2022-08-06, 07:18
Medlem
bajssprutans avatar
Nåt Litium lär inte behövas då det Nilar kränger verkar vara gamla hederliga NiMH-batterier, snäppet bättre än de NiCads man hade i radiostyrda bilar som liten och gav cirka 3 minuters körglädje för en liten parvel.
Även de tidiga Priusarna hade NiMH-batterier. Dock var de plugin-hybrider med lika kort räckvidd som leksaksbilen.

Frågan är om man kan uppnå någon energidensitet att tala om utan att fylla idrottshallar med grejer.
Som backupkraft för fibernäten kan jag se ett användningsområde. Men det blir stora batterier pga kemin.
I televerkets gamla KCs finns det visserligen gott om plats efter alla gamla obsoleta växlar, men jag tror ändå LiFePo4 lämpar sig bäst för stationära batterier där det krävs och vikt är mindre relevant.

Nu tycker jag hela grejen med batterier för nätlagring av ström är trams, men de videor jag ser på tuben med folk som bygger offgrid är det LifePo4 som gäller för det mesta.

På sjukhus och liknande är batterierna ett jättestort rum med gamla hederliga blyackumulatorer som försörjer ledningarna tills dieselgeneratorerna kickar igång.
Senast redigerad av bajssprutan 2022-08-06 kl. 07:21.
Citera
2022-08-06, 08:03
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Tydligt att du ej vet vad ett Nilar batteri är då de ej har Litium i sig. De som gör de delvis unika. Mer miljövänligt och färre brandolyckor, men samtidigt tyngre och används ej i bilar ut ex laddstolparna och solceller.

Plugga på och kom tillbaka.

Fair enough, jag har inte gjort min läxa. Får köpa mer nickelproducenter istället då. Lycka till med batterierna!
Citera
2022-08-06, 20:22
Medlem
Magic Empire Global Ltd*
Citera
2022-08-08, 13:52
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jag kommer bli gråhårig snart av det här, senaste nytt:

Marknaden: +22%

Får man något pris för sämsta tipset? Hoppas ingen lyssnade på mig.

Som tur var hann jag inte följa ditt tips. Det är hopplöst att korta aktier, spelar ingen roll hur värdelösa bolagen man kortar är så kan de gå upp.

Jag har sagt det förut, folk hatar företag som tjänar pengar, de flesta vill köpa aktier i luftslott som bränner aktieägarnas pengar
Citera
2022-08-09, 19:52
Avslutad
$FAZE är snart upp 100%
Citera
2022-08-10, 16:13
Medlem
Till alla: Kolla in Tethys Oil ....de ska göra återköp av egna aktier. Kursen nu är bara 60-63 sek. Årets klipp
Citera
2022-08-10, 22:27
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
$FAZE är snart upp 100%

Eh, vad är det ens? Försökte googla men det verkar ju vara typ en counterstrikeclan som ska tjäna pengar på spons.

Vad är det jag missar?
Citera
2022-08-11, 07:27
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Eh, vad är det ens? Försökte googla men det verkar ju vara typ en counterstrikeclan som ska tjäna pengar på spons.

Vad är det jag missar?
Efter en kik på ekg-grafen till kurva verkar det vara en hajpad de-spac.
Vågar mig på en gissning att det kan bli rätt rejäl carnage när lockupen är över. Det fattar såklart inte aktietipsarn.
Föreslår att alla tar en kik på villkoren för spacen innan ni går all in.

Man undrar var fan hittar folk allt det här skräpet?
Senast redigerad av bajssprutan 2022-08-11 kl. 07:31.
Citera
2022-08-11, 08:14
Medlem
$GRANGX

Nytt riktvärde på mellan 3-6 x av dagens pris.
Citera
2022-08-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetaskaman
$GRANGX

Nytt riktvärde på mellan 3-6 x av dagens pris.

Om 2 år ja.
Citera
2022-08-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Om 2 år ja.

12-24 månader.

Men hur hade du agerat i denna situation? Ska man sälja av eller hålla en tid?
Citera
2022-08-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetaskaman
12-24 månader.

Men hur hade du agerat i denna situation? Ska man sälja av eller hålla en tid?

Köp och behåll garanterat. Kommer gå upp till 45kr på måndag.

Det finns ju bara 8 miljoner aktier I företaget. Wow bästa företaget på börsen om 2år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in