2022-06-04, 23:45
Medlem
Men vafan Funt... Va fan haru gjort? Går ni allihop på benso eller?
Troddde du hade stilat dig och blivit familjefar...
Citera
2022-06-04, 23:49
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4nd3r50n
Det är 3 idioter av 4 som jag förstått det. Tony Car*elan är en psykpatient som muckar med allt och alla och det är rent ut sagt ett mirakel att ingen har dödat honom än. Kan nog vara hans kusins rykte som skyddar honom.

Alex är likaså han en psykpatient och det har bekräftats att det är han som gjort utfall mot polisen utanför Limerick som resulterade i att han blev skjuten i benet. Dom skulle ha siktat i ansiktet för det läget får snuten inte mot han igen.

David Rosenl*nd verkade vara en bra kille men som tyvärr hamnade i dåligt sällskap med droger som i sin tur gjorde han såpass rubbad i skallen att han, liksom de 2 tidigare nämnda, hamnade på Södertäljes psykiatriska avd 34.

Så den röda tråden är.. 34:an.. antidepressiva tabletter.. Limerick
Låter som en trio till rättspsyk, ta i trä.

Edit: Usch! Hoppas domen överklagas. Skulle vrida mig i graven om jag blev mördad & mördarna går fria för att ingen kan fastställa att jag inte följde med tre för mig okända män i lådan på en skåpbil ut till en hamn i Januarinatten. Straffrätten bör ses över bekommande dessa typer av scenarion, vansinne!
Citat:
Ursprungligen postat av Nathe
Men vafan Funt... Va fan haru gjort? Går ni allihop på benso eller?
Troddde du hade stilat dig och blivit familjefar...
Inte ens på klonazepam blir man så sneknullad att man i grupp utför en sådan här besinningslöst rånmord. Är inte fråga om att stila sig, vissa saker sitter i ryggmärgen på folk. Har han barn? Då är generna kanske överförda. Det som är så fantastiskt med att yngla av sig, man förökas. Tyvärr verkar MENA inte förstå att man inte ska knulla sitt syskon/kusin.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-06-04 kl. 23:56.
Citera
2022-08-08, 19:25
Medlem
En till döms för medhjälp till 1 år och tre månaders fängelse.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/bjod-pa-ol-och-misshandlades-till-dods-nu-doms-ytterligare-en-man
Citera
2022-08-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
En till döms för medhjälp till 1 år och tre månaders fängelse.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/bjod-pa-ol-och-misshandlades-till-dods-nu-doms-ytterligare-en-man

Helt jävla sjukt att alla 3 inte fick straff 😤😤😤😤
Citera
2022-08-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
klart som fan offret bara fick en smäll, i ansiktet. Det var därför han hittades flera timmar senare och sen dog av sprucken urinblåsa.

Hoppas det känns värt det för dom sen, när dom ligger där i cellen. Dom fick ju ändå med sig en smartphone, 1000 kr och offrets gympaskor, och kan leva med hedern att ha tagit allt detta från en snubbe som precis blivit släppt från psyket och som innan rånet bjöd dom på öl. Ingen anledning till samvetskval, det var det rätta att göra, han förtjänade uppenbarligen att bli rånad, döden är bara bonus. Classy att ta offrets skor också, innan dom dumpade honom utomhus mitt i vintern.

Det är sjukt hur hemska och onda människor det finns i den här världen 💔 Hoppas dom ruttnar av ångest i fängelset. Dom förtjänar inget annat än skit. Usch
Citera
2022-08-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Det är sjukt hur hemska och onda människor det finns i den här världen 💔 Hoppas dom ruttnar av ångest i fängelset. Dom förtjänar inget annat än skit. Usch

MINST sagt! Blev sjukt illamående av fupen. Fattar inte hur chauffören blev friad 😤 så uppenbart att han visste vad dom skulle göra! Och han hörde vad dom gjorde men bara struntade i det...äckliga människor
Citera
2022-08-13, 19:07
Medlem
Ja verkligen fruktansvärt. Konstigt att den här tråden är så kort.
Citera
2022-08-13, 19:16
Medlem
Christopher.s avatar
Så om jag förstått det rätt om jag kidnappar en person och genom upprepat våld slår någon i skrevet tills personen dör så får jag 1 år och.3 månader? Varför dömer inte polisen gärningsmännen till livstid?
Citera
2022-08-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Så om jag förstått det rätt om jag kidnappar en person och genom upprepat våld slår någon i skrevet tills personen dör så får jag 1 år och.3 månader? Varför dömer inte polisen gärningsmännen till livstid?

Polisen dömmer inte. Det är en domstol som gör det.
Citera
2022-08-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaMenNejTyp
MINST sagt! Blev sjukt illamående av fupen. Fattar inte hur chauffören blev friad 😤 så uppenbart att han visste vad dom skulle göra! Och han hörde vad dom gjorde men bara struntade i det...äckliga människor

Lär nog inte va sista kontakten med rättssamhället för här tre individerna. Klen tröst men..
Citera
2022-08-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
För att polisen dömer ingen överhuvudtaget, Polisen griper däremot folk. Men dömer gör dom ALDRIG
Citera
2022-08-14, 01:25
Medlem
Helt jävla sinnessjukt fall av ren och skär idioti bara.

Vilken ren och skär tragik.

Det tragiska är väl också att de två dömda är ute igen på gator och torg om nåt drygt år bara. Straffen borde ha femdubblats. Trots allt präglades det hela av onödigt rå grymhet. Straffen är på tok för låga i Sverige.
Senast redigerad av Macke85 2022-08-14 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in