2022-08-13, 09:05
Medlem
Väldigt tråkig kanal men väldigt trevlig är hon kvinnan för ögat.
Citera
2022-08-13, 09:08
Bannlyst
Filmar de precis varenda måltid som dottern har för att ha dokumentation inför BVC eller? Vet att veganska föräldrar är hårt utsätta för kritik.
Citera
2022-08-13, 11:23
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Känns väldigt märkligt att M delar ett inlägg om att man ska ifrågasätta var bla. ens mat kommer ifrån när de enbart köper fulodlad frukt och grönsaker från den "fantastiska" butiken i Sollefteå(?).. 😐 Ingen självinsikt där inte..

Mycket konstigt faktiskt! Den där Turkbutiken har väl inte en svensk vara?
Citera
2022-08-13, 11:25
Bannlyst
Eller hur, är det inte smartare att köpa en gård i södra Sverige om man ska försöka livnära sig på odling? Kanske större risk för torka då… De nämnde ”norrländskt regn” i senaste videon.
Citera
2022-08-13, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Mycket konstigt faktiskt! Den där Turkbutiken har väl inte en svensk vara?
Jag tror inte de är äkta i sitt sätt att framstå. Ungarna har t ex inte tygblöjor. De började använda det lite grann efter att det hade kommenterats i tråden, men de använder engångsblöjor och -bindor. Plast och slöseri på miljöresurser.

I en video nämndes något om second hand, eller kanske det var veganism, och hur de levde för det för planetens skull. Melina slänger ur sig ”ehh ja just det, hehe, mest för planetens skull ja”. Hon sa från början något annat. Solomoon gick in direkt och körde över henne.
Senast redigerad av BigBoobs 2022-08-13 kl. 11:56.
Citera
2022-08-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBoobs
Eller hur, är det inte smartare att köpa en gård i södra Sverige om man ska försöka livnära sig på odling? Kanske större risk för torka då… De nämnde ”norrländskt regn” i senaste videon.

Jag har inte superkoll på bostadspriser, men jag tror ju inte att du får en sån gård för samma pris i södra Sverige. Tror ju att det är betydligt dyrare i många delar av södra Sverige än i Norrbotten eller var det är de bor. Så tror ju att priset har spelat stor roll i det här fallet. Men iom att de måste renovera + fixa odlingen så känns det ju som att det hade varit smartare att köpa en gård i bättre skick och något mer söderut istället. De verkar ju tröttna på odlingsbiten en del redan
Citera
2022-08-13, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Superpotato
Jag har inte superkoll på bostadspriser, men jag tror ju inte att du får en sån gård för samma pris i södra Sverige. Tror ju att det är betydligt dyrare i många delar av södra Sverige än i Norrbotten eller var det är de bor. Så tror ju att priset har spelat stor roll i det här fallet. Men iom att de måste renovera + fixa odlingen så känns det ju som att det hade varit smartare att köpa en gård i bättre skick och något mer söderut istället. De verkar ju tröttna på odlingsbiten en del redan
Gården är ju maximal, med massor med lador de inte behöver. Själva huset är ju stort också med det kallställda rummet osv. Så en mindre gård där de kan odla lite närmre huset (det hade klagats på att vattenslangar kostar, den där regntunnan bara sackade ihop osv), hade nog varit smartare och mindre jobb. Nu måste de ju riva ladorna (antagligen…?) och det kostar ju också
Citera
2022-08-13, 15:38
Medlem
54NDR0s avatar
Moa har ingen erfarenhet eller kunskap när det gäller att bo i och äga hus. Hon har bott i Stockholm hela sitt liv. Det var Solomon som manipulerade Moa till att köpa huset som de bor i nu. Han sa att de alla skulle bo där som i ett kollektiv och hjälpas åt med odling och allt annat som behövs runt huset. Han fick det att låta väldigt bra för Moa helt enkelt.

Nu när verkligheten har kommit ikapp så är nog Moa inte lika glad över det hela. Man skulle kunna säga att hon blivit helt lurad faktiskt. Foliehattarna är ju sena med hyrorna samt åker bort hela tiden och hjälper inte till alls kring huset. Melina tar ju hand om två barn så det är ju inte så konstigt kanske men Solomon gör ju verkligen inte ett skit.
Citera
2022-08-13, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Moa har ingen erfarenhet eller kunskap när det gäller att bo i och äga hus. Hon har bott i Stockholm hela sitt liv. Det var Solomon som manipulerade Moa till att köpa huset som de bor i nu. Han sa att de alla skulle bo där som i ett kollektiv och hjälpas åt med odling och allt annat som behövs runt huset. Han fick det att låta väldigt bra för Moa helt enkelt.

Nu när verkligheten har kommit ikapp så är nog Moa inte lika glad över det hela. Man skulle kunna säga att hon blivit helt lurad faktiskt. Foliehattarna är ju sena med hyrorna samt åker bort hela tiden och hjälper inte till alls kring huset. Melina tar ju hand om två barn så det är ju inte så konstigt kanske men Solomon gör ju verkligen inte ett skit.
Du hade nog rätt. Solomoon har skulder.

Finns det någon liknande svensk YT-kanal förresten? Tänkte att mycket kanske handlar om att sälja in sig? Och sedan Moa som helt har bytt stil till att gå hippie. Men det var ju dags, som påpekats i tråden tidigare, att sluta färga håret i pastelliga färger osv. Hon tog ju till sig av det, så uppenbarligen läser de här. De vill ha en annorlunda hippiekanal helt enkelt. Nåja, jag tycker att de gör bättre ifrån sig än typ Therese Lindgren eller Amir aukruti eller vad han heter. Som bara sitter och babblar smink.
Citera
2022-08-13, 22:19
Medlem
Dottern är sen i språket. Alla barn jag träffat i samma ålder pratar betydligt bättre.
Citera
2022-08-13, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ballografen66
Dottern är sen i språket. Alla barn jag träffat i samma ålder pratar betydligt bättre.
Det gjorde nog inte min i den åldern. Men hon förstår ju vad man säger till henne. Och och om hon är sen i språket? Det har inte med något med resten att göra.

Vet inte hur långt upp i åldern man korrigerar för prematurer heller, men tänk på att hon är född för tidigt
Citera
2022-08-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBoobs
Det gjorde nog inte min i den åldern. Men hon förstår ju vad man säger till henne. Och och om hon är sen i språket? Det har inte med något med resten att göra.

Vet inte hur långt upp i åldern man korrigerar för prematurer heller, men tänk på att hon är född för tidigt

Skrev endast att hon är sen i språket. Antydde inte att det hade "med resten att göra". Vad nu ens resten är. Har bara lagt märke till att dottern verkar sen i språket. Vad det betyder och varför är inget jag påstår mig veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in