Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
Det gör ju saken bara mer pinsam för dig att du inte ens har hittat pressmeddelandet som diskuteras utan istället hittat svenska Amnestys översättning av uppföljande ursäkt för att icke läskunniga blivit kränkta.
Det var du som tyckte att det var en taskig översättning. Inte jag. Finns ingen lag på Flashback som kräver att jag ska leta reda på ett inlägg som ligger 1000 inlägg bort för att tillfredsställa ditt sjukliga behov. Svenska Amnestys översättning duger för mig. Har du synpunkter på den så får du vända dig till deras huvudkontor.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
1. Du projicerar väldigt mycket.
Nej. Inte ens i närheten av ditt piss-sätt att diskutera på.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
2. Dom har inte granskat 19 fall. Dom påstår sig ha varit på plats i 19 städer och byar. Du kanske borde träna lite mer på svenskan så att du åtminstone behärskar ett språk nu när engelska är uteslutet?
19 städer eller 19 byar är 19 fall. Vad du än tycker om saken. Google translate fungerar alldeles utmärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
3. Nej, dom har fortfarande inte ifrågasatt Ukrainas rätt till att försvara sig. Det är en halmgubbe för alla andra och i ditt fall resultat av bristande läsförståelse.
Jo. Det är precis det man har. Man har ifrågasatt Ukrainas rätt att försvara sig på det sätt Ukraina bedömer lämpligast, utan att ha en susning om vare sig militära överväganden eller hur det såg ut i det enskilda fallet, i det enskilda ögonblicket. Vad du än påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
4. Att sätta sig till "doms över Ukrainas militära överväganden" är ju en helfestlig formulering från dig som just nu sätter dig till doms över Amnesty. Det kanske finns ett dagis där någon blir imponerad av din domartalang?
Jadu, kul att du gillade formuleringen. Men det går inte att tolka på något annat sätt. Att en organisation utan sakkunskap går in och gör en bedömning av hur en försvarande nation borde ha betett sig i ett specifikt ögonblick av kriget - utan att ha varit på plats just då - är ju bara - absurt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
5. Det är inte jag som hela tiden försöker bland bort korten och slåss mot icke existerande argument. Att du projicerar även det ändrar inte på verkligheten utanför din egen bubbla.
Nej, du är jävligt konsekvent. Konsekvent pantad och fläng i hela huvudet. Som varken kan sätta dig in i militära förhållanden, göra en bedömning av amnestymedarbetarnas militära sakkompetens (dumfittorna vägrade t o m blanda in amnestyfolket på plats i ukraina i arbetet - varför det? För att dom redan hade bestämt slutresultatet i rapporten naturligtvis) eller förstå varför det är helt barockt att sitta dygnet runt i 5 dagar och skriva om en rapport som ingen jävel bryr sig om längre. Du måste ha ett väldigt tomt och innehållslöst liv.