2022-08-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Den där bron lever på lånad tid ….

Det är inte ens ett krig och ändå flyr dom.
Citera
2022-08-10, 13:33
Medlem
Igår var köerna till krimbron 100 km långa.
Jag hoppas att det inte bara var de välbärgade turisterna som var på väg att lämna halvön.

https://twitter.com/gerashchenko_en/status/1557303022102913024?s=21&t=UvNg9VAal8UhN4JMAh3zlA
Citera
2022-08-10, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
En fråga hur skall detta krig ta slut då? Tror du Putin säger ” tack för god match ” och get upp. Jag har mycket svårt att se det men jag kan ha fel.
Den dagen den sorgen. Ryssjävlarna kommer aldrig vinna varken moraliskt,ekonomiskt eller militärt. Ryssarna kommer aldrig att tillåtas det,ej heller har de förmåga till det. Deras eget fel
Tråkigt för dom många bra ryssarna. De bra ryssarna är mycket bättre än ni Putinrunkare . Hejdå.
Citera
2022-08-10, 13:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det lutar starkt åt det.

Går det inte att verifiera källan så är det påhitt.

Enligt denne twittrare så är dokumenten fejk. Han har fler detaljer här:

https://mobile.twitter.com/ulidtko/status/1556917648776110081

7 av 9 sidor är foton på äkta papperssidor. Men dels är de gamla (från i våras, april och maj) och dels handlar de om något helt annat (om hur den militära träningen ska förbättras samt om patriotisk underhållning). Sedan finns det två sidor som är gjorda rent digitalt, men de är helt falska och saknar helt koppling till namnteckningen och stämpeln.

Det här är en så dålig förfalskning att det inte ens behövs FSB för detta. Utan räcker med ett vanligt ryskt internettroll.
Senast redigerad av -Info- 2022-08-10 kl. 13:46.
Citera
2022-08-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Finns det 100 procentiga bevis för detta? Troligen inte..

Du menar att möjligheten finns att ukrainarna, britterna eller kanske judeödlorna mördade dom ukrainska barnen?
Konstigt nog känns det ändå som att uralmongona trots allt är dom troligaste gärningsmännen i Butja.
Citera
2022-08-10, 13:39
Medlem
Är det bekräftat att 8 skadade soldater som vårdats på sjukhus på Krim, har dött och att 18 är i dåligt tillstånd på grund av förgiftning?
Citera
2022-08-10, 13:39
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, det finns inte många helt oberoende källor. Vad gäller Ukraina-kriget inga alls, så vitt jag vet.
Man måste lära sig skilja på fakta och propaganda. Man måste skaffa sig grundkunskaper om världen.

Tass och RT är betydligt bättre än ryktet de har bland sina motståndare och det är väl antagligen anledningen. De ägnar sig mycket åt fakta.

Förlåt mig men "grundkunskaper om världen", är det att lita på statsfinansierade nyhetsbyråer från ett land som håller på med ett angreppskrig?

Du är ju totalkörd eller betald.
Citera
2022-08-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Utmaningen i dessa östra regionerna är att de identifierar sig mot öst sedan generationer. Det blev stora upplopp tex när man plockade ner monument och statyer från sovjetiska generaler och hjältar. Överlag vill man inte alla mot väst och Europa utan ser dem som fienden som förstör deras land. Man ser Ryssland agerande mångt och mycket som nödvändigt ont i försvaret mot väst. Många ser också styret i Kiev som en del av väst.

Well, du har nog rätt i att man inte ville ta ner statyer, speciellt inte den äldre befolkningen. Det samma gäller Kiev. Speciellt de statyer som var fina! Tyckte jag också för 6 månader sedan då de hade ett värde som staty och kanske lite en del av historien.

Men det betyder inte att man ville vara en del av Ryssland. Det ville inte jag, och det ville inte de äldre heller. Det finns ganska bra statistik för det. Tyvärr så är ju statistiken från Donbass äldre då Ryssland ockuperat området, som du nog känner till...

Jag känner många från Donbass... De identifierar sig absolut inte som ryssar. Det finns absolut inte en majoritet för detta Det är därför man har haft den terrorregimen som infördes 2014-2015.

För övrigt tycker jag att ryssland är en fascistisk stat. Putin är en mördare som bör skickas till Haag.
Citera
2022-08-10, 13:41
Medlem
JymdKjams avatar
Kriget för med sig en del oväntade sidoeffekter. Vem hade t ex förväntat sig att en komiker/B-skådespelare skulle banka skiten ur ”världens andra armé”!? Klart vi gör en actionfigurav honom!

https://www.reuters.com/world/new-york-company-raises-over-120k-make-action-figure-ukraines-zelenskiy-2022-08-10/

Citat:
"He's the perfect leader for this moment, just this super inspirational character. He has this real strength that comes across, but it's humble and he sort of represents the opposite of everything that we've come to associate with politics."

Blir nog ett attraktivt samlarobjekt man kan få se i Antikrundan i framtiden.

Putin ridandes med bara bröst på en björn var inte aktuellt att gestalta.
Senast redigerad av JymdKjam 2022-08-10 kl. 13:45.
Citera
2022-08-10, 13:42
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Den dagen den sorgen. Ryssjävlarna kommer aldrig vinna varken moraliskt,ekonomiskt eller militärt. Ryssarna kommer aldrig att tillåtas det,ej heller har de förmåga till det. Deras eget fel
Tråkigt för dom många bra ryssarna. De bra ryssarna är mycket bättre än ni Putinrunkare . Hejdå.

Det är ju tråkigt för alla som dras in i ett krig och främst stackar ukrainare och civila. Min fråga eller fundering var inte vinklad som någon putinrunkare utan bara att jag har svårt att se han ge upp. Hur länge skall detta krig pågå med lidande och hur fasen får man slut på det?
Citera
2022-08-10, 13:46
Medlem
QuietExits avatar
Transportplanet klarade sig igår https://twitter.com/CasualArtyFan/status/1557045448883462146?s=20&t=gVO294f42AKY5UzTq5sxKQ
Citera
2022-08-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du menar att möjligheten finns att ukrainarna, britterna eller kanske judeödlorna mördade dom ukrainska barnen
Var det ens många barn bland de dödade? Och hur var det nu med SBUs straffexpeditioner i fet området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in