2022-08-11, 19:39
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armyknife
Är ”vänstermänniskor” ofta med i sånt här? Några av dom som följt mig längst har typiskt ”feminazi”-stereotypiskt utseende. Annars upplever jag att det är väldigt blandat, den gemensamma nämnaren är att dom ofta ser typ svagsinta ut. Liksom död blick, ser inte så skärpta ut, eller hur man ska säga. Inte nödvändigtvis förståndshandikappade, men ger inte intryck av att vara dom skarpaste knivarna i lådan så att säga.

Nytt för min del är att fler invandrare tycks vara rekryterade. Tidigare var det främst svenskar. Nu är det väldigt varierat.

Själva deltagande är dynamisk - vem som helst kan rekryteras. Det beror på din livsstil i stort vilka som rekryteras så om du umgås med vänsterfolk rekryteras de - vissa lättare än andra samt vissa deltar med seriösare & djupare än andra.

De du ska FOKUSERA på är vilka de som KOORDINERAR är! Som sagt är de som faktiskt stalkar dig rekryterade & motiverade att göra/säga saker. I min mening är det professionella psykologiska & sociala operatörer som sköter det operativa medan en kult/sekt/kyrka/sällskap sponsrar det här resursmässigt (finansiellt främst) & med en agenda (global/spirituell/teknologisk).
Citera
2022-08-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Själva deltagande är dynamisk - vem som helst kan rekryteras. Det beror på din livsstil i stort vilka som rekryteras så om du umgås med vänsterfolk rekryteras de - vissa lättare än andra samt vissa deltar med seriösare & djupare än andra.

De du ska FOKUSERA på är vilka de som KOORDINERAR är! Som sagt är de som faktiskt stalkar dig rekryterade & motiverade att göra/säga saker. I min mening är det professionella psykologiska & sociala operatörer som sköter det operativa medan en kult/sekt/kyrka/sällskap sponsrar det här resursmässigt (finansiellt främst) & med en agenda (global/spirituell/teknologisk).

Det är märkligt, eftersom jag umgås med varken vänstermänniskor eller invandrare. Sedan det här började (eller snarare när jag blev medveten om det. Kanske pågått längre) för c:a 6-8 månader sen umgås jag knappt med folk över huvud taget. Låter säkert tragiskt, men det har liksom blivit så. Känns som min oro sprider bad vibes i sociala sammanhang, så har dragit mig undan mycket. Träffat lite familj liksom, thats it.

Min misstanke är att det är en förklaring till mångfalden bland mina stalkers. Jag har sedan en tid ”antagit” att det är Säpo som ligger bakom, att jag pga något missförstånd blivit klassad som potentiell lonewolf-terrorist (hade innan detta började inte heller ett särskilt stort socialt nätverk, aldrig varit del av någon organisation men uttryckt ”starka” och kanske ”obekväma” åsikter om t.ex usa och Israel vid tillfällen) och att det hela är en på påverlanskampanj för att göra mitt liv så obekvämt som möjligt. Typ i syfte att radikalisera mig. Men det är varför jag inte fattar. Jag är liksom en nobody bara
Senast redigerad av armyknife 2022-08-11 kl. 20:17.
Citera
2022-08-11, 21:09
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Det är märkligt, eftersom jag umgås med varken vänstermänniskor eller invandrare. Sedan det här började (eller snarare när jag blev medveten om det. Kanske pågått längre) för c:a 6-8 månader sen umgås jag knappt med folk över huvud taget. Låter säkert tragiskt, men det har liksom blivit så. Känns som min oro sprider bad vibes i sociala sammanhang, så har dragit mig undan mycket. Träffat lite familj liksom, thats it.

Min misstanke är att det är en förklaring till mångfalden bland mina stalkers. Jag har sedan en tid ”antagit” att det är Säpo som ligger bakom, att jag pga något missförstånd blivit klassad som potentiell lonewolf-terrorist (hade innan detta började inte heller ett särskilt stort socialt nätverk, aldrig varit del av någon organisation men uttryckt ”starka” och kanske ”obekväma” åsikter om t.ex usa och Israel vid tillfällen) och att det hela är en på påverlanskampanj för att göra mitt liv så obekvämt som möjligt. Typ i syfte att radikalisera mig. Men det är varför jag inte fattar. Jag är liksom en nobody bara

Om du uttrycker åsikt om specifika personer eller liknande så kan dessa rekryteras för att skapa interaktion med dig - det är en form av trakasseri från vårat perspektiv.

