2022-08-10, 02:06
Bannlyst
Skabb-Olga gillade verkligen inte attacken mot Ryssarnas flygbas på Krim.

Citat:
Kremlin propagandists, “frightened” by the explosions at the air base in Crimea: “It’s already too much”

Citat:
Olga Skabeyeva says the attack was "completely over the top"

Samma skräcködla som tidigare i år kastat ur sig saker som:

Citat:
"What are we waiting for? We will have to conduct a special NATO demilitarization operation."
Citat:
"We are forced to demilitarize not only Ukraine, but also all of NATO."

Konstigt. Och plötsligt gillade hon inte att det smällde lite hemma på bakgården? Ska bli spännande att se hur hon uttrycker sig i TV-rutan nästa gång.

https://247newsreel.com/trending/262592.html
Citera
2022-08-10, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Att ryssen kommer att ta Charkiv är nog ingen högoddsare. Troligen Odessa också, om man får tro Lavrov. Frågan är väl om ryssen tar hela Svartahavskusten till Moldavien?

En sak är väldigt säker: rest-Ukraina komner vara betydligt mindre än (f.d.) Ukraina. Smällar man får ta när man säljer sig åt Washington.
Alltså hahahaha. I vilken verklighet lever du i? Ryssland tar sig knappt runt hörnet just nu..
Nog mer aktuellt vilka områden bögputin får behålla i Ukraina. Om något.
Citera
2022-08-10, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Skabb-Olga gillade verkligen inte attacken mot Ryssarnas flygbas på Krim.

Samma skräcködla som tidigare i år kastat ur sig saker som:

Konstigt. Och plötsligt gillade hon inte att det smällde lite hemma på bakgården? Ska bli spännande att se hur hon uttrycker sig i TV-rutan nästa gång.

https://247newsreel.com/trending/262592.html
Alla ryssar är likadana silkryggar allihop. Det går bra att döda andra o gärna civila. Men smäller det på lite nära håll ens emot militära mål då blir man lite ledsen i ögat o bajsar i blöjan.
Citera
2022-08-10, 02:16
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Alltså hahahaha. I vilken verklighet lever du i? Ryssland tar sig knappt runt hörnet just nu..
Nog mer aktuellt vilka områden bögputin får behålla i Ukraina. Om något.

Jag hänvisar till BBC (knappast rysstroll) för att illustrera utvecklingen på slagfältet:

https://www.bbc.com/news/world-europe-60506682

Rest-Ukraina krymper snabbt.
Citera
2022-08-10, 02:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Att ryssen kommer att ta Charkiv är nog ingen högoddsare. Troligen Odessa också, om man får tro Lavrov. Frågan är väl om ryssen tar hela Svartahavskusten till Moldavien?

En sak är väldigt säker: rest-Ukraina komner vara betydligt mindre än (f.d.) Ukraina. Smällar man får ta när man säljer sig åt Washington.
Jag har lite svårt att föreställa mig det. Dom stora landvinningarna i söder skedde under tiden som norra Ukraina var fullständigt översvämmat av ryssar och Ukrainas försvar mer eller mindre var begränsat till att sitta inuti städer och twittra hjältesagor.

Enligt ryssarna själva så var det hela tiden planerat på det viset. Hur sant det är låter jag vara osagt men samtidigt så tyckte dom uppenbarligen inte att det var så kul att härja i norr när Ukraina fick enorma mängder utrustning från väst och så smått började att anfalla utanför stadsgränserna.

Att göra en repris går såklart inte och att bryta igenom Ukrainas numera av kraftigt materiellt förstärkta försvar på en eller två mindre fronter borde vara ofattbart svårt med mindre än en uppgradering till fullskaligt krig?

Edit: En annan möjlighet skulle förstås vara att ryktena om att Ukrainas försvarslinjer är på väg att bryta samman faktiskt stämmer. Dock inte helt lätt att hitta trovärdiga källor på att så skulle vara fallet. Men det är såklart en teoretisk möjlighet.
Senast redigerad av kurrekotte 2022-08-10 kl. 02:23.
Citera
2022-08-10, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det gör ju saken bara mer pinsam för dig att du inte ens har hittat pressmeddelandet som diskuteras utan istället hittat svenska Amnestys översättning av uppföljande ursäkt för att icke läskunniga blivit kränkta.

