2022-08-13, 19:13
Medlem
Här är Sifo "2" mera tydligt:

https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1558497133052977153?cxt=HHwWgoCz8dO48qArAAAA
Citera
2022-08-13, 19:19
Medlem
Nomen Nescios avatar
Enligt StatistiskOpinion: SIFO kommer presentera nya mätningar varje dag fram till valdagen!
https://twitter.com/StatistiskO/status/1558501377604812800
Senast redigerad av Nomen Nescio 2022-08-13 kl. 19:33.
Citera
2022-08-13, 19:24
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Först om 3 år kommer vi att få se L, C eller Mp börja trixa med att stödja regeringen eller ej, för det tar ca 1 år att lura väljarna.

Det kan stämma, innan en mandatperiod tar slut måste dessa partier distansera sig från sin egen politik som ställt till det för svaga grupper i samhället. Det tar kanske 1 år att lura väljarna. Jag tror att det kan ta mindre tid än så, det finns ju inga granskande media, ingen riktig opposition.
Citera
2022-08-13, 21:07
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
SD (17,3) och KD (6,7) upp. M (19,2) ner. Annars nästan lika från dagen innan (chockerande eller hur?).

https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1558496696233082881
Bra. SD studsar tillbaka från Sifo 1, KD ökar även de och Mp och S minskar något.
Citera
2022-08-13, 21:29
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Men din jävla bög afs är på väg in. Vad fan har kvp?

Du kommer knappast att övertyga mig med en massa förolämpningar.

Lycka till framöver i alla fall.
Citera
2022-08-13, 21:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Ny idag lördag! Solsting redan?

https://www.svd.se/a/9Kyj1W/svd-sifo-sa-jamnt-ar-det-mellan-hoger-och-vanster-nu

"Det är fortsatt helt jämnt mellan blocken i dagens väljarbarometer från SvD/Sifo. Magdalena Anderssons regeringsunderlag får 48,9 procent medan Ulf Kristerssons underlag får 48,8 procent.

Publicerad 14:09

SvD/Sifo: ”Extremt jämnt” mellan blocken

I fredagens mätning från SvD/Sifo knep Ulf Kristersson (M) statsministerposten med ett ynka mandat. I lördagens nya mätning är det i stället Magdalena Anderssons (S) regeringsunderlag som får ett endaste mandats övervikt.

Förändringarna är så små att de ligger inom den statistiska felmarginalen – och ett slags ”statsminister-pingis” där ledartröjan skiftar är att räkna med i mätningarna kommande dagar."

OK, hur många frågar de varje dag? Jag kan tänka mig att det slår fram och tillbaka pga ett mindre urval än i de reguljära underökningarna.
Citera
2022-08-13, 21:46
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
MP´s uppgång är aningens otillfredsställande kan jag tycka. Måste ligga ett par nuffror högre än så för att jag ska känna mig trygg. Och det blir säkert så bara man ger folk lite mer tid att filtrera bruset, som i det nutida medieklimatet blivit ohyggligt nersmutsat av högstadiehögerns hjärndöda argument.

Du kan känna dig trygg med att L är på väg att klara spärren och säkra S vid makten, och om inte annat sabotera högern.
Citera
2022-08-13, 21:55
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
En undersökning som ger högermajoritet kallar du ”bäddat för S regering igen”?
Slutsatsen är tvärtom att pendeln är på väg åt höger. Många bestämmer sig sent och de röstar ofta på den som framstår som vinnaren i valet - i detta fall Johan Pehrson. Det ger i så fall regeringsskifte.
S höga siffror är kvardröjande effekt av pandemin, kriget och MAgdalena Andersssons positiva intryck jämfört med Löfven.

"Högermajoritet" säger du och påpekar just Johan Pehrson, kanske den minst pålitliga politikern i Sverige just nu.

Signaturen medelklassman påpekar tydligt hur L utgör regeringsunderlag åt S och inte M.

Ändå verkar du inte fatta detta.
Citera
2022-08-13, 21:58
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
KD, L är större än C. Sen jöken sprack har C halverats.
Jojo i MSM äre så håller med.
MP har vart starka i två undersökningar. Tråkig trend men 1m kvar så får se.

Problemet är att MSM med SvD/DN i spetsen har under hela våren/sommaren haft en kampanj för att hjälpa L över spärren, inte helt olikt det SVT gjort för MP.

Detta är så klart medvetet hur mediamakten agerar.
Citera
2022-08-13, 22:03
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Enligt StatistiskOpinion: SIFO kommer presentera nya mätningar varje dag fram till valdagen!
https://twitter.com/StatistiskO/status/1558501377604812800

Vem fan hör de av sig till.

Har genom de tre senaste valen endast varit med i en enda undersökning, och det var precis inför valet 2010.
Citera
2022-08-13, 22:10
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Du kommer knappast att övertyga mig med en massa förolämpningar.

Lycka till framöver i alla fall.
Du lyckas ju inte ens förklara vad som gör KVP mer värt att rösta än AfS... vad är det KVP har som AfS inte har?
Citera
2022-08-13, 22:18
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Du lyckas ju inte ens förklara vad som gör KVP mer värt att rösta än AfS... vad är det KVP har som AfS inte har?

Vad är det AfS har som inte KVp har?

Är det dina 20 000? Är det det som är ditt momentum?

Som sagt lycka till. Kan säkert vara bra om AfS gör bra ifrån sig. Är inte längre negativt inställd till det som jag var tidigare. Jag ansåg att det bara splittrade röstandet.

Men efter att ha blivit motbevisad av franska valet där både Le Pen och Zemour gått framåt samtidigt, så har jag så klart ändrat inställning. Bara bra om flera invandringskritiska partier kan gå framåt samtidigt. Ett parti som AfS eller Stram Kurs skulle kunna skjuta SD framför sig så att de vågar sig lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in