CIA & den ligan skapar miljontals psykologiska profiler varje år. De har säkert profilerat dig & om de kan använda dig i deras agenda så är du tyvärr en måltavla - samma sak gäller kult/sekt/kyrka/sällskap. De profilerar ALLA mediepersoner - de som kan rekryteras görs så. Då skickar de CIA-personer som frågar ut måltavlan för att se om denna kan vara en potentiell tillgång till CIA. Något liknande kan sägas görs mot oss men till vilket syfte vet vi inte. De jag tror är att de vill utföra en form av Mind Control, mer specifikt beteende- & trossystemförändring.

Allmänheten vill delta i det här eftersom det hela verkar oskyldigt & de är själva intresserade/nyfikna på den agenda eller resultatet. Åtminstone de som deltar i flera år vet vad agendan är & att det är skadligt. De flesta tror sig delta i något "gott" som att forma beteende eller psykologi eller med i en form av hemlig undersökning för att den här gruppen påstår något irrationell om en men alla lyssnar på den gruppen då den är auktoritär.

Efter snart 10 år av öppen operation mot mig har jag endast avsky mot dem. Jag önskar att se dem alla i fängelse men de tror att jag fortfarande kan påverkas att tro som DE vill - det är så kulter/sekter/kyrkor/sällskap rekryterar & skapar externa fiender för att ena interna medlemmar.
Citera
2022-08-12, 10:48
Medlem
Citat:
Är ”vänstermänniskor” ofta med i sånt här? Några av dom som följt mig längst har typiskt ”feminazi”-stereotypiskt utseende. Annars upplever jag att det är väldigt blandat, den gemensamma nämnaren är att dom ofta ser typ svagsinta ut. Liksom död blick, ser inte så skärpta ut, eller hur man ska säga. Inte nödvändigtvis förståndshandikappade, men ger inte intryck av att vara dom skarpaste knivarna i lådan så att säga.

Nytt för min del är att fler invandrare tycks vara rekryterade. Tidigare var det främst svenskar. Nu är det väldigt varierat.

Det ser ut som det. Kan det vara så att de har fått för sig att de gör något bra? Det kan ju inte vara en privat organisation. Det är väl den typen av människor som trivs med att arbeta för staten. Samma här. De ser inte helt normala ut, men inte förståndshandikappade nej. Typ bottenskrap. Skumt. Har irriterat mig på det ganska länge faktiskt.
Citera
2022-08-12, 13:14
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Recursion2.0
Det ser ut som det. Kan det vara så att de har fått för sig att de gör något bra? Det kan ju inte vara en privat organisation. Det är väl den typen av människor som trivs med att arbeta för staten. Samma här. De ser inte helt normala ut, men inte förståndshandikappade nej. Typ bottenskrap. Skumt. Har irriterat mig på det ganska länge faktiskt.

Gruppen som ansvarar för GS diskriminerar inte - alla & allt används dynamiskt. Vissa kallar det för "hybridkrigföring".-

Att de får dig att TRO att en viss grupp stalkar dig specifikt är hur de undviker ansvar - du attackerar en oskyldig grupp som blivit motiverad att på olika vis agera mot dig. Exempelvis om du har problem med feminister så kontaktar GS-gruppen feminister bakom din rygg & sprider osanningar om dig eller motiverar dessa på olika vis. Därav blir de uppmärksammade om dig där aggression kan vara faktum så du ANTAR att denna grupp feminister ansvarar.

Det handlar om psykologiska operationer - ATT FÅ DIG TRO SOM DE VILL. Det är så klyshigt att säga det igen att det handlar i grunden om att styra ditt liv & ditt sätt att tänka. Det är i grunden psykologiska & sociala operationer som är dynamisk med målet att få dig tro som de vill.

