Citat:
Ursprungligen postat av
Svenshult
Så här ser siffrorna ut i poll of polls:
Oppositionens ledning.
23-08 10,3
23-09 9,8
23-10 8,5
23-11 7,4
23-13 6,5
24-01 6,1
24-02 5,5
24-03 5,1
24-04 4,6
24-05 4,0
Jag tror tidöpartierna vinner valet men osäkerhetsfaktorn för mig är om moderaterna kommer att välja att regera med S istället. Jag tror inte alls att Kristersson vill regera med ett mycket större SD i regeringen även om han på något sätt skulle få med Liberalerna på tåget.
Det ska bli intressant att se om Moderaterna tänker mörka hur man ställer sig i regeringsfrågan fram till valet. I så fall tror jag vi har en storkoalition på ingång.
Vetefan. Inte med Maggan som partiledare. Men annars ligger som ju inte jättelångt ifrån varandra ideologiskt. Men känns inte som den dörren är öppen om redan två år. Om inte adhd-falangen ställer till det (Syntharen eller Björn söder tex) så regeringssamarbete blir omöjligt (kommer vara SDs krav)..
Svårt att se tex Strömmer acceptera det. Men helt utan V, MP och Cs inflytande, någon gråsosse som partiledare och ny partiledning (ingen Morgan eller Strandhäll). Well. Kunde varit värre.
M får sina jobbskatteavdrag och behålla skärpta straff, sänkt moms på vin. S får göra RFSL till myndighet, I och + personer blir nationell minoritet, öppna ett statligt biogasverk och ett extra snabbspår på universitet för personer med downsyndrome. L får avkriminalisera vit led belysning på bilar.