2022-08-12, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nå endret du fra «æresdrap» til «sjalusidrap»
Det spiller ingen rolle, så lenge hypotesen forutsetter at TH er skyldig. Det passer dessuten inn hypotesemessig, at jeg er en TH-hor*, siden jeg er uenig. Jeg synes det er litt morsomt på en måte, men på en annen måte, så skjønner jeg at mine svar blir svært kreative innimellom, når diskusjonen blir på slike premisser. Stort sett er det pyton, men sammenlignet med sakens alvor, anser jeg ståa som peanøtter forholdsmessig.
Nei, glem det, vi har ingen tradisjon med æresdrap i Norge. Vi er i 2022, selv kristne skiller seg. Skilsmisse er generelt aldri spøk, men æresdrap, fordi noen familiemedlemmer er kristne, er neppe noe hold i.
Citera
2022-08-12, 19:46
Medlem
Nettavisen har en artikkel med litt mer utførlig informasjon om den nye etterforskningsledelsen i Lørenskog-saken.

Informasjonen kommer fra leder for Felles enhet for påtale, Vibeke Schøyen, i en pressemelding fra Øst politidistrikt.
Nå er det klart at Kari Karlsen Aas tar over etter Gjermund Hanssen.

Aas har ifølge pressemeldingen vært ansatt som politiadvokat i Øst politidistrikt siden 2015.

Aas får med seg politiadvokat Marie Falchenberg og Guro Holm Hansen, som også vil bistå inn i saken. Sistnevnte har ifølge Øst politidistrikt fulgt Lørenskog-saken tett gjennom flere perioder i de snart fire årene etterforskningen har pågått. Falchenberg har tidligere blant annet vært dommerfullmektig ved Oslo tingrett og utreder for Høyesterett.
Det var påtaleansvarlig og politiadvokatene.

Så, den politifaglig etterforskningsledelsen.
Kristian Krohn og Trond Andre Solvang tar over som politifaglige etterforskningsledere i saken. De er ansatt ved avsnitt grov vold og drap i Lillestrøm.

– Det er viktig for meg å understreke at de strukturelle endringer vi nå gjør i forbindelse med prioritering og ressurssetting av den videre etterforskningen av Lørenskog-saken, ikke er en nedskalering. Saken etterforskes fremdeles aktivt, og dette teamet vil sikre god framdrift i saken, sier Vibeke Schøyen.

– Det vil bli en periode med overlapping fram til det nye teamet overtar ansvaret for saken. Inntil videre er Gjermund Hanssen fortsatt påtaleansvarlig, sier hun.
Så, Kripos er ikke representert i etterforskningsledelsen lenger. Ser ut som.

Kilde: Nettavisen i dag 12. august 2022
Lørenskog-saken får ny etterforskningsledelse
Citera
2022-08-12, 19:56
Medlem
Niffys avatar
Kripos er vel ikke nødvendig når alt tyder på at dette er et ganske så vanlig drap.

Disse påståtte utenlandske kidnapperne tror jeg har blitt avslørt som bløff for lenge siden.
Citera
2022-08-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvis det er kryptosporet, de skal bruke mindre på. Kan de like så godt henlegge saken, for det er i kryptosporet løsningen finnes. Ikke konspirasjonsteorien TH/RU

Politiet har uttalt senest i går at de ikke har nedprioritert etterforskningen. De understreker tvert i mot at saken fortsatt har topp prioritet, og at det ikke er snakk om å bremse opp etterforskningen og målet om tiltale for de siktede.
Citera
2022-08-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Politiet har uttalt senest i går at de ikke har nedprioritert etterforskningen. De understreker tvert i mot at saken fortsatt har topp prioritet, og at det ikke er snakk om å bremse opp etterforskningen og målet om tiltale for de siktede.
Fetad: Hvor leste du dette?

Har politiet sagt at det er et mål at TH og RU blir tiltalt, mener du?
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-12 kl. 20:06.
Citera
2022-08-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Hvor leste du dette?

