Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-04, 15:57
så... efter mycket strul med falskannonserade preparat, både bensedin och ksalol, har jag kommit till konklusionen att ikto fortfarande verkar vara pålitliga, även om de är fake pressade Galenika.

Hur är era generella erfarenheter av galenikas rivotril? Är så trött på att sitta 1-2 veckor med verkningslös eller rent utav skadlig medicin då jag vanligtvis använder Stesolid.

Det känns som att klonazepam är en mer pålitlig bens men jag vill gärna höra från experterna, är det bara ojämna eller är det rent utav fel substans?
Citera
2022-08-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtunderliv
så... efter mycket strul med falskannonserade preparat, både bensedin och ksalol, har jag kommit till konklusionen att ikto fortfarande verkar vara pålitliga, även om de är fake pressade Galenika.

Hur är era generella erfarenheter av galenikas rivotril? Är så trött på att sitta 1-2 veckor med verkningslös eller rent utav skadlig medicin då jag vanligtvis använder Stesolid.

Det känns som att klonazepam är en mer pålitlig bens men jag vill gärna höra från experterna, är det bara ojämna eller är det rent utav fel substans?
Hmm, jag har gått på dom i 6 månader mot ångest, och de har funkat bra, inte märkt nån skillnad som jag kan sätta fingret på om dom är ojämna eller inte. Kanske är lite underdoserade såklart, men jag har aldrig fått sockerpiller iallafall
Citera
2022-08-07, 16:18
Medlem
Bullsquids avatar
otroligt att man inte verkar förstå begreppet tolerans...
sett säkert 20 trådar som är ungefär likadana typ "har ätit xxx benso flera månader nu känner jag inte samma effekt som i början! kan jag blivit blåst?"

hur tror ni ärligt talat att det fungerar? Nej alla droger funkar inte som alkohol där du kan få en fylla varje dag. Det är väl därför det är så populärt då bakfyllan är helt hemskt men man kan ändå veta att dricker man 10 öl så kan man ändå bli full ofta om man inte är mega alkis som enbart dricker sprit (se "Leaving las Vegas med nicolas cage")

Synd är det att nästan inget vad jag vet funkar på linknande sätt utan att dra ut toleransen så mkt att du inte KAN bli full, dricker man en flaska sprit så är det näst intill fysiskt omöjligt att inte känna nåt , däremot är det INTE omöjligt att kunna äta en hel karta benso eller mer utan att känna NÅGOT.
Detta är väl den drog förutom lyrica som skapar tolerans snabbast i kroppen men även om man känner sig helt nykter så kan folk uppfatta att man är påverkar. Jag har i skrivande stund 4 st ikto, 2st starköl, 3 mg sub kanske i kroppen och det är först när man alkoholen kommer in som det gör nåt för mig. Har inte varit rejält påverkad på enbart droger på lång tid, och har tagit nåt varje dag sedan 2018 iaf vad jag vet själv (bokför vad och hur mkt/dag)

Har testat alla droger utom crack och äkta pcp man röker annars blir det nog svårt att hitta nåt jag inte provat. (givetvis testar jag inte att skjuta krokodil och sånt) men jag har tagit heroin ca 140 ggr under ca 2,5 års tid och är inte beroende av det. var 4 månader sedan jag tagit det sist, ops ej IV någosin men rökt och snortas stora mängder.

Är beroende av subutex som jag tagit ca 14-16 år iaf regelbundet, har tänt av på det och klarat 121 dagar utan det då jag enbart tog stesolid och drack. Så det går men det ligger kvar psykiskt eftersom ATn är så långdragen. Heroin mår man skit av direkt efter det går ur kroppen vilket är ovanligt jämfört andra opiater.

Jag kan klara mig en vecka max utan sub sedan början det bli jobbigt. Efter 2-3 dagar börjar det rinna svett och tårar konstant samt sömnproblem och mardrömmar och kass i magen som fan. Tänder av ca 1-3 ggr om året och tar ATn bara, sist va nog i finland mitt ute i ingenstans hemma hos en kompis.
Vi tände av samtidigt, hon körde hårt IV, vet ej om hon fuska någon dag men jag hade feber och sov typ 18 timmar om dygnet...brukde gå upp lite innan 4 på eftermiddagen då hon lagat mat trots ATn och sedan försökte jag få i mig nåt mer mål mat om dagen om jag kunde.
Drack även en halv flaska DXM hostmedicin och fick en kortvarig liten avslappning innan jag fick spendera resten av kvällen och morgonen på toa med spyor och diarre.

vissa dagar kunde jag få alvedon och 2x 75 mg lyrica när jag mådde riktigt dåligt. Låg så mycket i sängen för jag hade verkligen 0 ork till nåt. på en vecka orkade jag typ gå en sträcka på kanske 100 meter fram och tillbaka en lite finare dag när jag va själv och det en fin dag med 15 grader och sol vid stranden. Så jävla dumt att jag hade en halv sub hemma och ca 5 xanor vilket jag absolut inte borde haft så började igen direkt efter 8 dagars AT. Det värsta va väl över efter 6 annars hade jag fått problem på planet hem.