Det var du som tyckte att det var en taskig översättning. Inte jag. Finns ingen lag på Flashback som kräver att jag ska leta reda på ett inlägg som ligger 1000 inlägg bort för att tillfredsställa ditt sjukliga behov. Svenska Amnestys översättning duger för mig. Har du synpunkter på den så får du vända dig till deras huvudkontor.
Citat:
1. Du projicerar väldigt mycket.
Nej. Inte ens i närheten av ditt piss-sätt att diskutera på.

Citat:
2. Dom har inte granskat 19 fall. Dom påstår sig ha varit på plats i 19 städer och byar. Du kanske borde träna lite mer på svenskan så att du åtminstone behärskar ett språk nu när engelska är uteslutet?

19 städer eller 19 byar är 19 fall. Vad du än tycker om saken. Google translate fungerar alldeles utmärkt.

Citat:
3. Nej, dom har fortfarande inte ifrågasatt Ukrainas rätt till att försvara sig. Det är en halmgubbe för alla andra och i ditt fall resultat av bristande läsförståelse.

Jo. Det är precis det man har. Man har ifrågasatt Ukrainas rätt att försvara sig på det sätt Ukraina bedömer lämpligast, utan att ha en susning om vare sig militära överväganden eller hur det såg ut i det enskilda fallet, i det enskilda ögonblicket. Vad du än påstår.

Citat:
4. Att sätta sig till "doms över Ukrainas militära överväganden" är ju en helfestlig formulering från dig som just nu sätter dig till doms över Amnesty. Det kanske finns ett dagis där någon blir imponerad av din domartalang?

Jadu, kul att du gillade formuleringen. Men det går inte att tolka på något annat sätt. Att en organisation utan sakkunskap går in och gör en bedömning av hur en försvarande nation borde ha betett sig i ett specifikt ögonblick av kriget - utan att ha varit på plats just då - är ju bara - absurt.

Citat:
5. Det är inte jag som hela tiden försöker bland bort korten och slåss mot icke existerande argument. Att du projicerar även det ändrar inte på verkligheten utanför din egen bubbla.

Nej, du är jävligt konsekvent. Konsekvent pantad och fläng i hela huvudet. Som varken kan sätta dig in i militära förhållanden, göra en bedömning av amnestymedarbetarnas militära sakkompetens (dumfittorna vägrade t o m blanda in amnestyfolket på plats i ukraina i arbetet - varför det? För att dom redan hade bestämt slutresultatet i rapporten naturligtvis) eller förstå varför det är helt barockt att sitta dygnet runt i 5 dagar och skriva om en rapport som ingen jävel bryr sig om längre. Du måste ha ett väldigt tomt och innehållslöst liv.
Senast redigerad av Invektiv72 2022-08-10 kl. 02:24.
Citera
2022-08-10, 02:27
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Det var du som tyckte att det var en taskig översättning. Inte jag. Finns ingen lag på Flashback som kräver att jag ska leta reda på ett inlägg som ligger 1000 inlägg bort för att tillfredsställa ditt sjukliga behov. Svenska Amnestys översättning duger för mig. Har du synpunkter på den så får du vända dig till deras huvudkontor.

Nej. Inte ens i närheten av ditt piss-sätt att diskutera på.

19 städer eller 19 byar är 19 fall. Vad du än tycker om saken. Google translate fungerar alldeles utmärkt.

Jo. Det är precis det man har. Man har ifrågasatt Ukrainas rätt att försvara sig på det sätt Ukraina bedömer lämpligast, utan att ha en susning om vare sig militära överväganden eller hur det såg ut i det enskilda fallet, i det enskilda ögonblicket. Vad du än påstår.

