2022-08-12, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Spännande hur vet du att My har dessa två diagnoser då du inte känner henne personligen, spekulerar du eller?
Mig veterligen har hon aldrig själv skrivit det på Instagram eller i hennes blogg. Lågt eller inget immun försvar har hon varvat med att hon har.( man kan inte leva utan immunförsvar) utmattningdepression krånglande köldkörtel (vilket inte med säkerhet betyder att man har hypotyreos) och några andra medicinska åkommor men inte de två diagnoser du anger.

Följande baserar jag mina slutsatser om Mys diagnoser på och jag förutsätter då att det My själv har skrivit och visat upp på sin blogg stämmer.

- My har visat upp att hon bl a är föreskriven Litium/(Lithionit) som ju har effekt mot både manier och depressioner som är symtom på bipolär sjukdom.

- My har själv berättat att hon kan pendla mellan t ex nedstämdhet/ångest och att vara överaktiv, med oövertänkt beteende och minskat sömnbehov.

- Det är sedan länge känt att Litium kan påverka sköldkörtelns funktion och orsaka hypotyreos eller ”krånglande sköldkörtel” som My kallar det. (Sköldkörteln kan "krångla" också genom hypertyreos, men de symtomen stämmer inte in på det som My berättar om sitt mående.)

- Det är fakta att Litium kräver övervakning i form av bl a blodprover. My har själv berättat att hon lämnar blodprover regelbundet.

- Förutom hypotyreos kan Litium i sig orsaka bl a viktuppgång, uttorkning, njursjukdomar eller försämrad njurfunktion samt feber. Kanske har Litium haft något att göra med senaste incidenten som omfattar njursten?

- Symtom på hypotyreos är bl a trötthet som inte går att sova bort, mental tröghet, försämrad återhämtning, ansiktssvullnad, håravfall, viktuppgång. My berättar ofta att hennes energi är väldigt låg, att hon sover bort hela dagar, att hon tappar hår och som vi alla kan se så har hon gått upp en del i vikt. Det är också vanligt vid hypotyreos att kroppen inte svarar på träning och att man har svårt att bli av med extrakilon vilket My bekräftar gång efter annan. (Visst, en del kan ha med val av diet att göra.)

- My har varit väldigt tydlig med att hon inte vill gå ut med vilka diagnoser hon har och det har hon all rätt till. För att stilla den värsta nyfikenheten kan man faktiskt skriva så som hon gör eftersom utmattningssyndrom/utmattningsdepression/utbrändhet många gånger hänger ihop med obehandlad hypotyreos som grund. När ämnesomsättningen går ned så ökar stressnivån i kroppen. Och ju högre stressnivå desto mer försvagas immunförsvaret. Det är inte ovanligt att personer med hypotyreos har haft en period av extremt hög stress åren innan hypotyreos konstateras. Vilket vi ju vet att My hade under pandemin och egentligen ända fram tills idag.
Senast redigerad av Lustitiae 2022-08-12 kl. 08:30.
Citera
2022-08-12, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lustitiae
Följande baserar jag mina slutsatser om Mys diagnoser på och jag förutsätter då att det My själv har skrivit och visat upp på sin blogg stämmer.

- My har visat upp att hon bl a är föreskriven Litium/(Lithionit) som ju har effekt mot både manier och depressioner som är symtom på bipolär sjukdom.

- My har själv berättat att hon kan pendla mellan t ex nedstämdhet/ångest och att vara överaktiv, med oövertänkt beteende och minskat sömnbehov.

- Det är sedan länge känt att Litium kan påverka sköldkörtelns funktion och orsaka hypotyreos eller ”krånglande sköldkörtel” som My kallar det. (Sköldkörteln kan "krångla" också genom hypertyreos, men de symtomen stämmer inte in på det som My berättar om sitt mående.)

- Det är fakta att Litium kräver övervakning i form av bl a blodprover. My har själv berättat att hon lämnar blodprover regelbundet.

- Förutom hypotyreos kan Litium i sig orsaka bl a viktuppgång, uttorkning, njursjukdomar eller försämrad njurfunktion samt feber. Kanske har Litium haft något att göra med senaste incidenten som omfattar njursten?

- Symtom på hypotyreos är bl a trötthet som inte går att sova bort, mental tröghet, försämrad återhämtning, ansiktssvullnad, håravfall, viktuppgång. My berättar ofta att hennes energi är väldigt låg, att hon sover bort hela dagar, att hon tappar hår och som vi alla kan se så har hon gått upp en del i vikt. Det är också vanligt vid hypotyreos att kroppen inte svarar på träning och att man har svårt att bli av med extrakilon vilket My bekräftar gång efter annan. (Visst, en del kan ha med val av diet att göra.)

