2022-08-10, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
350 000 ETH longs har i princip sålts av med 50% vinst. Högst sannolikt kommer priserna gå ner.
BTC longs säljer inget vilket talar för mer uppsida längre fram

Troligtvis får vi en korrektion nu. Kanske 50% från från botten. Runt 21 000 i BTC eller lägre. Om ETH longs börjar köpa in sig kraftigt igen är det bara följa efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Inflationssiffror från USA ikväll, dyker Bitcoin så det vankas köpläge? Lugnet före stormen..
Mycket aktivitet på Cardano nu, största plattformen sett till antalet användare. Det måste väl ändå betyda nåt för framtiden jämfört med Bitcoin som bara ”finns”!?

Då blir det helt klart köpläge. Mycket talar för att vi ska nedåt men BTC står sig fortsatt stark. Bästa taktiken just nu är nog DCA, att vara girig och hoppas på mer nedgång kan göra att man helt missar att gå in innan 25K.

(Skriver också som AgentofSith.)
Citera
2022-08-10, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Det är väl alltid köpläge i eran religion? "Have fun staying poor" skrevs till höger och vänster när folk inte ville köpa btc ponzi tokens för 65 000 dollar.
Det var alltså på $65000 du gick all in så nu är du bitter 😊
Citera
2022-08-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Det var alltså på $65000 du gick all in så nu är du bitter 😊

Aldrig rört era digitala tulpaner och kommer aldrig göra det.
Citera
2022-08-10, 16:36
Medlem
Leastons avatar
Inflationen lägre än förväntat och en potentiell topp på inflationen kanske är inne?

Marknaderna svarade därefter
Citera
2022-08-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Aldrig rört era digitala tulpaner och kommer aldrig göra det.

Jag kan förklara för dig, men jag kan inte få dig att förstå.
Citera
2022-08-10, 18:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Inflationen lägre än förväntat och en potentiell topp på inflationen kanske är inne?

Marknaderna svarade därefter

Så då borde enligt din logik bitcoin i egenskap av inflationshedge rasa, eller?
Citera
2022-08-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Så då borde enligt din logik bitcoin i egenskap av inflationshedge rasa, eller?
Ditt återkommande problem är som sagt att du inte lär dig något alls. Du läser en massa och skriver en massa men utvecklas inte ett spår.

Den som tror att det går att "hedga" CPI-inflation är trivialt efterbliven. CPI är nämligen ett nyckeltal. Du kan ffs inte "hedga" ett släpande nyckeltal. Hela tanken på att man ska "hedga ett släpande nyckeltal" är så förvirrad att... i vanlig ordning vet jag inte ens hur jag ska beskriva din förvirring, hela din utgångspunkt är för missbildad. Du börjar liksom inte ens från en grundläggande förståelse för koncepten du "analyserar". Du har aldrig ens funderat på vad du själv menar med inflation, inflationshedge, osv.
Citera
2022-08-11, 06:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Ditt återkommande problem är som sagt att du inte lär dig något alls. Du läser en massa och skriver en massa men utvecklas inte ett spår.

Den som tror att det går att "hedga" CPI-inflation är trivialt efterbliven. CPI är nämligen ett nyckeltal. Du kan ffs inte "hedga" ett släpande nyckeltal. Hela tanken på att man ska "hedga ett släpande nyckeltal" är så förvirrad att... i vanlig ordning vet jag inte ens hur jag ska beskriva din förvirring, hela din utgångspunkt är för missbildad. Du börjar liksom inte ens från en grundläggande förståelse för koncepten du "analyserar". Du har aldrig ens funderat på vad du själv menar med inflation, inflationshedge, osv.

Du tror att du ”äger” diskussioner genom att skriva kvasiintellektuellt skräp utan substans i kombination med personpåhopp. Lite som en arg nörd på gymnasiet. Du misslyckas varje gång.