Jadu, kul att du gillade formuleringen. Men det går inte att tolka på något annat sätt. Att en organisation utan sakkunskap går in och gör en bedömning av hur en försvarande nation borde ha betett sig i ett specifikt ögonblick av kriget - utan att ha varit på plats just då - är ju bara - absurt.

Nej, du är jävligt konsekvent. Konsekvent pantad och fläng i hela huvudet. Som varken kan sätta dig in i militära förhållanden, göra en bedömning av amnestymedarbetarnas militära sakkompetens (dumfittorna vägrade t o m blanda in amnestyfolket på plats i ukraina i arbetet - varför det? För att dom redan hade bestämt slutresultatet i rapporten naturligtvis) eller förstå varför det är helt barockt att sitta dygnet runt i 5 dagar och skriva om en rapport som ingen jävel bryr sig om längre. Du måste ha ett väldigt tomt och innehållslöst liv.
1. Det hade ju varit snyggt om du åtminstone förstod att du inte hittat rätt text...

2. Amnesty påstår sig ha varit på plats. Har du? Om inte så kanske dom är en lite bättre källa än dig. även om du anser dig vara expert på att avgöra andras kompetens att bedöma saker som bara du kan bedöma korrekt?
Citera
2022-08-10, 02:30
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Jag har lite svårt att föreställa mig det. Dom stora landvinningarna i söder skedde under tiden som norra Ukraina var fullständigt översvämmat av ryssar och Ukrainas försvar mer eller mindre var begränsat till att sitta inuti städer och twittra hjältesagor.

Enligt ryssarna själva så var det hela tiden planerat på det viset. Hur sant det är låter jag vara osagt men samtidigt så tyckte dom uppenbarligen inte att det var så kul att härja i norr när Ukraina fick enorma mängder utrustning från väst och så smått började att anfalla utanför stadsgränserna.

Att göra en repris går såklart inte och att bryta igenom Ukrainas numera av kraftigt materiellt förstärkta försvar på en eller två mindre fronter borde vara ofattbart svårt med mindre än en uppgradering till fullskaligt krig?

Jag undrar hur kraftigt materiellt förstärkt Ukrainas försvar verkligen är på fältet. Många utfästelser och solidaritetsförklaringar, men hur mycket av dessa utlovade Wunderwaffen når verkligen fram till stridlinjerna?

Washingtons linje är att heja på Zelenskyjs regim till att kämpa till sista ukrainare, givetvis med syftet att försvaga Ryssland utan att offra NATO-soldater.
Citera
2022-08-10, 02:35
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Jag hänvisar till BBC (knappast rysstroll) för att illustrera utvecklingen på slagfältet:

https://www.bbc.com/news/world-europe-60506682

Rest-Ukraina krymper snabbt.
Det kommer du fram genom att titta på den kartan?
Intressant.
De här snabba militära framgångarna som du ser är de med oss här rummet just nu?
Citera
2022-08-10, 02:54
Medlem
Flickan Yanas första steg efter att ha fått båda benen avskjutna av ryssarna i Kramatorsk.
https://twitter.com/Wh0Know5/status/1557109125259165701

Varför Putin njuter att att skjuta benen av barn går inte att förstå.
Senast redigerad av Spugge 2022-08-10 kl. 03:27.
Citera
2022-08-10, 03:18
Medlem
Citat:
1. Det hade ju varit snyggt om du åtminstone förstod att du inte hittat rätt text...

2. Amnesty påstår sig ha varit på plats. Har du? Om inte så kanske dom är en lite bättre källa än dig. även om du anser dig vara expert på att avgöra andras kompetens att bedöma saker som bara du kan bedöma korrekt?
Amnesty har inte varit på plats, de har via ombud intervjuat ryssar och krigsfångar i Donetsk. Allt under beväpnad rysk övervakning. Hur sanningsenliga vågar intervjuobjekten vara under sådana förhållanden?
Citera
2022-08-10, 03:49
Medlem
Det var tydligen råttgift som förgiftade de ryska soldaterna på sjukhus i Sevastopol. 8 mördare av kvinnor och barn avlidna. 18 i kritiskt tillstånd.
https://twitter.com/visegrad24/status/1557031031638818816
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in