- My har varit väldigt tydlig med att hon inte vill gå ut med vilka diagnoser hon har och det har hon all rätt till. För att stilla den värsta nyfikenheten kan man faktiskt skriva så som hon gör eftersom utmattningssyndrom/utmattningsdepression/utbrändhet många gånger hänger ihop med obehandlad hypotyreos som grund. När ämnesomsättningen går ned så ökar stressnivån i kroppen. Och ju högre stressnivå desto mer försvagas immunförsvaret. Det är inte ovanligt att personer med hypotyreos har haft en period av extremt hög stress åren innan hypotyreos konstateras. Vilket vi ju vet att My hade under pandemin och egentligen ända fram tills idag.
Jag förstår inte riktigt hur du kan påstå att andra inte får spekulera och dra slutsatser om MYtomanens MYstiska cliffhangers, medan du kan skriva ut vilka diagnoser MY har fått bekräftat?
Vi andra spekulerar, skvallrar som sig bör om en kändis i en kändistråd på flashback.
MY vill vara i rampljuset, gå på kändisfest och frottera sig med folk som någon gång gått på röda mattan.
Annars skulle hon inte släppa sin besatthet att locka läsare och följare till olika plattformer.
Det som är upprörande, är hennes sätt att ljuga och överdriva.
Allt för content och digitala styrkekramar.
Hon är en nobody, men tror hon har stjärnstatus. Är väl därför hon snärjt Jonas, eftersom han är just känd. Hon förlöjligar honom gång på gång, utsätter sin son för exponering, skaffar nytt nytt nytt, för att få en glimt av rampljus, men det är bara en skugga som lägger sig över henne likt en blöt filt.
Någon gång måste hon väl inse att hon inte når upp till "gräddhyllan?"
Citera
2022-08-12, 12:11
Medlem
Citat:

Hon har även skrivit i kommentarer att hon äter Levaxin (om jag inte drömt det) så Hypotyreos är nästintill solklart att hon har.
Citera
2022-08-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag förstår inte riktigt hur du kan påstå att andra inte får spekulera och dra slutsatser om MYtomanens MYstiska cliffhangers, medan du kan skriva ut vilka diagnoser MY har fått bekräftat?
Vi andra spekulerar, skvallrar som sig bör om en kändis i en kändistråd på flashback.
MY vill vara i rampljuset, gå på kändisfest och frottera sig med folk som någon gång gått på röda mattan.
Annars skulle hon inte släppa sin besatthet att locka läsare och följare till olika plattformer.
Hon är en nobody, men tror hon har stjärnstatus. Är väl därför hon snärjt Jonas, eftersom han är just känd. Hon förlöjligar honom gång på gång, utsätter sin son för exponering, skaffar nytt nytt nytt, för att få en glimt av rampljus, men det är bara en skugga som lägger sig över henne likt en blöt filt.

Jag har aldrig skrivit att man här inte får spekulera eller dra slutsatser om My. Jag tycker dock att spekulationer och slutsatser bör vara någorlunda uppbyggda, verklighetsförankrade, genomtänkta och grunda sig i sunt förnuft samt medmänsklighet. Det jag vänder mig helt emot är rena trakasserier, hån, häckleri och illviljan mot My.

Jag håller med om att Mys ord och handlingar inte alltid stämmer överens och att det kan vara upprörande och provocerande.

Jag har ingen aning om varför My utsätter sig för offentligheten, det kan i alla fall inte vara enkelt för henne. Om du menar att hon vill uppnå stjärnstatus likt t ex fitnessprofilens Anna Nyströms då har du rätt för dit kommer My troligen aldrig att nå.
Citera
2022-08-12, 13:08
Medlem
Citat:

Ser att du fortsätter att spekulera. My har inte själv berättar om sina diagnoser. Du som verkar tro att du beskyddar My har missat endel. My ska själv berätta om sina diagnoser när hon känner för det. Tror inte att hon uppskattar att du som hobbyläkare sätter dem. Oavsett om du tycker du har rätt och att det för dig framstår som självklart. Du har bevisat hur väl hur "väl" du vill My så jag kommer inte att svara dig mera. Ps Tänk på att underbart är kort DS
Senast redigerad av Grynet45 2022-08-12 kl. 13:17.
Citera
2022-08-12, 18:05
Medlem
Zulithelmas avatar
Hon är så tacksam och har fått en ny chans i livet.
Hallelujha https://postimg.cc/87tGKRRS
Hennes fettknölar var inte cancer.

Ett tips från någon som har varit med ett varv eller två.
När läkaren säger att de ska ta prover för att utesluta
-cancer
-hjärnblödning
-stroke
-sepsis
-lunginflammation
-magsår
osv
… så innebär inte det att man direkt ska ta på sig offerkoftan i några månader och gotta ner sig i ”åh så synd det är om mig” eftersom läkaren sa de här orden så är jag säkert dödssjuk!!

Eller också väljer man att fortsätta överdriva så om man t ex hostar mer än vanligt och läkaren säger att man vill ta prover för att utesluta lungcancer kan man återigen gotta sig i det under några månader (skriva snyftinlägg på IG och blogg) och sedan Halelujha - glädja sig åt att man fått en ny chans eftersom det inte var lungcancer!
Eller när ett födelsemärke kliar, eller man får en kraftig huvudvärk, eller ont i ett ben.. eller något annat man kan överdriva och göra kontent av.

