2022-08-11, 11:06
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Jag har själv burit armbandsklocka nu cirka ett år (Seiko Pepsi) och har älskat varenda sekund av det. Jag känner mig mer vuxen och sofistikerad och känner mig elegant som inte behöver håva upp mobiltelefonen för att se vad tiden är. Dessutom är det kul att använda dykringen för att hålla kolla på hur lång tid saker och ting tar (t ex träning eller matlagning).

Nu har jag börjat försöka övertyga en kompis om att också börja bära klocka. Det behöver inte alls vara någon dyr variant (min är värd cirka 2000kr om jag förstått det rätt), men det vore trevligt om han också hade ett armbandsur. Han har aldrig ägt ett, och säger sig inte vara intresserad. Hans tre huvudargument är framför allt 1) "det skulle kännas konstigt att ha något runt handleden" (mitt svar: man vänjer sig), 2) "man kan se tiden i mobilen" (mitt svar: mycket stiligare att ta en snabb titt på handleden än att börja rota fram telefonen), och 3) "det ökar risken för rån" (mitt svar: så länge man inte bär typ en Rolex så tror jag att det är ganska liten risk att bli ett rånoffer).

Mina svar övertygar honom inte och han säger att han helt enkelt är ointresserad.

Fråga

Finns det något jag kan göra? Finns det några fler argument jag kan presentera för honom? Jag har funderat på att ge honom ett ur i gåva men det vore ju trist om det bara blev liggande.
Citera
2022-08-11, 11:08
Medlem
Är du utvecklingstörd eller varför vill du tvinga din vän bära klocka?

Är väl hans eget val?? Fan va sjuk du låter
Citera
2022-08-11, 11:10
Medlem
Dziwnes avatar
Du känner dig vuxen och sofistikerad av att ha ett armbandsur?

Är du 12?
Citera
2022-08-11, 11:11
Medlem
Du får väl köpa honom en schysst klocka och hoppas att han börjar bära den?
Citera
2022-08-11, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Jag har själv burit armbandsklocka nu cirka ett år (Seiko Pepsi) och har älskat varenda sekund av det. Jag känner mig mer vuxen och sofistikerad och känner mig elegant som inte behöver håva upp mobiltelefonen för att se vad tiden är. Dessutom är det kul att använda dykringen för att hålla kolla på hur lång tid saker och ting tar (t ex träning eller matlagning).

Nu har jag börjat försöka övertyga en kompis om att också börja bära klocka. Det behöver inte alls vara någon dyr variant (min är värd cirka 2000kr om jag förstått det rätt), men det vore trevligt om han också hade ett armbandsur. Han har aldrig ägt ett, och säger sig inte vara intresserad. Hans tre huvudargument är framför allt 1) "det skulle kännas konstigt att ha något runt handleden" (mitt svar: man vänjer sig), 2) "man kan se tiden i mobilen" (mitt svar: mycket stiligare att ta en snabb titt på handleden än att börja rota fram telefonen), och 3) "det ökar risken för rån" (mitt svar: så länge man inte bär typ en Rolex så tror jag att det är ganska liten risk att bli ett rånoffer).

Mina svar övertygar honom inte och han säger att han helt enkelt är ointresserad.

Fråga

Finns det något jag kan göra? Finns det några fler argument jag kan presentera för honom? Jag har funderat på att ge honom ett ur i gåva men det vore ju trist om det bara blev liggande.

Desto bättre då är du mer unik. Att bära klocka är klass att dra fram mobilen för att se tiden eller fråga andra om tiden gör bara luffare.
Citera
2022-08-11, 11:13
Medlem
Granola94s avatar
Om din vän inte vill ha ett armbandsur så vill han inte! Om han fick för sig att börja ha kalsongerna utanpå byxorna, skulle du oxå ha det då? Acceptera olikheter!
Citera
2022-08-11, 11:15
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocolele
Är du utvecklingstörd eller varför vill du tvinga din vän bära klocka?

Är väl hans eget val?? Fan va sjuk du låter
Vem har sagt något om att tvinga? Snarare uppmuntra. I längden tror jag han skulle vinna på det.
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Du känner dig vuxen och sofistikerad av att ha ett armbandsur?

Är du 12?
Vi är cirka 30. Och det känns lämpligt att bära klocka när man är 30, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Railmaster
Du får väl köpa honom en schysst klocka och hoppas att han börjar bära den?
Jag har som sagt funderat på detta, men dels känns det lite konstigt när han gång på gång aviserat sitt ointresse, och dels vore det trist om den bara blev liggade hemma hos honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Sylvestern
Att bära klocka är klass att dra fram mobilen för att se tiden eller fråga andra om tiden gör bara luffare.
Jag håller helt med dig.
Citera
2022-08-11, 11:18
Medlem
I mina ögon så är det bara fjollor som bär klockor.
Citera
2022-08-11, 11:20
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Fråga

Måste det just vara klocka? Min monokel har gett mig både uppmärksamhet och självkänsla.
Citera
2022-08-11, 11:25
Medlem
Varför skulle han vänja sig vid något som du vill att han ska ha? Alla dina argument kan kokas ner till "Jag vill det". Att du vill att han ska bära ett armbandsur är helt irrelevant. Det är vad han vill som spelar roll, och han vill uppenbarligen inte.
Citera
2022-08-11, 11:27
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Vi är cirka 30. Och det känns lämpligt att bära klocka när man är 30, ja.

Trams. Det är en utdaterad teknologi som inte fyller någon funktion annat än att det är en trend bland osäkra män som inte vet hur man använder en slagborr.
Citera
2022-08-11, 11:46
Medlem
Huvudleds avatar
En klocka på armen känns ganska passé. Ungefär som att gå omkring med en Sony Walkman samtidigt som man har en Iphone i fickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in