2022-08-10, 13:47
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Dokumenten ligger ute på twitter att beskåda. Officiella stämplar och namnteckningar. Sök på 191000 och du får en massa träffar. Väst kam inte dölja slakten längre. Det är över.

Officiella stämplar och namnteckningar.

Fan vad tragiska ni rysstroll är. Tror ni att det blir trovärdigare för att det sitter lite pärlor på ett hittepådokunent? Varför skulle ukrainarna känna att de behövde stämpla och skriva under ett sådant dokument?

Sen att du inte kan länka själv till dessa fina bilder säger väl kanske att de i bästa fall finns på nån obskyr telegramkanal eller i bästa fall RT?
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt denne twittrare så är dokumenten fejk. Han har fler detaljer här:

https://mobile.twitter.com/ulidtko/status/1556917648776110081

7 av 9 sidor är foton på äkta papperssidor. Men dels är de gamla (från i våras) och dels handlar de om något helt annat (om hur den militära träningen ska förbättras samt om patriotisk underhållning). Sedan finns det två sidor som är gjorda rent digitalt, men de är helt falska och saknar helt koppling till namnteckningen och stämpeln.

Det här är en så dålig förfalskning att det inte ens behövs FSB för detta. Utan räcker med ett vanligt ryskt internettroll.
Dåså, då var den debunkad också.

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Bra fråga, vet inte. Whistleblowers - eller FSB? Jag har sett liknande dokument en gång tidigare under kriget som var äkta; orders att etablera positioner i skolor i krigets tidiga fas. Med facit i hand visade de sig korrekta.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är ju tråkigt för alla som dras in i ett krig och främst stackar ukrainare och civila. Min fråga eller fundering var inte vinklad som någon putinrunkare utan bara att jag har svårt att se han ge upp. Hur länge skall detta krig pågå med lidande och hur fasen får man slut på det?

Tyvärr är det att göra kriget mer kännbart för gemene ryss, de ska inte få turista i väst.
När folket i Ryssland tröttnar och reser sig, då sitter lille Putin löst.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
Well, du har nog rätt i att man inte ville ta ner statyer, speciellt inte den äldre befolkningen. Det samma gäller Kiev. Speciellt de statyer som var fina! Tyckte jag också för 6 månader sedan då de hade ett värde som staty och kanske lite en del av historien.

Men det betyder inte att man ville vara en del av Ryssland. Det ville inte jag, och det ville inte de äldre heller. Det finns ganska bra statistik för det. Tyvärr så är ju statistiken från Donbass äldre då Ryssland ockuperat området, som du nog känner till...

Jag känner många från Donbass... De identifierar sig absolut inte som ryssar. Det finns absolut inte en majoritet för detta Det är därför man har haft den terrorregimen som infördes 2014-2015.

För övrigt tycker jag att ryssland är en fascistisk stat. Putin är en mördare som bör skickas till Haag.

Helt rätt jag kanske var otydlig i att man vill inte vara en del av Ryssland utan identifierar säg mot öst som goda vänner och har gemensamma historier och kulturband. Men man har hög misstro mot väst. Därav många blivit proryssar och en anledning till konflikterna i dessa områden.
Citera
2022-08-10, 13:48
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Det är ju tråkigt för alla som dras in i ett krig och främst stackar ukrainare och civila. Min fråga eller fundering var inte vinklad som någon putinrunkare utan bara att jag har svårt att se han ge upp. Hur länge skall detta krig pågå med lidande och hur fasen får man slut på det?

Han kommer att råka ut för en olycka.

Sedan gör den nya regimen en total pudel och tar hem allt manskap och materiel från samtliga ockuperade områden sedan 2014.

Återstår att se hur RyZZland ska kunna betala krigsskadestånd och återuppbyggnad, men det väl världen återkomma till.
Citera
2022-08-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Om en rysk borei ubåt kom upp iBevis i Butja är lika klara som tragiska.
Är de? Var är de?
Citera
2022-08-10, 13:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tyvärr är det att göra kriget mer kännbart för gemene ryss, de ska inte få turista i väst.
När folket i Ryssland tröttnar och reser sig, då sitter lille Putin löst.

Det får vi hoppas och att efterträdaren och väst kan börja sammarbeta igen.
Citera
2022-08-10, 13:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
No shit Charlie :-) jag såg bilden tidigare.

En annan bild visade skadade bilar 400m från explosionerna. Vet inte hur långt bort bilen ovan var.

Jag undrar verkligen om det var hemmaproducerade Ukrainska missiler/raketer eller amerikanska? Det kan också varit sabotage. Men då kan man verkligen undra vad för säkerhet ryssarna har på sina baser:
Här ser vi nog var stålbalken genom bilen kom ifrån.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1557107124387385344
Citera
2022-08-10, 13:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ukraina hade alla möjligheter att välja freden, i sista hand fred som en del av Ryssland, men allt hade varit bättre än det som sker nu.

De som i verkligheten kunde välja freden var givetvis Ryssland. De hade bara kunnat avstå från att börja denna konflikt.

Ukraina hade inget val. Antingen ge upp sitt självbestämmande utan motstånd eller att försöka göra motstånd.

Ett (1) land kunde ’valt fred’.
Citera
2022-08-10, 13:55
Avslutad
Citat:
Jag har ingen aning hur detta krig slutar som gristrynet putin har orkestrerat mer än att han kommer bli tvungen ett ge upp någon jävla gång!
Fråga någon av dina polare istället! Tex manskahahusvagn, moretex, nallen med solbrillor, laverdadtodo och liknande typer som ger dig svaret som du vill höra. Jag tänker inte leka expert som ni gör!
Citera
2022-08-10, 13:57
Medlem
Alla flyg från ”huvudstaden” Simferopols int. flygplats är inställda. Tusentals rika ryska turister har fastnat på halvön.
Citera
2022-08-10, 14:01
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag har ingen aning hur detta krig slutar som gristrynet putin har orkestrerat mer än att han kommer bli tvungen ett ge upp någon jävla gång!
Fråga någon av dina polare istället! Tex manskahahusvagn, moretex, nallen med solbrillor, laverdadtodo och liknande typer som ger dig svaret som du vill höra. Jag tänker inte leka expert som ni gör!

Det är väl sådant vi diskuterar i denna tråd dvs tankar och funderingar. Jag själv är ingen expert och känner inte till någon i tråden heller. Jag önskar att vi speglar verkligheten så gott det bara går. Det jag isf önskar är slut på konflikten fortast möjligt med goda förutsättningar för alla iblandade i framtiden. Men det ser inte ljust ut just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in