.
Citera
2022-08-14, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom

Ja fast bara ett öga.. man borde ha öga.. nä jag skämtar men det är bra att en person som han finns kvar.. även med ett öga så kommer han att se till att världen blir en bättre plats.
Citera
2022-08-14, 07:04
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Ja fast bara ett öga.. man borde ha öga.. nä jag skämtar men det är bra att en person som han finns kvar.. även med ett öga så kommer han att se till att världen blir en bättre plats.
Absolut!
Citera
2022-08-14, 07:20
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Stöd Rushdie i hans svåra tid just nu och köp hans bok. Stöd även Geert Wilders genom att köpa hans bok. Donera också gärna en tjugolapp till Tommy Robinson som terroriseras av den engelska staten.

Ser ingen mönstret hur islamkritiker förföljs? Stöd kritikerna, för om dom tystas så har vi ingen röst.
Citera
2022-08-14, 07:26
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Stöd Rushdie i hans svåra tid just nu och köp hans bok. Stöd även Geert Wilders genom att köpa hans bok. Donera också gärna en tjugolapp till Tommy Robinson som terroriseras av den engelska staten.

Ser ingen mönstret hur islamkritiker förföljs? Stöd kritikerna, för om dom tystas så har vi ingen röst.
Behöver han det stödet?
$15 miljoner beräknas han vara god för
(https://www.cheatsheet.com/entertain...rth-2022.html/)

Snarare jag som behöver stöd istället
Citera
2022-08-14, 07:30
Medlem
cleovarnamnets avatar
För en gångs skull något läsvärt av Björn Wiman på DN:
https://www.dn.se/kultur/bjorn-wiman...alman-rushdie/

Tydligen gömde svenska bibliotek undan Satansverserna när den kom… Och var det inte i samband med rushdieaffären som Kerstin Ekman vägrade att delta mer i Svenska Akademiens möten eller har jag blandat ihop det…

Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Jag var på Nick Caves konsert på Way Out West i Slottskogen igår kväll.
En bit in i spelningen sa han "I dedicate the next song to Salman Rushdie". Sen spelade han There is a Kingdom från The Boatman's Call.
Åh!
Citera
2022-08-14, 07:30
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av febojentan
Rushdie verka klara sig trots allt, det var ju bra nyheter.

Han kommer väl bli permanent handikappad? Han har mistat ett öga..
Bra, om han kommer lida tills han dör, bättre än att han döde. En man som stöttat amerikanernas invasion i Irak, har jag inget till övers för.
Citera
2022-08-14, 07:43
Medlem
johnthedickholmess avatar
Alltså, Rushdie kommer ju dö. Vad är han...75 år? Knivad 10-15 gånger...pajad lever...blind på ena ögat...nerver som är trasiga...tidsfråga. Kan nog dö på sjukan när som helst. Har ju ändå levt hyfsat länge med världens största terrorstat efter sig som utfärdat mordorder på honom med jämna mellanrum. Många dör ju i hjärt- kärlproblem när de är 60...
Senast redigerad av johnthedickholmes 2022-08-14 kl. 07:47.
Citera
2022-08-14, 07:45
Medlem
GM säger tydligen att han inte har begått något brott. Trots att han knivhögg Rushdie inför ögonen på en massa vittnen.

Det kan väl bara betyda en sak? GM anser att västerländsk lag inte gäller. Amerikansk lag, svensk lag, det finns inte. Det finns bara sharialag och fatwor. Och han lydde fatwan.

Ska bli intressant att se vad han kommer att säga under rättegången. Och vad juryn och domaren kommer att säga.
Senast redigerad av Egnatankar 2022-08-14 kl. 08:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in