2022-08-13, 00:42
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
KVP har funnits i flera år nu och stampar fortfarande vid promilleresultat.

AfS fick +20.000 röster redan i sitt första val.

KVP har efter 2 val fortfarande 3000 röster. Ingen energi i dom. Ingen snackar om dom. Fan existerar dom ens?

Svara nu på frågan, varför vill du inte rösta afs? Är bara genuint nyfiken.

Ja, 2 val. Hur många val fanns SD med innan de kom in?

Använd din egen logik nu, kom igen.
Citera
2022-08-13, 00:48
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ja, 2 val. Hur många val fanns SD med innan de kom in?

Använd din egen logik nu, kom igen.
Återigen, du kan inte jämföra med SD. Helt olika förutsättningar. SD hade tiden på sin sida eftersom dom ägde en fråga som skulle få svensken att vakna och dra sig till SD förr eller senare. De ställde upp i val när invandringen inte var ett så stort problem eller prioriterat för svensken.

AfS har potential att vinna missnöjda SD-väljare och den gruppen är stor.

Vad har KVP?

Varför vill du inte rösta på afs?
Citera
2022-08-13, 00:58
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Återigen, du kan inte jämföra med SD. Helt olika förutsättningar. SD hade tiden på sin sida eftersom dom ägde en fråga som skulle få svensken att vakna och dra sig till SD förr eller senare. De ställde upp i val när invandringen inte var ett så stort problem eller prioriterat för svensken.

AfS har potential att vinna missnöjda SD-väljare och den gruppen är stor.

Vad har KVP?

Varför vill du inte rösta på afs?

KVp kan också vinna missnöjda SD-väljare och också eventuellt missnöjda KD-väljare.

Vet i övrigt inget om vad AfS håller på med mer än att de har ett valturné. Paludan har också ett valturné med sitt Stram Kurs. Finns väl en del partier att välja på om man är missnöjd. KVp vill jag själv stödja, inte för att jag tror att de kommer in i år, men så att de kan bygga upp partiet framöver.
Citera
2022-08-13, 01:08
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
KVp kan också vinna missnöjda SD-väljare och också eventuellt missnöjda KD-väljare.

Vet i övrigt inget om vad AfS håller på med mer än att de har ett valturné. Paludan har också ett valturné med sitt Stram Kurs. Finns väl en del partier att välja på om man är missnöjd. KVp vill jag själv stödja, inte för att jag tror att de kommer in i år, men så att de kan bygga upp partiet framöver.
Ja och imorgon kommer kurderna få ett eget land

Varför läser du inte AfS program då om du inte vet vad AfS är?
Citera
2022-08-13, 01:12
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ja och imorgon kommer kurderna få ett eget land

Varför läser du inte AfS program då om du inte vet vad AfS är?

Jag vet vad AfS är. Men du får det att låta som att de är på väg in i Riksdagen.

Har träffat på fler NMR-anhängare IRL än AfS-anhängare. Så det var mest det jag syftade på när du snackade om all "energi".
Citera
2022-08-13, 01:15
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Jag vet vad AfS är. Men du får det att låta som att de är på väg in i Riksdagen.

Har träffat på fler NMR-anhängare IRL än AfS-anhängare. Så det var mest det jag syftade på när du snackade om all "energi".
Varför vill du inte överväga rösta på AfS? Svara på den frågan.
Citera
2022-08-13, 01:26
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:

Menar du på riktigt att det skulle göra någon skillnad om jag röstade på KVp eller på AfS i just det här valet?

Jag har redan sagt att mina preferenser ligger hos KVp, alltså anser jag och har större förtroende för KVp och att de kan göra något åt problemen långsiktigt. Jag har inte samma förtroende som du har på AfS helt enkelt.

Du kan lika gärna fråga mig varför jag inte röstade på SvP, eller ND, eller NSF. Fuck it! Varför inte rösta på NMR nu i september. De är också trots allt emot samma saker. Och de kan locka besvikna SD-väljare, och vem vet, kanske tom besvikna AfS-väljare.
Citera
2022-08-13, 01:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Varför ska man rösta på Afs och inte på Stram Kurs? Har du sett Paludan, det han gör visar att han har ballar som kokosnötter. Att bränna koranen öppet är farligare än något någon i Afs gör. När det gäller islam är väl SD minst lika fientliga som Afs. Är någon i Afs lika frispråkig om islam-ondskan som Jomshof är?
Citera
2022-08-13, 02:21
Medlem
Oriamendis avatar
Sifos första augustimätning har kommit ut. Skiljer sig en del från Novus på flera punkter. Här går M framåt, medan SD och C går bakåt. Att både L och MP är över spärren verkar dock bekräftas av båda:

Socialdemokraterna 31,2% (-2,5)
Moderaterna 20,7% (+1,4)
Sverigedemokraterna 16,5% (-0,9)
Vänsterpartiet 7,6% (-0,3)
Kristdemokraterna 6,1% (-0,2)
Liberalerna 5,7% (+1,3)
Centerpartiet 5,3% (-0,7)
Miljöpartiet 4,6% (+1,2)

Övriga 2,3% (+0,7)

https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometer-9-11-augusti-2022

Vilket resulterar i:

De Blågula 49,0%
De Rödgröna 48,7%
Senast redigerad av Oriamendi 2022-08-13 kl. 02:28.
Citera
2022-08-13, 08:34
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Sifos första augustimätning har kommit ut. Skiljer sig en del från Novus på flera punkter. Här går M framåt, medan SD och C går bakåt. Att både L och MP är över spärren verkar dock bekräftas av båda:

Socialdemokraterna 31,2% (-2,5)
Moderaterna 20,7% (+1,4)
Sverigedemokraterna 16,5% (-0,9)
Vänsterpartiet 7,6% (-0,3)
Kristdemokraterna 6,1% (-0,2)
Liberalerna 5,7% (+1,3)
Centerpartiet 5,3% (-0,7)
Miljöpartiet 4,6% (+1,2)

Övriga 2,3% (+0,7)

https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometer-9-11-augusti-2022

Vilket resulterar i:

De Blågula 49,0%
De Rödgröna 48,7%

Det där med övriga brukar rätta till sig när rösterna väl är räknade. Brukar landa runt 1,4-1,6%. Och där fajtas cirka 10 olika partier.
Jag tror att MED och Djurens parti blir som största utanför riksdagen.
Citera
2022-08-13, 08:52
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Det som folk måste förstå är att vad M, KD, och SD får för valresultat är helt irrelevant.

Så länge L klarar spärren sitter Socialdemokraterna säkert vid makten. Det är det enda vi vet säkert.

Och så som det ser ut nu, så är valet redan avgjort.

SvD kör nu stenhårt med en kampanj för att få borgerliga väljare att rösta på L. Medierna gör allt för att behålla status quo.

Kan inte annat än att instämma. M + SD + KD kommer inte att få de nödvändiga mandaten för att kunna bilda en regering. Eventuellt får SD stå utanför, men kompenseras med ett antal regeringstjänstemän. Den alternativa regeringen som man hade hoppats på kommer inte att vinna, utan det blir den bjeda mitten, med S som ankare stödd av C, L och MP. V kommer inte att få sitta i den regeringen, det har Annie bestämt. V-s roll blir som under de senaste hundra åren att vara dörrmatta åt en S-ledd regering.

Trots min pessimism kommer jag att lägga min röst på SD.
Citera
2022-08-13, 09:10
Medlem
MrSokratess avatar
Ändå fascinerande att ett av världens rikaste politiska partier ligger och skvalpar på 5-7%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in