Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Jag får åter påminna om att med Biden som president har vi två allvarliga konflikter igång med de två andra kärnvapenförsedda supermakterna i världen plus en hel del konflikter till. Så här illa har det inte varit på länge om ens någon gång efter WWII. Situationen på hemmaplan i USA ska vi inte tala om med ett hyperpolariserat civilsamhälle som uppenbarligen inte kan ta hand om sina egna. Förutom rekord i COVID-döda så härjar Apkoppor och nu också Polio.
Dessutom är väst på väg in i en allvarlig recession som Biden bara håller stången genom att tömma USA:s beredskapslager av olja.
Xi till Saudiarabien där jag tror BRICS blir en av punkterna på agendan.
M.m. M.m.
Och för att återvända till OnT:
USA/NATO på väg att få pisk i proxykriget mot Ryssland med Ukraina som bondeoffer. Tyvärr ser UK MoD ut att ha slutat rapportera från den egentliga fronten. Idag handlar det om icke-kritiska broar i söder. Så jag förlåter dig om du inte är uppdaterad. Försvarslinjen i norr är i praktiken penetrerad och Kherson-offensiven inställd.
Du får fantisera vidare i din sevdomiljö, vi som lever i det verkliga livet ser en annan bild.
Vad är det som gör det så svårt för dig att se att de gamla sovjetstaterna söker stöd från väst för att slippa vara lydstater till Ryssland och att Ryssland invaderat och startat krig mot ett grannland.
Dessutom så att vi har en ekonomisk recession i världen beror i mycket högre grad på den omställning som krävs efter logistikproblemen vi såg under covid och att flera länder kört på för hårt med lånade pengar framför allt påverkas detta av USAs interna stödpaket och Kinas havererade byggsektor. Sanktionerna mot Ryssland har en betydligt mindre påverkan.
Ett tipps är att du tar en kurs i läsförståelse både på engelska och svenska då du uppenbarligen inte kan ta till dig innehållet i de artiklar du läser, samt försök gräva dig upp från ditt kaninhål du begravt dig i.