2022-08-12, 20:51
  #199105
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Ousschh....

Ytterligare en fullständigt utblåst rysk stridsvagn.

Man får känslan av att ukrainarna har steppat upp lite, ökat mängden sprängmedel i granaterna de släpper från sina drönare, så här small det inte tidigare.

https://twitter.com/PaulJawin/status/1558130236671332353

Det är nog som de nämner, stridsvagnsminor som ligger utanpå stridsvagnen som detonerar.
Men trevligt att få se ett torn som flugit av igen, var ett tag sen.
Citera
2022-08-12, 20:51
  #199106
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Ousschh....

Ytterligare en fullständigt utblåst rysk stridsvagn.

Man får känslan av att ukrainarna har steppat upp lite, ökat mängden sprängmedel i granaterna de släpper från sina drönare, så här small det inte tidigare.

https://twitter.com/PaulJawin/status/1558130236671332353

Det ser ut som stridsvagnen hade minor ovanpå. Tror det var dom som detonerade. Fullträff.
Citera
2022-08-12, 20:53
  #199107
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det ser ut som stridsvagnen hade minor ovanpå. Tror det var dom som detonerade. Fullträff.

Smart, eller ska jag säga typiskt ryskt?
Citera
2022-08-12, 20:56
  #199108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Finns inga ”ryssar” som bor i Ukraina , bor man i Ukraina är man ukrainare ! ( man kan ha olika ursprung, men man är UKRAINARE)
Nja. Sen 2014 har ett antal Ryssar bott i Donbass flertalet av ledarna för de s.k. separatisterna är ryssar och anställda av FSB och det har haft stationerad militär där sen dess. Så det är nog korrekt att kalla dessa för ryssar.
Citera
2022-08-12, 20:59
  #199109
Medlem
MasterBaits avatar
Märkligt att folk hurrar när en enda stridsvagn förstörs. En (1). Så bra som det går för Ukraina enligt dom själva borde vi kunna se rader av förstörda tanks. Nya bilder och filmer på hela regementen av döda ryssar borde cirkulera hela tiden. Var är dom bevisen?

Sen kommer det fram: ”hurra för oss, vi hade sönder en(1) stridsvagn!”

Undrar om Zelenisterna öht kommer att förstå hur extremt lättlurade dom är.
Citera
2022-08-12, 21:03
  #199110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
visa mig länkarna. Jag använder inte propaganda-twitter. Tycker du att det är lämpligt att göra sådana filmer under kriget?
Jag har inga synpunkter på lämpligheten. Jag bara konstaterar att Telegram gör falsk propaganda av det.

Om du inte använder Twitter är det bara att beklaga, skulle jag länka till något som du inte använder?
Känns onödigt!
Citera
2022-08-12, 21:05
  #199111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag har inga synpunkter på lämpligheten. Jag bara konstaterar att Telegram gör falsk propaganda av det.

Om du inte använder Twitter är det bara att beklaga, skulle jag länka till något som du inte använder?
Känns onödigt!
Jag ska kolla in dina länkar men jag använder inte twitter normalt för att få mina nyheter om viktiga saker. använder du också tiktok ? instagram?
Citera
2022-08-12, 21:07
  #199112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Något av det mest barocka hittills under denna konflikten...

B-skådisen Steven Seagal snackar om lögner och fake news i propagandacentralen och lögnens högborg Rossiya 1.

Uppenbarligen är Steven Seagal fullständigt galen och desillusionerad. Han har vanföreställningar om fake news, himars, nazister och Nato. Verkligen sevärt om man vill se någon som tappat det fullständigt.

Fascisten Solovyov "intervjuar".

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1557933881365610496

Baserat på de foton som släppts från platsen kan Seagals påståenden om Himars uteslutas.
Så ja, Seagal förefaller vara galen.
Citera
2022-08-12, 21:07
  #199113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Märkligt att folk hurrar när en enda stridsvagn förstörs. En (1). Så bra som det går för Ukraina enligt dom själva borde vi kunna se rader av förstörda tanks. Nya bilder och filmer på hela regementen av döda ryssar borde cirkulera hela tiden. Var är dom bevisen?

Sen kommer det fram: ”hurra för oss, vi hade sönder en(1) stridsvagn!”

