2022-08-12, 20:02
Medlem
OliverCromwells avatar
Det som folk måste förstå är att vad M, KD, och SD får för valresultat är helt irrelevant.

Så länge L klarar spärren sitter Socialdemokraterna säkert vid makten. Det är det enda vi vet säkert.

Och så som det ser ut nu, så är valet redan avgjort.

SvD kör nu stenhårt med en kampanj för att få borgerliga väljare att rösta på L. Medierna gör allt för att behålla status quo.
Citera
2022-08-12, 20:10
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vad är det för jävla fittor som gått över till det stora landsförrädarpartiet L. Men blir ju helt ursinnig över det här!
Skyll på idioten Kristersson. Det är han som manar sina väljare att stödrösta L.

Har själv gett upp demokrati. Väljare är helt enkelt alldeles för dumma i huvudet. När till och med oppositionsledaren är det så slutar jag bry mig helt enkelt.
Senast redigerad av oresundsbroen 2022-08-12 kl. 20:13.
Citera
2022-08-12, 20:14
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Skyll på idioten Kristersson. Det är han som manar sina väljare att stödrösta L.

Han vill inte ha makten! Han försöker förlora valet till varje pris! Aldrig lita på en fucking Moderat!

Jag pissar på dessa borgare! Inte ett dugg bättre än sossarna!
Citera
2022-08-12, 20:16
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Min poäng är att Pehrson skördar frukten av det träd som Sabuni planterade. Varför det inte lyfte redan under henne vet jag inte. Det kan som jag redan påpekat bero på att det tar tid att etablera trovärdighet bland de allmänborgerliga väljarna. Men det kan också bero på att Sabuni hade svårt att nå ut till väljarna med sitt budskap. Att vara en bra ledare gör dig inte automatiskt till en bra kommunikatör.
Sluta spela dum.

Sabuni lyfte inte partiet för att hon var en neger. Svårare än så är det inte. Rätt? Givetvis inte. Men det är så väljare fungerar omedvetet. Kolla bara hur liten den interna kritiken inom L är nu när ledaren är en vit lång man trots att han för exakt samma politik och inriktning som Sabuni gjorde.
Citera
2022-08-12, 20:20
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Han vill inte ha makten! Han försöker förlora valet till varje pris! Aldrig lita på en fucking Moderat!

Jag pissar på dessa borgare! Inte ett dugg bättre än sossarna!
Och SD jamsar som vanligt med. Ingen kritik mot M. Ingen press mot Liberalerna.

Det är Åkessons tystnad som är en av anledningarna till att Kristersson kan fortsätta flirta med Liberalerna.

Ge upp riksdagspartierna och rösta på AfS istället.
Citera
2022-08-12, 20:24
Medlem
Citat:
Är det därför övriga har över 2 procent? När hade övriga över 2 procent i föregående val?
Det är inget valresultat utan en opinionsundersökning. Sifo den 10 augusti 2018 hade övriga partier på 2,8%, till exempel (blev 1,5% i valet). SD fick 16,8% i samma mätning. Sifo är det institut som ligger närmast vad man bestämt att valresultatet ska bli.
Citera
2022-08-12, 20:36
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Det är inget valresultat utan en opinionsundersökning. Sifo den 10 augusti 2018 hade övriga partier på 2,8%, till exempel (blev 1,5% i valet). SD fick 16,8% i samma mätning. Sifo är det institut som ligger närmast vad man bestämt att valresultatet ska bli.
Nu tror jag inte själv att man ska ta opinionsundersökningar på allvar.

Men när SD i Sifo tappar 0,9 och övriga ökar med 0,7 så menar jag att det är uppenbart att dom rösterna gått till afs. Så herren jag svarade som sa att SD tappade pga sin vitbok har uppenbart tokfel.
Citera
2022-08-12, 20:43
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Och SD jamsar som vanligt med. Ingen kritik mot M. Ingen press mot Liberalerna.

