2022-08-12, 21:25
  #199129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jösses....varför är endast 16,9 procent äldre?
Ja dom har liksom inte levt klart än
Eller så dör dom snabbare?
Citera
2022-08-12, 21:28
  #199130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Eller så dör dom snabbare?

Vet du vad medellivslängd betyder?
Citera
2022-08-12, 21:30
  #199131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Det kan finnas många anledningar till det men jag misstänker att studierna är mycket felaktiga. USA har en livslängd på 79 år men endast 16,9 procent av befolkningen är äldre jämfört med ryssland 10% och de är hälfen av populationen. Också åldern för vad som anses vara äldre är olika i Ryssland. men det finns inget samband mellan ålder och ett lands ekonomiska hälsa. menar du att ju högre ålder så betyder det att de mår bättre?

Det är inga studier utan taget från dödsstatistik. Att vara död brukar anses vara det sämsta tillståndet. Ett lands ekonomi spelar säkert roll hur lång förväntad livslängd är.

Enklaste beviset ser du här. Fattigaste länder kortast livslängd.

https://www.worlddata.info/life-expectancy.php

Och vad är ganska självklart är att krig förkortar livslängden i ett land. Så ryssarnas kommer att sjunka.

Du fattar fortfarande inte att du ska länka. Annars tror jag bara du hittar på.
Citera
2022-08-12, 21:30
  #199132
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Märkligt att folk hurrar när en enda stridsvagn förstörs. En (1). Så bra som det går för Ukraina enligt dom själva borde vi kunna se rader av förstörda tanks. Nya bilder och filmer på hela regementen av döda ryssar borde cirkulera hela tiden. Var är dom bevisen?

Sen kommer det fram: ”hurra för oss, vi hade sönder en(1) stridsvagn!”

Undrar om Zelenisterna öht kommer att förstå hur extremt lättlurade dom är.

Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Oja, dom bilderna finns. Dom ryska förlusterna av materiel är väl dokumenterade. Över 5000 stridsfordon - and still counting!

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html

Rad efter rad av bilder på sönderskjutna och söndersprängda ryska stridsvagnar och stridsfordon.

Men inget slår videoklipp!

Minst 10 ryzzka soldater som stryker med i en enda smäll.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1558106176289734656
Citera
2022-08-12, 21:33
  #199133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det ser ut som stridsvagnen hade minor ovanpå. Tror det var dom som detonerade. Fullträff.

Den såg redan övergiven ut. Varför bomba?
Citera
2022-08-12, 21:33
  #199134
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryska arméns top notch-utrustning med fen och dears strids(o)vilja finns nog bara ett resultat:

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1558017084788989952?t=TVQcg5i0C4ap7QyaKgE42A&s=19

Ser ut som en typisk rysk gopnik med sneakers. Typiskt för mongolarmén alltså 😂
Citera
2022-08-12, 21:36
  #199135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Den såg redan övergiven ut. Varför bomba?

För att den tillhör orcherna?
Citera
2022-08-12, 21:37
  #199136
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Under de senaste hundra åren är det främst etniska ryssar som flyttat in i Donbas. Befolkningen är i huvudsak av rysk etnicitet, talar ryska, har ryska traditioner och ser sig mer som ryssar än som Ukrainare.

http://www.aalep.eu/about-donbas-region-autonomy

Nä. Innan kriget var befolkningen i Donbass till majoritet etniska ukrainare. Endast en minoritet var etniska ryssar.

Citat:
According to the 2001 census, ethnic Ukrainians form 58% of the population of Luhansk Oblast and 56.9% of Donetsk Oblast. Ethnic Russians form the largest minority, accounting for 39% and 38.2% of the two oblasts respectively.

https://en.wikipedia.org/wiki/Donbas
https://web.archive.org/web/20111217151026/http://2001.ukrcensus.gov.ua/eng/results/general/nationality/
https://en.wikipedia.org/wiki/Russians_in_Ukraine

Donbass är ukrainskt. Även etniskt. Ryssarna har ingen rätt till Donbass.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2022-08-12 kl. 21:43.
Citera
2022-08-12, 21:39
  #199137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
För att den tillhör orcherna?

Är det inte bättre att spara på krutet till sådana som är aktiva?
Citera
2022-08-12, 21:41
  #199138
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Så sade Ukraina i mars.
Nej då var siffran mycket lägre.
Kolla in Oryx så får du verifierade förluster via unika bilder.

Men du vill väl inte ha riktiga bevis?
Citera
2022-08-12, 21:43
  #199139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Är det inte bättre att spara på krutet till sådana som är aktiva?

Just to prove a point, sänder en liten signal
Citera
2022-08-12, 21:46
  #199140
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Under de senaste hundra åren är det främst etniska ryssar som flyttat in i Donbas. Befolkningen är i huvudsak av rysk etnicitet, talar ryska, har ryska traditioner och ser sig mer som ryssar än som Ukrainare.

http://www.aalep.eu/about-donbas-region-autonomy
Då får de väl flytta till shithole Russia då istället för att leva i sitt förmodade himmelrike med sina fränder. Sist jag kollade på kartan var Ryssland ganska stort så de kanske inte behöver mer "lebensraum"?

Det finns gott om minoriteter och det fungerar inte att alla startar våldsamheter för att grunda sitt lyckorike eller ansluta till en större aggressivare granne.

Det finns exempelvis flera länder som talar spanska, är katolska och följer spanska traditioner men de klarar numera av att inte kriga och göra anspråk på varandras territorier. Kanske nåt för Ryssland att lära där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in