Nu blev det lite OT här så kanske är jag lite påverkad ändå men meningen var iaf att mena att du nu har tolerans och känner ej av de längre men däremot kommer du få problem när de är slut.
Citera
2022-08-07, 16:23
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Är det supply-chains probs med ikto? Någon som vet? Mitt nätapotek är helt renons, börjar bli lite svettig...
Citera
2022-08-08, 15:13
Citat:
Ursprungligen postat av Tekashi
Hmm, jag har gått på dom i 6 månader mot ångest, och de har funkat bra, inte märkt nån skillnad som jag kan sätta fingret på om dom är ojämna eller inte. Kanske är lite underdoserade såklart, men jag har aldrig fått sockerpiller iallafall

Skönt att få min hypotes mer eller mindre bekräftad .

@Bullsquid, vem syftar du till? Har nog en liknande historik som dig med div. substanser över ca 20år. Frågan var hur rivotril i dagsläget står sig gentemot andra tillverkare av klonazepam. Alltså Galenika-generics mot tex Iktorivil från apoteket.
Citera
2022-08-10, 00:42
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtunderliv
Skönt att få min hypotes mer eller mindre bekräftad .

@Bullsquid, vem syftar du till? Har nog en liknande historik som dig med div. substanser över ca 20år. Frågan var hur rivotril i dagsläget står sig gentemot andra tillverkare av klonazepam. Alltså Galenika-generics mot tex Iktorivil från apoteket.

Har ätit svenska med. Inte märkt någon större skillnad.
Inget fel alls på galenikas ikto tycker jag, de funkar som de ska.
det är bara folk som tror de är dåliga för de inte är svenska, så är inte fallet men med många läkemedel är vi rätt överlägsna
Citera
2022-08-11, 00:07
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Jag vill sänka min dos Ikto 2mg om dagen sakta men säkert. Jag köper dom illegalt, men tagit 2mg per dag i 3 månader minst. Hur skulle ni gå tillväga? För grovt att sänka till 1mg om dagen direkt eller?

gå över till stesolid
trappa ner enligt scheman på nätet
sök på clonazepam to diazepam tapering ...

nåt sånt

gl
Citera
2022-08-11, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
gå över till stesolid

nåt sånt

gl
Jag hade trappad ned med Iktorivil, sisådär 0.5 mg/vecka.
Citera
2022-08-11, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
gå över till stesolid

nåt sånt

gl

Väntar på posten att de ska komma. Tagit 1mg i kanske 5 dagar nu, går bra änsålänge, men är förkyld, men förkylningen kom just innan nedtrappningen så. Tack så mycket, jag hoppas mitt paket kmr idag, gått mer än en vecka nu 😅 edit: de är ikto jag väntar inte diazepam
Senast redigerad av Tekashi 2022-08-11 kl. 07:54.
Citera
2022-08-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykternarkoman
Jag hade trappad ned med Iktorivil, sisådär 0.5 mg/vecka.
Jag testar med 1mg tills mina är slut (kanske blir 2veckor) och om de blir FÖR jobbigt att sluta efter de köper jag lite diazepam. Gått på de 6 månader förresten, inte 3 månader, räknade fel
Citera
2022-08-11, 09:04
Bannlyst
Citat:
Jag testar med 1mg tills mina är slut (kanske blir 2veckor) och om de blir FÖR jobbigt att sluta efter de köper jag lite diazepam. Gått på de 6 månader förresten, inte 3 månader, räknade fel
Onödigt att trappa ned Iktorivil med Diazepam, trappa ned Iktorivil med Iktorivil istället. Sänk bara dosen veckovis. Jag trappade ned 1 mg (har recept) på två veckor, kände inget obehag så trappa du ned med Iktorivil, 0.5 mg / vecka.
Citera
2022-08-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykternarkoman
Onödigt att trappa ned Iktorivil med Diazepam, trappa ned Iktorivil med Iktorivil istället. Sänk bara dosen veckovis. Jag trappade ned 1 mg (har recept) på två veckor, kände inget obehag så trappa du ned med Iktorivil, 0.5 mg / vecka.
Yes. Jag kör på 1mg några dagar till, sen sista dagarna får jag köra på 0.5mg. Hur länge hade du gått på dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in