Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Återigen, du vet inte vad du talar om. Dessa "vänsterliberaler" som du kallar dem lever som de lär. Gömmer flyktingbarn etc. De är definitivt inga rasister eller hycklare. Många av dem är frireligiösa och tar det kristna budskapet på allvar:
Och den som tager emot ett sådant barn I mitt namn, han tager emot mig. Matt. 18:5
Idag är många av dem djupt besvikna på L som de anser har sålt sig till "högerpopulisterna" och har gått vidare till C eller Mp. De nya väljare som L har fått de sista månaderna är allmänborgerliga väljare som återvänt, främst från M och KD. Samt en del centerväljare som tröttnat på postmodernismen.
Nej, frågan avgjordes inte i mars 2021. Det var först vid landsmötet i november som frågan definitivt avgjordes. Efter det tystnade det mesta av kritiken.
Varför Sabuni valde att avgå några månader senare vet vi inte, men det berodde inte på det interna bråket som då i stort sett var över. Jag tror inte heller att hennes påstående att hon skulle fly till Norge om Sverige ockuperades spelade någon roll. Det är ju ett helt rationellt agerande i en sådan situation. Den norska regeringen flydde till England när Norge ockuperades av tyskarna. De journalister som kritiserade henne för detta var antingen illvilliga eller korkade.
Du menar "förvränger det kristna budskapet".
"Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som tager emot
den jag sänder, han tager emot mig; och den som tager emot mig, han tager emot honom som har sänt mig."
(Johannes 13:20)
Men, som Jesus och alla apostlarna profeterat har vi fått en kristenhet som följer läror spridda av judarna;
Multikulti och universialism.
Lydnad inför judarna (som sägs vara Guds folk).
Dömer hjärtats uppsåt hos andra och förkastar Guds bud.
Svekfulla mot sina egna.
Mm, mm
Nu tror jag dig när du säger att dessa människor tar sin tro på allvar, men sammanblanda inte detta med det kristna budskapet är du snäll!