Gaslight är grunden i deras psykologiska metoder - att förvränga din verklighet. Att isolera en person gör denne mer mottagbar till psykologiska operationer. I slutändan verkar de vilja utföra beteende- & trossystemförändring - eller få dig bli någon du inte är. En annan beprövad metod är traumatisering.

De vill få oss acceptera en falsk verklighet som att de använder science fiction-teknologier som styr människor som robotar & läser av ens tankar i real-tid samt kan skicka röster i ens huvud. Allt är del av gaslight:ande att få oss tro denna falska narrativ.

50% av befolkning har ett IQ under 100; 25% under 85. Det betyder att 2.5-5 miljoner personer i Sverige är enkla (troligen mycket mer än vi tror) att manipulera för dessa professionella psykologiska & sociala operatörer/manipulatörer. Däremot har jag haft doktorander & universitetspersonal som deltar; min sociala krets har ett medel-IQ på 110-130 - återigen kan vem som helst rekryteras. Min poäng är att de flesta i samhället rekryteras dynamiskt på några minuter på gatan utan bakgrund - det räcker med någon auktoritet som ger order även om dessa är falska.
Citera
2022-08-12, 13:56
Medlem
Felpost
Senast redigerad av r3m3mb3rth3nam3 2022-08-12 kl. 14:54.
Citera
2022-08-12, 14:21
Medlem
Citat:

Det är den civila personbaserade underrättelseinhämtningen du talar om.

Inrikes är det lite hysch hysch så man får läsa i regeringens egna utredningar avsedda bara för statsministen och inrikesministern.

Där skriver de så här:

De personbaserade underrättelsekällorna kan beskrivas som en pyramid. I basen av pyramiden finns de oftast förekommande och minst komplicerade källorna. Det handlar t.ex. om resenärer, journalister, lokalbefolkning och flyktingar.

I toppen av pyramiden finns de exklusiva källorna; avhoppare, spontanagenter, infiltratörer och informatörer

Det gemensamma för dessa insamlingsmetoder är att man använder instrument för att förstärka eller ersätta de mänskliga sinnena

• olika former av inhämtning genom avlyssning av signaler (signals intelligence, SIGINT)
• informationsinhämtning genom foto- eller teknisk bildspaning, (imagery intelligence, IMINT)

• inhämtning från öppna källor, t.ex. internet (open source intelli- gence, OSINT)
• informationsinhämtning genom elektroniska angrepp/it-intrång (hacker/hacking intelligence, HACKINT).

Möjliga agenter bearbetas därför systematiskt i en process som går att dela upp i sex steg; analys, målsökning, studie, närmande, vänskap och värvning.

Den första kontakten mellan underrättelseofficeren och den utvalde tycks alltid tillkomma av en slump. Det är fråga om helt oskyldiga kontakter, t.ex. i en tränings- lokal, affär eller vid hundrastning. Därefter inleder underrättelse- officeren en charmoffensiv i syfte att bli bekant med den utvalde, en bekantskap som efter hand fördjupas till vänskap. Den utvalde kanske bjuds på middagar eller idrottsliga och kulturella evenemang. Efter hand ger underrättelseofficeren den utvalde oskyldiga test- uppdrag som han eller hon också belönas för. Den utvalde inges här- igenom en känsla av uppskattning och betydelse.

Underrättelseinhämtningen sker t.ex. med hjälp av mänskliga källor, elektroniska angrepp, signal- spaning, flyg- och satellitspaning och öppna källor

I kapitel 7 lämnar vi en redogörelse för säkerhetsskydd och hur känsliga upp- gifter utbyts med andra stater och mellanfolkliga organisationer. Kapitel 8 och 9 innehåller en redogörelse för hemliga tvångsmedel

Den omständigheten att svenska myndigheter i allt större utsträckning hanterar uppgifter som härrör från utländska myndigheter, eller som på annat sätt är kopplade till det inter- nationella samarbetet, medför att man fortlöpande kan säkerställa känsliga uppgifter av betydelse för de internationella samarbeten som Sverige deltar i.
Senast redigerad av Signalspaning 2022-08-12 kl. 14:28.
Citera
2022-08-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Det är den civila personbaserade underrättelseinhämtningen du talar om.

Inrikes är det lite hysch hysch så man får läsa i regeringens egna utredningar avsedda bara för statsministen och inrikesministern.