Jisses Amalia
Citera
2022-08-12, 23:15
Avslutad
Ingen som haft vägarna förbi gymmet och sett om det är ett löpband på utsidan?
Citera
2022-08-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallade
Hon har även skrivit i kommentarer att hon äter Levaxin (om jag inte drömt det) så Hypotyreos är nästintill solklart att hon har.

Det har jag missat, men det stämmer som du skriver. Om My tar Levaxin så tyder även det på att hon lider av hypotyreos för tillfället.
Citera
2022-08-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Även jag har noterat och funderat en del över det. Hur mycket och ofta My konsumerar, byter ut, säljer, köper nytt osv. För det första förstår jag inte hur hon orkar med det, och för det andra förstår jag inte hur hon har råd. Jag förstår inte heller varför hon inte får bättre hjälp med att ändra detta beteende. För jag tror att My nämnde i något blogginlägg att hon träffar en kurator eller terapeut och där tycker jag att hon kunde få jobba lite mer med att fundera över varför hon verkar ha sådant sug efter att shoppa och byta ut hela tiden. Kunde kanske vara skönt att ändra det beteendet för My så att hon kan fokusera på viktigare saker i sitt liv.

Om jag ska gissa så tror jag, som säkert de flesta här, att Mys shopping är emotionell. Jag tror att hon får energi, tröst, hopp, trygghet och annat gott som hon önskar att ha mer av i sin vardag. Eller för att ”glömma” sina problem. Vissa av oss upplever det starkare och jag tror att My är en av dem vars belöningssystem triggas otroligt starkt vilket gör att hon upplever ett ordentligt rus av att konsumera. Det går t o m att se på My hur hon verkar känna sig gladare och lyckligare av en i sig rätt så obetydlig händelse som att byta ut sitt matbord. Alltså det är roligt att se att hon är så exalterad över det, samtidigt som det också känns som att det tillskrivs en alltför stor betydelse. Nu jämför jag mest med mig själv och jag är väl motsatsen till My vad gäller detta. Hittar jag något som jag gillar så behåller jag det tills det inte går att använda mer.

Instämmer också i det du skriver om att My kan uttrycka sig nedsättande om Jonas och jag hoppas på att han är stark nog att stå upp för sig själv och säga till henne när hon går över vissa gränser. Jag tycker verkligen inte om när My verkar lämna ut honom eller deras relation på nätet, samtidigt som jag ju inte kan veta vad de har för överenskommelse sinsemellan gällande detta.
Citera
2022-08-13, 13:12
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Det har jag missat, men det stämmer som du skriver. Om My tar Levaxin så tyder även det på att hon lider av hypotyreos för tillfället.
Hon har inte skrivit att hon står på Levaxin, det var ett par följare som skrev dom själva gjorde det.
När vi återger vad My skrivit eller sagt sprider vi osanningar och ljuger men själv slår du direkt fast att det stämmer det där med Levaxinet när en annan Flashbackare tror sig ha läst det (eller eventuellt drömt).
Citera
2022-08-13, 17:58
Medlem
Zulithelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpackan1
När ni återger vad My skriver eller sagt?! Tillåt mig skratta! Men du kanske menar när ni spekulerar vilt i allt hon säger och gör vänder och vrider det till vad ni önskar uppnå och kallar henne lögnare i det mesta och därtill kommer med egna onda spekulationer och slutsatser vars enda avsikt är att såra och göra ont?! Är det möjligen det du syftar på?
Och du bör än en gång läsa vad Lustitiade skrev!
För om inte det lilla ordet OM hade funnits i början av texten så hade du haft rätt men nu gav du innehållet i det h*n skrev en helt annan mening!
Den började alltså med OM My äter levaxin ...........
Läsförståelsen? Hur är det med den?

OK!

OM My Martens har problem med att hålla sig till sanningen kan man kanske fundera på hur bra hennes jobb som coach går?!
OM det i My Martens skara av vänner plötsligt saknas Tilda (som jobbar med Bobby), Anna Book, Maggan Graaf plus att Linda Thelenius inte finns med öht kan man kanske fundera på varför det är så?!
OM My Martens tillbringat mer tid på sjukhus under de senaste åren än min 85-åriga pappa har gjort kan man kanske fundera på OM det verkligen varit allvarligt eller OM det kanske beror på något annat?!

Just saying
Citera
2022-08-13, 21:41
Medlem
Ni beter er jättemärkligt och riktigt elakt här. Sluta nu. Det som pågår här är ju nån slags lynchning. Låt henne vara. Det är ju ingen som har rätt till en fullständig redovisning av mediciner och hälsotillstånd. Man berättar det man vill. Sitter man runt ett fikabord på jobbet tex, och har behov att prata av sig, då säger man det om sig själv man vill dela, resten håller man privat. Inte tusan ska väl andra då i efterhand sitta och skärskåda allt för att sedan kräva svar och sanningar. Funkar inte så. Sluta bara vara så obehagliga och elaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in