Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Jag skulle i första hand lägga skulden för den kris som nu kommer på EU. Om vi får ransonering av el och bensin i vinter beror det inte på den lilla mängd el vi tidigare köpte från Ryssland, utan på att EU hindrar Tyskland och andra länder att köpa tillräckligt med rysk gas, som de är helt beroende av. Vi kommer då att tvingas hjälpa till att försörja dessa länder med alternativ energi som svensk el.
EU:s harakiri-politik drabbar oss alltså främst indirekt, via Tyskland.
Hur som helst kommer väljarna att lägga skulden på de svenska politiker (inklusive det numera NATO-kramande SD) som lät detta ske utan att protestera på EU-nivå. Detta kan i värsta fall komma att öppna dörren för AfS.
Ditt parti L är Sveriges mest NATO- och EU-kramande parti, hade det inte varit för andra orsaker hade jag lagt min röst på L av just dessa anledningar.
Det är dock dåligt av såväl Sverige som EU att implementera sanktioner mot Ryssland vilket kommer att medföra energikris i Sverige, vilket, jag håller med, kan få AfS att gå framåt. Men att AfS någonsin kommer in i riksdagen det tror jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Det räcker numera med att några få S-väljare går över till Mp, så är saken biff.
För mycket copium för dig. Dags att vara lite mer realist. Jag önskar verkligen att det var så som du beskriver det.
Sedan kan man knappast skylla elkrisen på MP utan att det drabbar S. Det är trots allt S som suttit vid makten i snart 8 år.
Det är realistiskt att MP kan åka ut pga den kommande energikrisen. Vad har MPs eventuella utfärd från riksdagen med (S) att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
snigel1
Både Afs och MED har många kloka tankar men gör ingen nytta mer än att dränera röster från SD.
Ja och det är ju inte nytta.