Där skriver de så här:

De personbaserade underrättelsekällorna kan beskrivas som en pyramid. I basen av pyramiden finns de oftast förekommande och minst komplicerade källorna. Det handlar t.ex. om resenärer, journalister, lokalbefolkning och flyktingar.

I toppen av pyramiden finns de exklusiva källorna; avhoppare, spontanagenter, infiltratörer och informatörer

Det gemensamma för dessa insamlingsmetoder är att man använder instrument för att förstärka eller ersätta de mänskliga sinnena

• olika former av inhämtning genom avlyssning av signaler (signals intelligence, SIGINT)
• informationsinhämtning genom foto- eller teknisk bildspaning, (imagery intelligence, IMINT)

• inhämtning från öppna källor, t.ex. internet (open source intelli- gence, OSINT)
• informationsinhämtning genom elektroniska angrepp/it-intrång (hacker/hacking intelligence, HACKINT).

Möjliga agenter bearbetas därför systematiskt i en process som går att dela upp i sex steg; analys, målsökning, studie, närmande, vänskap och värvning.

Den första kontakten mellan underrättelseofficeren och den utvalde tycks alltid tillkomma av en slump. Det är fråga om helt oskyldiga kontakter, t.ex. i en tränings- lokal, affär eller vid hundrastning. Därefter inleder underrättelse- officeren en charmoffensiv i syfte att bli bekant med den utvalde, en bekantskap som efter hand fördjupas till vänskap. Den utvalde kanske bjuds på middagar eller idrottsliga och kulturella evenemang. Efter hand ger underrättelseofficeren den utvalde oskyldiga test- uppdrag som han eller hon också belönas för. Den utvalde inges här- igenom en känsla av uppskattning och betydelse.

Underrättelseinhämtningen sker t.ex. med hjälp av mänskliga källor, elektroniska angrepp, signal- spaning, flyg- och satellitspaning och öppna källor

I kapitel 7 lämnar vi en redogörelse för säkerhetsskydd och hur känsliga upp- gifter utbyts med andra stater och mellanfolkliga organisationer. Kapitel 8 och 9 innehåller en redogörelse för hemliga tvångsmedel

Den omständigheten att svenska myndigheter i allt större utsträckning hanterar uppgifter som härrör från utländska myndigheter, eller som på annat sätt är kopplade till det inter- nationella samarbetet, medför att man fortlöpande kan säkerställa känsliga uppgifter av betydelse för de internationella samarbeten som Sverige deltar i.

Okej, men är då slutmålet alltid att värva? Hur lång tid pågår en sån här operation? Vad händer om jag gör mig omöjlig att värva? Min paranoia är på sistone så pass stark att om någon skulle försöka stanna mig för att prata under en joggingtur hade jag utan att tveka gått till attack i dagsläget, så att närma sig mig för en charmoffensiv under till synes slumpartade omständigheter är nog lite av ett självmordsuppdrag i dagsläget. Vad gör dom då? Eller är det då en fråga om att vänta ut mig till paranoian lägger sig och då försöka värva mig? Har du varit med om värvningsförsök?

Har du någon länk med mer information om det där? Låter väldigt intressant
Senast redigerad av armyknife 2022-08-12 kl. 15:17.
Citera
2022-08-12, 16:05
Medlem
Citat:
Okej, men är då slutmålet alltid att värva? Hur lång tid pågår en sån här operation? Vad händer om jag gör mig omöjlig att värva? Min paranoia är på sistone så pass stark att om någon skulle försöka stanna mig för att prata under en joggingtur hade jag utan att tveka gått till attack i dagsläget, så att närma sig mig för en charmoffensiv under till synes slumpartade omständigheter är nog lite av ett självmordsuppdrag i dagsläget. Vad gör dom då? Eller är det då en fråga om att vänta ut mig till paranoian lägger sig och då försöka värva mig? Har du varit med om värvningsförsök?

