2022-08-11, 12:26
Medlem
raskenss avatar
En militäranläggning för värnpliktiga står i lågor i Ryssland igen.

https://twitter.com/igorsushko/status/1557609804599795722?s=20&t=4YAEUWCd5g-uOWfrFAVjsA
Citera
2022-08-11, 12:27
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Istället för att löjla dig så kanske du skulle kolla upp de som styrt Ukraina de senaste åren och vad de har gjort...

Hur förklarar du då att så många antisemiter här i tråden stödjer Putins avnazifiering?
Du tror inte att det är sätt för Putin att få med sig svagsinta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jo, det är det. Hela världen tittar på. Om ryssarna avgår med en militär seger blir det ett hårt slag mot NATO.

Som exempel ser man nu de misslyckade inviterna Macron och Blinken gör mot Afrika. Man glömmer bort att Gaddafi var en framträdande ledare i den afrikanska unionen och att Mandela bl.a. hade goda kontakter med honom.

Det glömmer man aldrig i många länder i Afrika.

Det där med Gaddafi och Mandela tror jag nog att du behöver utveckla lite mera, du lär som vanligt vara utan medhåll eftersom det är en grov lögn. Att en uttalad pacifist skulle vara lierad med en uttalad terrorist är nog lite väl magstarkt.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Ukraina får vad de förtjänar. Ja det verkar jobbigt att slåss mot amerikanska vapen. Tror dock att Ryssland kommer fortsätta mala på.

Jag har champagne som skall öppnas när "ökänd soldat" och andra svenska regimtrogna sossars lik ligger och jäser i höstsolen. Må deras död vara plågsam och ångestfylld.

De får vad de förtjänar för att de har mage att försvara sig. Alright. Sjukt
Citera
2022-08-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Fattar ni inte att de uppblåsbara är lockbeten? Tänk om 950 av de påstått utslagna 1000 ryska stridsvagnarna var stora badleksaker?
Lite konstigt då att de bestod av rostfärgat stål, det är sådana bilder som ligger i bedömningen av skadade Ryska armé fordon.
Citera
2022-08-11, 12:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är inte viktigt. Jag förstår bara inte vad det har med trådens ämna att göra.
Jag har rest in i både Sovjet och Ryssland och det har varit som vilken inresa som helst.
Tråden är sjukt lång och till slut tröttnar man på alla idioters kommentarer.

Svara inte på de du tycker är idioter då.

Att du hade lätt att resa in i Sovjet har väl inget att göra med vad de kallade sin mur att göra?
Citera
2022-08-11, 12:31
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Det är inte viktigt. Jag förstår bara inte vad det har med trådens ämna att göra.
Jag har rest in i både Sovjet och Ryssland och det har varit som vilken inresa som helst.
Tråden är sjukt lång och till slut tröttnar man på alla idioters kommentarer.

För mitt vidkommande får du gärna köpa en enkelbiljett till Ryssland.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Svara inte på de du tycker är idioter då.

Att du hade lätt att resa in i Sovjet har väl inget att göra med vad de kallade sin mur att göra?
Nej men muren har heller inget med den här konflikten att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En militäranläggning för värnpliktiga står i lågor i Ryssland igen.

https://twitter.com/igorsushko/status/1557609804599795722?s=20&t=4YAEUWCd5g-uOWfrFAVjsA

Verkar som om Rysska militärer är slarviga med sina fimpar, eller kan det vara någon annan bakgrund?
Citera
2022-08-11, 12:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
När det gäller många Putin fantaster är det första som kommer i tanken att förneka.
Sen tror jag vad jag vill om Onkel-Ben_nys erfarenheter över huvud taget.
Det jag ser är att skribenten hatar USA punkt slut, vad som sen är sant ellr falskt spelar ingen roll.
Nu var jag inte så extremt uppmärksam på omgivningen när Berlin muren restes, men jag var på plats när den föll och då kallades den anti facist skyddet av DDRs förespråkare.
(Off topik jag har papper på att jag åkte in i DDR men jag lämnade aldrig).

Ja. Jag har själv passerat ganska många landsgränser, men att gå över från Väst- till Östberlin var inte som vilken annan gränspassering som helst. Inte heller återpassagen.
Citera
2022-08-11, 12:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej men muren har heller inget med den här konflikten att göra.

Varför hoppar du då in och verkar argumentera för att Öst inte ska ha kallat muren för antfascistisk skyddsvall?
Citera
2022-08-11, 12:37
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är snarare väldigt uppenbart att flertalet nazister och rasister i tråden stöder Ukraina...

Som jag skrev igår, det är kommunister, antisemiter och annat löst folk som stödjer Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in