Det är Åkessons tystnad som är en av anledningarna till att Kristersson kan fortsätta flirta med Liberalerna.

Ge upp riksdagspartierna och rösta på AfS istället.

Varför ska de ge sig på M. Ett av endast två partier som kan tänka sig samarbeta med dem?

De har redan kommit ut med att inte släppa fram en regering som innehåller L.

L är därmed portad från en borgerlig regering. L kan alltså bara sitta i en regering med Sossarna efter valet.
Citera
2022-08-12, 20:52
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Varför ska de ge sig på M. Ett av endast två partier som kan tänka sig samarbeta med dem?

De har redan kommit ut med att inte släppa fram en regering som innehåller L.

L är därmed portad från en borgerlig regering. L kan alltså bara sitta i en regering med Sossarna efter valet.
Att du visar att du litar på M bevisar återigen hur hjärndöda svenska väljarna är.

Har du missat senaste utfrågningen där Kristersson bestämt säger nej till SD i regering medan han öppnar för L?

Om SD ska framstå som ett riktigt oppositionsparti så måste dom också syna Moderaternas haveristiska beslut senaste åren. Och de måste syna Kristersson inför det här valet. Att hålla käften och låta Kristersson mana sina väljare till att stödrösta på L visar att Åkesson accepterar denna idé.

Sluta rösta på det korrupta SD som enbart vill ha EU:s minimum i invandringspolitiken och vars budget nu styrs men som ändå innebär stora invandringsvolymer.
Citera
2022-08-12, 21:00
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Att du visar att du litar på M bevisar återigen hur hjärndöda svenska väljarna är.

Har du missat senaste utfrågningen där Kristersson bestämt säger nej till SD i regering medan han öppnar för L?

Om SD ska framstå som ett riktigt oppositionsparti så måste dom också syna Moderaternas haveristiska beslut senaste åren. Och de måste syna Kristersson inför det här valet. Att hålla käften och låta Kristersson mana sina väljare till att stödrösta på L visar att Åkesson accepterar denna idé.

Sluta rösta på det korrupta SD som enbart vill ha EU:s minimum i invandringspolitiken och vars budget nu styrs men som ändå innebär stora invandringsvolymer.

Jag sa ju presis att man aldrig kan lita på en fucking Moderat.

Kan du ens svenska? eller har ni skåningar även svårt för detta?

Ja, idioten Kristersson tar inte hänsyn till SD. Han gör precis exakt samma misstag som 2018.

Sen i övrigt tycker jag det är fel att SD valt som strategi att försöka synka sig med M. Men det är Kristersson som gör det stora misstaget. SD har redan sagt att L kommer inte att ingå i någon regering som är beroende av dem. Då är det uppenbart att Kristersson saboterar för sig själv.

Och SD röstade igenom en L-budget. Det är så klart inte en SD:s budget. De hade att välja mellan det och regeringsbudgeten. Skillnaden var minimal och SD valde det minst dåliga.

Det SD vill är att få inflytande. Vi måste börja tänka i dom banorna, annars kommer S att regera i tusen år framöver. De är de enda som tänker på dom banorna.
Citera
2022-08-12, 21:19
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Det som folk måste förstå är att vad M, KD, och SD får för valresultat är helt irrelevant.

Så länge L klarar spärren sitter Socialdemokraterna säkert vid makten. Det är det enda vi vet säkert.

Och så som det ser ut nu, så är valet redan avgjort.

SvD kör nu stenhårt med en kampanj för att få borgerliga väljare att rösta på L. Medierna gör allt för att behålla status quo.
Varför skulle L stötta S?
Citera
2022-08-12, 21:25
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Varför skulle L stötta S?

För att där får de faktiskt sitta i regeringen. SD kommer inte att släppa fram L i regeringsställning.

S-lockelsen är därmed betydligt starkare än något som M kan erbjuda dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in