Har du någon länk med mer information om det där? Låter väldigt intressant

Nej för du är målperson om du bara hör deras påverkanstjatter. Målperson kan vara alltifrån dissidenter till rasister, pedifiler, kritiker mot koronaåtgärder, ryssvänliga, psykiskt sjuka, autister, vanvård av djur, brottsförebyggande åtgärder, grannfejd, spridare av fake news, i sociala medier, komspirationsteoretiker, terrorism, LVU föräldrar mot socialtjänsten, skulder osv.

detta är ju inget nytt. Vid IB affären på 70-talet kom det ju fram att de hade 22 tusen arbetsplatsombud som rapporterade och uppemot hundratusentals inom angiverinätverk som spände ytterligare mellan LO och socisldemokratiska SAP.

Texten jag citerade är från: betänkande för stora spionutredningen
https://www.regeringen.se/4a80ac/contentassets/fa45432fd220492fb1b129bf02beddeb/forstarkt-skydd-for-uppgifter-av-betydelse-for-ett-internationellt-samarbete-for-fred-och-sakerhet-s om-sverige-deltar-i-sou-201770

Psyopsförbundet psykologiska operationer som verkar mellan MSB, NGO-s, länstyrelserna och totalförsvaret
https://www.forsvarsutbildarna.se/psyopsforbundet/

Angiveriätverkens kommunikations och övervakningssystem är helt fristående Säpo och så pass sekretessbelagda att de inte kan användas inom bevisföring eller domsstolar. Däremot är det i nätverkens system du hittar FRA-s massövervakning har jag för mig.
Senast redigerad av Signalspaning 2022-08-12 kl. 16:40.
Citera
2022-08-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Nej för du är målperson om du bara hör deras påverkanstjatter. Målperson kan vara alltifrån dissidenter till rasister, pedifiler, kritiker mot koronaåtgärder, ryssvänliga, psykiskt sjuka, autister, vanvård av djur, brottsförebyggande åtgärder, grannfejd, fake news, trollar i sociala medier, terrorism, skulder osv.

detta är ju inget nytt. Vid IB affären på 70-talet kom det ju fram att de hade 22 tusen arbetsplatsombud som rapporterade och uppemot hundratusentals inom angiverinätverk som spände ytterligare mellan LO och socisldemokratiska SAP.

Texten jag citerade är från: betänkande för stora spionutredningen
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2017/09/sou-201770/

Psyopsförbundet
https://www.forsvarsutbildarna.se/psyopsforbundet/

Angiveriätverkens kommunikations och övervakningssystem är helt fristående Säpo och så pass sekretessbelagda att de inte kan användas inom bevisföring eller domsstolar. Däremot är det i nätverkens system du hittar FRA-s massövervakning har jag för mig.

Aha ja, då är man ju helt enkelt körd. Är det långsökt att tro att psykiatrin kan ha flaggat mig för detta? Bara en tanke som dök upp nu. Typ ”potential serial killer “ eller liknande? Jag hade mycket våldsamma hämnd-fantasier för länge sen som bakgrund till att jag en gång i tiden blev mobbad (grundskolan), något jag diskuterat med bland annat psykolog. Ihop med detta är det ju inte långsökt att dom skvallrat för att hålla koll på en. Värt att nämna är att jag aldrig blivit dömd för något våldsbrott (däremot fått strafföreläggande för meningslösa saker som ringa narkotikabrott i form av innehav innan jag växte upp och slutade tycka synd om mig själv eller hur man ska säga). Jag är liksom helt oviktig, vill bara leva mitt liv ifred.

Ska kika på länkarna, tack så mycket!
Citera
2022-08-12, 17:01
Medlem
Har någon testat att erbjuda dem (de som följer efter en) pengar? Har funkat väldigt bra för mig. Det är ingen som svarar eller tar emot något. Jag antar att det är för att de får inte prata med oss. Har som mest erbjudit 700 000kr. Har också haft stora summor kontanter med mig (ca 10 000) som jag har varit beredd att erbjuda.

De försvann typ också när jag började tjata om tidsresor.
Citera
2022-08-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recursion2.0
De försvann typ också när jag började tjata om tidsresor.

Menar du här på Flashback? Eller har du pratat med dom om det? Har läst en del av dina inlägg om det här i tråden och det är helt klart ett intressant resonemang även om jag inte riktigt förstår hur det skulle gå till. Det känns liksom sjukt sci-fi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in