Har politiet sagt at det er et mål at TH og RU blir tiltalt, mener du?

I dagens VG på nett.
Det sier seg selv at de to siktede i saken er målet for tiltale, det er faktisk derfor de er siktet i saken🧐
Citera
2022-08-12, 20:14
Medlem
Citat:
I dagens VG på nett.
Det sier seg selv at de to siktede i saken er målet for tiltale, det er faktisk derfor de er siktet i saken🧐
Og der mener du at det står at politiet har sagt at det er et mål at TH og RU blir tiltalt?
Jeg finner ikke dette i dagens VG på nett. Du dikter altså opp ting.
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-12 kl. 20:20.
Citera
2022-08-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Kripos er vel ikke nødvendig når alt tyder på at dette er et ganske så vanlig drap.

Disse påståtte utenlandske kidnapperne tror jeg har blitt avslørt som bløff for lenge siden.

Nei, tror du har rett i det.

Etterforskningen er kommet så langt at det ikke er behov for bistand fra Kripos lenger. Bløff om brutale utenlandske GM er forlengst avslørt.

Det er et vanlig konedrap med en uvanlig grundig planlegging, og uvanlig forsøk på å skjule konedrap ved å fingere en kidnapping.
Citera
2022-08-12, 20:18
Medlem
Citat:
1.Du er ikke her for å diskutere, men kun for å være påståelig?
2. Du har bestemt deg for hvem som er skyldig, med andre ord. Hvordan oppleves det for deg å være inne i en slik tunnell?
3. Hvordan kan du vite at politiet er 100% overbevist om hvem som er den skyldige?

Din siteringsfeil her (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31 får det til å se ut som du sier bl.a. dette til deg selv: "Det er du som er mentalt ute av tråden, ingen tar deg på alvor lenger. "

Jeg er her for å korrigere det jeg vet er beviselig feil, samt balansere alle de konspiratoriske og ville påstandene som blir servert her på dette forumet. Det er min plikt overfor offeret AEH, som ser ut til å være totalt glemt av mange som deltar her inne.
Senast redigerad av Troverdig 2022-08-12 kl. 20:38.
Citera
2022-08-12, 20:22
Medlem
.
Citera
2022-08-12, 20:28
Medlem
Citat:
Jeg er her for å korrigere det jeg vet er beviselig feil, samt balansere alle de konspiratoriske og ville påstandene som blir servert her på dette forumet. Det er min plikt overfor offeret AEH, som aer ut til å være totalt glemt av mange som deltar her inne.

Størstedelen (også herinde) har ikke glemt AE, og de 2-3% af befolkningen som prøver at dække over TH som mulig gerningsmand, kan man ikke ændre på.

Men den resterende del, 97-98% tror på TH som GM (efter oplysninger givet i medierne). Alle ønsker at sagen løses, og vedkommende får sin straf.

Og mon ikke retfærdigheden sejrer til sidst, som TH udtrykte det i NRK interviewet. Håber det ihvertfald for AE’s skyld ikke mindst.
Senast redigerad av rlk73 2022-08-12 kl. 20:45.
Citera
2022-08-12, 20:47
Medlem
Citat:
Og der mener du at det står at politiet har sagt at det er et mål at TH og RU blir tiltalt?
Jeg finner ikke dette i dagens VG på nett. Du dikter altså opp ting.

Det står å lese følgende: Saken har fortsatt høy prioritet i vårt distrikt. Dette er en krevende og kompleks sak og det har derfor vært viktig for oss å få på plass et faglig sterkt team med solid erfaring fra alvorlige straffesaker, sier leder for Felles enhet for påtale, Vibeke Schøyen, i en pressmelding.

At det er de siktede i saken som er målet for tiltale er en selvfølge, hvis ikke hadde ikke TH lenger vært siktet for drap, eller medvirkning til drap, på sin kone AEH. Selv du må vel innse dette faktum🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in