2022-08-10, 03:57
Medlem
Steven Seagal framstår som förståndshandikappad när han talar om att Himars användes för att döda de Ukrainska POWsen som ryssarna mördade trots att det framgår av fotona från platsen att det inte var Himars som orsakade skadorna.
https://twitter.com/igorsushko/status/1557087489281519618
Citera
2022-08-10, 04:09
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Steven Seagal framstår som förståndshandikappad när han talar om att Himars användes för att döda de Ukrainska POWsen som ryssarna mördade trots att det framgår av fotona från platsen att det inte var Himars som orsakade skadorna.
https://twitter.com/igorsushko/status/1557087489281519618
Ryssarna lever säkert i villfarelsen att Steven Seagal någonsin har varit populär.
Denne ryssättling fick göra film för att han var anknuten till maffian.
En bonus för våra rödbruna kamrater i tråden är att han är av judisk börd också.

https://www.youtube.com/watch?v=nu3XeWvYAtM
Senast redigerad av Kiddieoxo 2022-08-10 kl. 04:17.
Citera
2022-08-10, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag har lite svårt att föreställa mig det. Dom stora landvinningarna i söder skedde under tiden som norra Ukraina var fullständigt översvämmat av ryssar och Ukrainas försvar mer eller mindre var begränsat till att sitta inuti städer och twittra hjältesagor.

Enligt ryssarna själva så var det hela tiden planerat på det viset. Hur sant det är låter jag vara osagt men samtidigt så tyckte dom uppenbarligen inte att det var så kul att härja i norr när Ukraina fick enorma mängder utrustning från väst och så smått började att anfalla utanför stadsgränserna.

Att göra en repris går såklart inte och att bryta igenom Ukrainas numera av kraftigt materiellt förstärkta försvar på en eller två mindre fronter borde vara ofattbart svårt med mindre än en uppgradering till fullskaligt krig?

Edit: En annan möjlighet skulle förstås vara att ryktena om att Ukrainas försvarslinjer är på väg att bryta samman faktiskt stämmer. Dock inte helt lätt att hitta trovärdiga källor på att så skulle vara fallet. Men det är såklart en teoretisk möjlighet.

Putins faktiska mål är att stänga Ukraina vägen genom Kherson och sedan rakt nordväst. Bara en snäv krets planerar nåt så korkat. Bara en idiot hejar på.
Citera
2022-08-10, 04:25
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Och den fabriken kommer få besök av en eller flera Iskander robotar.
Ha ha då lär det inte finnas några Iskander missiler att skjuta ner med Ukrainas uppgraderade luftvärn!
Redan idag är det ju inte många kvar i ryssens förråd. Dessutom kommer de garanterat produceras i bombsäkra bunkrar.
Citera
2022-08-10, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Putins faktiska mål är att stänga Ukraina vägen genom Kherson och sedan rakt nordväst. Bara en snäv krets planerar nåt så korkat. Bara en idiot hejar på.

Jag vet inte var du hittar din briefing men denna är trovärdig.

https://www.youtube.com/channel/UCUnc496-PPmFZVKlYxUnToA?app=desktop
Citera
2022-08-10, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag vet inte var du hittar din briefing men denna är trovärdig.

https://www.youtube.com/channel/UCUnc496-PPmFZVKlYxUnToA?app=desktop

Detaljer. Den ryska militären vill fram genom Kherson, det är målet. Därför sprängde idag Ukraina en flygbas på krimhalvön.

EDIT: eller var det typ som med Moskva? Dåligt väder o så
Senast redigerad av hektorstyle 2022-08-10 kl. 05:01.
Citera
2022-08-10, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Detaljer. Den ryska militären vill fram genom Kherson, det är målet. Därför sprängde idag Ukraina en flygbas på krimhalvön.

EDIT: eller var det typ som med Moskva? Dåligt väder o så

Du lyssnade inte till slutet där intressanta teorier luftades. Jag trodde CIA medans Ryssarna tror Britter. Jag kan gissa att målstyrning eller avfyrning från vatten kan vara en teori. Ryssarna avancerar stadigt och den framryckningen blir efter rådande situationer vilka alltid ändras i krig.
Citera
2022-08-10, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Du lyssnade inte till slutet där intressanta teorier luftades. Jag trodde CIA medans Ryssarna tror Britter. Jag kan gissa att målstyrning eller avfyrning från vatten kan vara en teori. Ryssarna avancerar stadigt och den framryckningen blir efter rådande situationer vilka alltid ändras i krig.

Ingen vet, ingen vet. Ryssarna har egentligen inte brist på flygplan.
Citera
2022-08-10, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Men Ukrainarna har en betydligt mindre väg att förflytta trupper än ryssarna som måste ta vägen över Krim och in i Ryssland igen
Ryssarna behöver inte flytta på någon hårdvara.
Citera
2022-08-10, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Solen är gul... Synd att det inte har med saken att göra annars kunde ju ALLA ha varit överens.

Ryssen är det inte,

Citat:
Ja, du kanske kan föreslå den lagändringen till något lämpligt FN-organ. Under tiden så är det bara en påhittad regel som inte kan användas som ursäkt för systematiska krigsbrott.

Det är ingen lagändring….

Citat:
då är kritiken mot Amnestys rapport ogrundad. Förtydligande av den saken är nämligen en av deras 3 huvudpunkter! Tack för klargörandet.

Det är inte kritik, utan ett konstaterande att Amnesty är ute och cyklar

Citat:
Such violations in no way justify Russia’s indiscriminate attacks, which have killed and injured countless civilians
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/08/ukraine-ukrainian-fighting-tactics-endanger-civilians/

Att Amnesty konstaterar det uppenbara förändrar inte att de Ställer krav på Ukraina ensidigt, istället för på bägge parterna.

Citat:
Din teori är alltså att Amnesty stöttar Putin och ljuger om ukrainska krigsbrott för att dom är Woke?

Nej.
Senast redigerad av slö 2022-08-10 kl. 06:33.
Citera
2022-08-10, 06:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ofan, så Ryssland vågar alltså inte publicera oblurrade videor på sina kanaler för Ukrainsk lag tillåter inte det..

...
Du visar verkligen att du har en begränsad analytisk förmåga.

Det är få ryssar som befinner sig i målområdena. Det är liksom fientlig mark. Inte sitter de och hänger i Nikolaev och tittar på de inkommande missilerna.

Och har de några uppgiftslämnare vore det högst oklokt att publicera deras videor, eller hur?
Citera
2022-08-10, 06:29
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, jag läser inte TASS.

Men du verkar ha BBC som enda källa.

Russian leaders appear to have adopted another new economic policy. In the 1920s, NEP was based on a greater use of market forces. Today, the policy appears based on force, a combination of stealing from Ukraine, facilitating looting by soldiers and inflicting famine on the world.

https://www.forbes.com/sites/stuartanderson/2022/06/21/russias-new-economic-policy-famine-looting-and-stealing/?sh=6a0f080353b0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in