Jag ville bara göra mig lustig över faktumet att när marknadens utsikter över kommande inflation (oavsett hur man nu vill definiera den) ändras i positiv riktning så tar både börsen och bitcoin ett glädjeskutt uppåt. Korrelationen mellan börsen och bitcoin är så stark att det är lustigt och uppseendeväckande.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2022-08-11 kl. 06:37.
Citera
2022-08-11, 07:26
Medlem
Citat:
Du tror att du ”äger” diskussioner genom att skriva kvasiintellektuellt skräp utan substans i kombination med personpåhopp. Lite som en arg nörd på gymnasiet. Du misslyckas varje gång.

Jag ville bara göra mig lustig över faktumet att när marknadens utsikter över kommande inflation (oavsett hur man nu vill definiera den) ändras i positiv riktning så tar både börsen och bitcoin ett glädjeskutt uppåt. Korrelationen mellan börsen och bitcoin är så stark att det är lustigt och uppseendeväckande.

Ja, det är anmmärkningsvärt att börsutvecklingen förefaller frikopplad från företagsvinster och dylikt och nästan bara svarar på centralbankens förväntade nycker angående penningmängden

Nu när det går att skönja en liten ljusning i KPI hoppas man väl på att centralbanken ska sluta strama åt penningmängden och i stället återgå till att inflatera den. Att bitcoin svarar på detta är i enlighet med dess konstruktion, men att börsen reagerar på samma sätt visar att den liksom bitcoin främst är ett verktyg -- om än ett sämre och mindre renodlat sådant -- för att skydda sina fiattillgångar från utspädningseffekter.

Jag tror att börsen och bitcoin kommer att gå helt skilda vägar, till bitcoins fördel, när vi börjar se ordentliga skakningar i banksystemet, så att fler börjar inse värdet av bitcoin som ett oberoende betalsystem och inte bara som ett skydd mot inflation (i bemärkelsen penningmängdsökning).

Penningmängden (USD):

https://tradingeconomics.com/united-states/money-supply-m2
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-08-11 kl. 07:38.
Citera
2022-08-11, 08:26
Medlem
Citat:
Igen, det är för att du är helt oförmögen att lära dig någonting alls.

Värdet av USD urholkas och du tittar på något värderat i USD och undrar varför priset - i USD - ökar och tänker "näääää vad händer, nu fattar jag ingenting!!".

Det är SJUKT. Du är sjuk.
Citera
2022-08-11, 08:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ja, det är anmmärkningsvärt att börsutvecklingen förefaller frikopplad från företagsvinster och dylikt och nästan bara svarar på centralbankens förväntade nycker angående penningmängden

Nu när det går att skönja en liten ljusning i KPI hoppas man väl på att centralbanken ska sluta strama åt penningmängden och i stället återgå till att inflatera den. Att bitcoin svarar på detta är i enlighet med dess konstruktion, men att börsen reagerar på samma sätt visar att den liksom bitcoin främst är ett verktyg -- om än ett sämre och mindre renodlat sådant -- för att skydda sina fiattillgångar från utspädningseffekter.

Jag tror att börsen och bitcoin kommer att gå helt skilda vägar, till bitcoins fördel, när vi börjar se ordentliga skakningar i banksystemet, så att fler börjar inse värdet av bitcoin som ett oberoende betalsystem och inte bara som ett skydd mot inflation (i bemärkelsen penningmängdsökning).

Penningmängden (USD):

https://tradingeconomics.com/united-states/money-supply-m2
Well put.

Som sagt så många gånger tidigare i den här tråden, ingen har påstått att Bitcoin redan ÄR vad den är ämnad att bli. Isf hade priset varit så mycket högre…
Citera
2022-08-11, 09:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Igen, det är för att du är helt oförmögen att lära dig någonting alls.

Värdet av USD urholkas och du tittar på något värderat i USD och undrar varför priset - i USD - ökar och tänker "näääää vad händer, nu fattar jag ingenting!!".

Det är SJUKT. Du är sjuk.

Haha, nu får du faktiskt tagga ner. Det finns ingenting annat som gjorde att bitcoin (och börsen) pumpade på en kvart igår förutom att marknaden fick andra förväntningar på inflationen den kommande tiden.

Och lägg av med ditt återkommande mantra om att alla andra behöver lära sig, är oförmögna, idioter osv. Du kanske inte är så bildad som du tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in