Undrar om Zelenisterna öht kommer att förstå hur extremt lättlurade dom är.
Är det inte ett tusental som tävlar i high fly turret contest?
Citera
2022-08-12, 21:08
  #199114
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nja. Sen 2014 har ett antal Ryssar bott i Donbass flertalet av ledarna för de s.k. separatisterna är ryssar och anställda av FSB och det har haft stationerad militär där sen dess. Så det är nog korrekt att kalla dessa för ryssar.

Under de senaste hundra åren är det främst etniska ryssar som flyttat in i Donbas. Befolkningen är i huvudsak av rysk etnicitet, talar ryska, har ryska traditioner och ser sig mer som ryssar än som Ukrainare.

http://www.aalep.eu/about-donbas-region-autonomy

Citat:
The two Donbas provinces of Donetsk and Luhansk have had de facto autonomy from Kiev for a long time. Going back to czarist times, Donbass has always been a largely autonomous region that socially, politically and economically speaking did not entirely adapt to any central ruling power.

Since the 1930s, they've been the bastions of Ukraine's Stalinist Communist Party, which remained highly influential until the revolution and war of 2013-2014. Since 2001, both provinces have been the stronghold of the Party of Regions, which largely drew its functionaries and electorate from the Communists and which served as the springboard for Ukraine's former president, Viktor Yanukovych.

Historically, Donbass known officially as the Donets Basin, which encompasses the Donetsk and Luhansk oblasts was the center of Soviet industrialism, a region that symbolized the power of Soviet might where towns and cities sprung up alongside coal mines and factories.

Donbass’ location was key for developing an important industrial zone based on coal, heavy industry and, later, the implementation of newer technologies. After independence in 1991, the factories left and unemployment and other social problems took hold but Donbass largely kept its political autonomy and developed local power structures that essentially made it a state within a state.

Donbas residents have a strong regional identity that values Russian language, pro-Russian foreign policy orientations and a Soviet interpretation of Ukrainian history. For Donbas residents, an ideal Ukraine is a welfare state which provides social protection for its citizens, which preserves peace and stability, and which is strongly present in the international arena.

From the regional referendum of 1994 to the Russian-sympathetic protests in downtown Donetsk in early March of 2014, Donbas has been demanding more autonomy from the central government in Kyiv, that Russian be an official, second language of Ukraine, and that a close political alliance be maintained with Russia.
On September 16, 2014, Ukraine’s Verkhovna Rada voted on a law put forth by President Petro Poroshenko granting special status to the Donetsk and Lugansk regions. The parliamentary deputies supported the law, which prolongs the autonomy of several districts in south-eastern Ukraine to three years. Two hundred and seventy-seven of the Verkhovna Rada’s 450 deputies voted in favor of the law, which grants special status to the Donbass and calls for elections and the free use of the Russian language.
Citera
2022-08-12, 21:08
  #199115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Ryssland har "native" befolkningar på cirka 6 miljoner och de gillar att leva sin nomadiska livsstil av eget val. De är långt borta. Så vitt jag vet har inte Europa detta. Bulgarien 23% har inte inomhus toalett. Amerika 7% och de har inte lika många "native" befolkning som Ryssland som 20% saknar inomhus VVS. 100 miljoner européer saknar tillgång till rent vatten, 60 miljoner amerikaner saknar rent vatten och bara 10 miljoner ryssar. Jag skulle kunna fortsätta. Många västerlänningar saknar centralvärme jämfört med Ryssland som är ensamt jämfört med dem. och mycket mer..

Och alla idrottare dopar inte bara ryssland

Har du länkar till dina bisarra påståenden. Eller är det något du hittar på?

Enklaste sättet och se vem som mår bäst är att titta förväntad livslängd.

Ryssland 70.06 år

https://www.statista.com/statistics/1193858/life-expectancy-at-birth-by-region-russia/

EU 80.4 år

https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20220427-1

Varför skiljer det 10år? Är det Genetiska skillnader eller miljö skillnader? Något är direkt fel i Ryssland

Men invasionen av Ukraina kommer förväntad livslängd gå ner i Ryssland. Det är inte hälsosamt att skicka unga pojkar att dö i ett främmande land.

Om man ska tro på vad du säger så får du länka till något som är någorlunda trovärdigt.
Citera
2022-08-12, 21:09
  #199116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Under de senaste hundra åren är det främst etniska ryssar som flyttat in i Donbas. Befolkningen är i huvudsak av rysk etnicitet, talar ryska, har ryska traditioner och ser sig mer som ryssar än som Ukrainare.

http://www.aalep.eu/about-donbas-region-autonomy

Absolut framför allt de som tillhör ryska armén och FSB kan man tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in