Citat:
Ursprungligen postat av
FuckSnakePlissken
2 liter per dygn. Jävlar vad mycket fotogen man behöver i lager då. Det känns inte så hållbart om man måste värma sig i flera veckor. Köpa hem 100 liter typ.
Ja det blir en rejäl skvätt fotogen. Men kör man en sån för att göra matlagning och värma upp ett rum sedan hålla värmen med fotogenlampor eller en mindre gammal som jag beskrev går det inte åt så mycket.
Har en sån större ksmin, 3 antika med en tums veke och 3 fotogenlampor i huset om jag inte eldar med ved. Man tänder och släcker dom utomhus för då vill dom lukta lite. Fördelen med fotogenlampa är att den ger ljus och lite värme så man har dom olika ställen på golvet.
Vet inte men såna antika är ju från 50-60 talet och har man tur kan man hitta någon på en gård som vill sälja fotogenlampa finns ju nya och även dom större man kan laga mat på om dom inte är Slutsålda. Fotogenet letar man upp någon som säljer oljor och sånt i lösvikt och man tar med 2st 25 liters dunkar att fylla för när det är kallt brukar det vara Slutsålt så man köper när en av dunkarna är tom. Sist var jag iväg med ett 200 liters fat och fyllde lysfotogen som jag använder till lite annat åxå.