2022-08-11, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Köp och behåll garanterat. Kommer gå upp till 45kr på måndag.

Det finns ju bara 8 miljoner aktier I företaget. Wow bästa företaget på börsen om 2år?

Helt ny inom aktiehandel etc... men är det bra att det bara finns 8 miljoner aktier? Är det lite???
Citera
2022-08-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetaskaman
Helt ny inom aktiehandel etc... men är det bra att det bara finns 8 miljoner aktier? Är det lite???

Ju mindre desto bättre, du har funnit ett guldkorn. Fyfan vad detta är bra och jag köpte just för 50.000.
Jag behåller dessa till 400kr styck
Citera
2022-08-11, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Ju mindre desto bättre, du har funnit ett guldkorn. Fyfan vad detta är bra och jag köpte just för 50.000.
Jag behåller dessa till 400kr styck

Högsta riktpriset är ca 130 kr...
Citera
2022-08-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetaskaman
Högsta riktpriset är ca 130 kr...

Var visst ca 170 kr
Citera
2022-08-11, 09:41
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Som tur var hann jag inte följa ditt tips. Det är hopplöst att korta aktier, spelar ingen roll hur värdelösa bolagen man kortar är så kan de gå upp.

Jag har sagt det förut, folk hatar företag som tjänar pengar, de flesta vill köpa aktier i luftslott som bränner aktieägarnas pengar

Det är vilda västern därute igen, FED har inte lyckats tygla monstret med sitt velande ang räntan. Memes är tillbaka. Roligaste nu är BBBY som Wallstreetbets-Retailsen har kört. Det var en snubbe häromdagen som var förbannad för att folk handlat fel ticket (BBY istället) och bränt hans Puts. Haha, de bryr sig inte ens om att dubbelkolla tickern innan de fomopumpar.
Citera
2022-08-11, 13:22
Medlem
Nilar International ser fortsatt riktigt fin ut tekniskt.

VD kom med nedan info idag till en aktieägare:

"Jag har svårt att kommunicera direkt med ensklida aktieägare kring status och läget, men vi kommer att efter att vi presenterat vår Q2-rapport att successivt öka vår kommunikation.
Nu är finansieringen säkrad för 2022 och 2023, så nu gäller det för oss att leverera på vår uppdaterade strategi och komma igång med produktionen igen. Vi börjar att producera i små volymer igen v 39 och vi har som vi tidigare kommunicerat sålt allt vi kommer att producera under 2022."

Positivt. Omstarten ingång. Efterfrågan finns.
Citera
2022-08-11, 14:49
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Nilar International ser fortsatt riktigt fin ut tekniskt.

VD kom med nedan info idag till en aktieägare:

"Jag har svårt att kommunicera direkt med ensklida aktieägare kring status och läget, men vi kommer att efter att vi presenterat vår Q2-rapport att successivt öka vår kommunikation.
Nu är finansieringen säkrad för 2022 och 2023, så nu gäller det för oss att leverera på vår uppdaterade strategi och komma igång med produktionen igen. Vi börjar att producera i små volymer igen v 39 och vi har som vi tidigare kommunicerat sålt allt vi kommer att producera under 2022."

Positivt. Omstarten ingång. Efterfrågan finns.

Fel tråd är jag rädd. Vi köper pengamaskiner, inte pengabrännare. Inte helt säker men Nilar håller på med batterier eller något trams va.
Kom tillbaka med en litiumproducent eller liknande som tjänar pengar
Citera
2022-08-11, 14:54
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Det är vilda västern därute igen, FED har inte lyckats tygla monstret med sitt velande ang räntan. Memes är tillbaka. Roligaste nu är BBBY som Wallstreetbets-Retailsen har kört. Det var en snubbe häromdagen som var förbannad för att folk handlat fel ticket (BBY istället) och bränt hans Puts. Haha, de bryr sig inte ens om att dubbelkolla tickern innan de fomopumpar.

En anledningen till att dina björnar kan gå så dåligt är att det i princip inte sker någon QT, ökade räntor har gjort att banker lånar ut mer, så fortfarande är det inflöden av pengar på börsen.

I alla fall enligt den här snubben. Han brukar ha hygglig koll på den här typen av ekonomi, så vidare frågor hänvisar jag till den tråden. Ganska läsvärd tycker jag, som har noll koll på den här delen av ekonomin

https://twitter.com/concodanomics/status/1557495348704198656
Citera
2022-08-11, 15:31
Medlem
Citat:
Fel tråd är jag rädd. Vi köper pengamaskiner, inte pengabrännare. Inte helt säker men Nilar håller på med batterier eller något trams va.
Kom tillbaka med en litiumproducent eller liknande som tjänar pengar

Som Aegirbio då eller .. haha jävla pajas
Citera
2022-08-11, 15:48
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Som Aegirbio då eller .. haha jävla pajas

Pajas är jag, för jag trodde du skrev i råvarutråden, där Nilar inte passar.
Naturligtvis passar vilken aktie som helst i veckans aktietips, även skräp som Nilar och Aegirbio

Aegirbio har jag varnat för sedan de stod i 200 kr, så varför du tror att jag tycker det är ett bra bolag vet jag inte.
Citera
2022-08-11, 17:39
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Efter en kik på ekg-grafen till kurva verkar det vara en hajpad de-spac.
Vågar mig på en gissning att det kan bli rätt rejäl carnage när lockupen är över. Det fattar såklart inte aktietipsarn.
Föreslår att alla tar en kik på villkoren för spacen innan ni går all in.

Man undrar var fan hittar folk allt det här skräpet?

Tippar att det bara kommer bli dummare och dummare med alla dessa spastisker. Iom att alla möjliga underliga hobbies kan ha mångmiljoncommunities med horder av villiga investerare kan ju vad som helst bli ett börsnoterat bolag med bra pump vid starten. Jag tipsade ju skämtsamt själv om spacen TIGA som kommer ta sodomiappen Grindr till börsen. Folk får såklart böga loss bäst de vill men de tjänar nog mer pengar på bordellen än börsen.

När blir första bimboinfluencerns ”personliga varumärke” uppköpt av en spac?
Citera
2022-08-11, 18:22
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
En anledningen till att dina björnar kan gå så dåligt är att det i princip inte sker någon QT, ökade räntor har gjort att banker lånar ut mer, så fortfarande är det inflöden av pengar på börsen.

I alla fall enligt den här snubben. Han brukar ha hygglig koll på den här typen av ekonomi, så vidare frågor hänvisar jag till den tråden. Ganska läsvärd tycker jag, som har noll koll på den här delen av ekonomin

https://twitter.com/concodanomics/status/1557495348704198656

Intressant, ja, och kikar man på FEDs balansräkning, har länkat tidigare, händer det inte mycket. Men ökningen har stannat av och det torde påverka growth in due time. Och nu har vi då Core CPI som inte rör sig nedåt, och t ex mat upp över 1% MoM. Håller inte alls med den s k marknaden som ligger på köp nu att FED är klara med räntehöjningar, så det blir att hålla tummarna att skitbjörnarna inte knockas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in