2022-08-10, 00:15
Medlem
Draken55s avatar
Video från stranden där attacken mot flygbasen syns ,den ryska äckliga medelklassen får lite kontakt med verkligheten.

https://www.bbc.com/news/world-europe-62482425

" mamma. mamma, skriker dom

Man kan väl hoppas att åtminstone 100-tusen ryssar, kanske fler, kan vakna upp av det här.
Senast redigerad av Draken55 2022-08-10 kl. 00:24. Anledning: Tillägg
Citera
2022-08-10, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge

Massförgiftning bland skadade ryska mördarsoldater på Krim. Oklart vem som ligger bakom. Ryssarna som vill spara pengar genom att avliva dem eller någon form av motståndsrörelse som vill förhindra att de mördar fler kvinnor och barn.

https://twitter.com/lilygrutcher/status/1557056567614312450

Den där hade jag missat.

Med största sannolikhet så är det samma kille som kockade i köket på sjukhuset som lite senare tog en cigg 5 meter från den läckande bränsledepån.

Alternativt har de avlivade ryska soldaterna drabbats av akut-karma.

Lite märkligt dock om det bara är soldater som dött av lite skämd kålsoppa.
Citera
2022-08-10, 00:17
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Nyhetscyklerna. Dagens kids vill veta om kardashianerna har fått fler celluliter.

Vi som är intresserade kan ju dock nästan i realtid ändå följa vad som händer på nätet.

Sant, men det är ändå svårt för de flesta lekmän att få ihop den större bilden genom att kolla enstaka klipp.
Citera
2022-08-10, 00:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Lägesanalyserna av kriget som frekvent gavs på Sky, BBC, CNN osv. med kartuppdateringar och kommentarer av höga officerare verkar mer eller mindre ha upphört. Överstens från Theresiska militärakademin i Wien senaste briefing är en månad gammal. I stället rapporteras enstaka explosioner och raketangrepp utan övergripande intresse.
Är det bara jag som inbillar mig eller varför detta plötsliga ointresse i media? Talande tystnad?

Det är för att fronterna knappt ändras. Kanske lite trötthet på kriget också, andra frågor tar över. Han i Wien har ju fått så fel i förhållande till sina senaste videos så han gav nog upp att gissa framtiden (Ryssarna skulle väl tagit Kramatorsk redan enligt hans förutsägelse?).
Citera
2022-08-10, 00:18
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Nej, dom är inte riktigt så Putinvänliga som jag skulle vilja, enligt min befälhavare på FSB.

Skämt åsido så vet jag inte varför du tror att jag gillar Amnesty men det verkar en smula fördomsfullt av dig att bara förutsätta det sådär.
? Varför du gillar dom??

Du köper ju deras dravel rakt av.
Amnesty är inga experter på krig eller krigsbrott, de grundades för att ge politiska fångar en röst
Även det uppdraget har de dragit i smutsen
Citera
2022-08-10, 00:20
Medlem
raskenss avatar
Tom utanför flygbasen är bilar utbrända så jag säger som dynamitharry sa:

vilken jädra smäll

Om inte ett antal flygplan strök med så blir jag förvånad

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1557110780180447235?t=gNyP39v81fthvjm5r3cYhg&s=19
Citera
2022-08-10, 00:21
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Den österrikiske översten har väl äntligen fått säkerhetstjänsten efter sig.

Inte alls omöjligt då han rapporterade synnerligen neutralt (ett oförsvarligt felsteg). Möjligen kan någon general ha tagit honom i örat efter påtryckningar från Washington eller Kiev.
Citera
2022-08-10, 00:22
Medlem
Å så fick vi besök av Putins ryska fartyg idag på eftermiddagen, passerade utanför Malmö, nära Turning Torso.
Bevakades noga av vårat bevakningsfartyg HMS Arcturus och 2 stridsflygplan.
https://www.expressen.se/nyheter/ryskt-fartyg-nara-svenska-kusten/

https://www.gp.se/nyheter/sverige/ryskt-fartyg-n%C3%A4ra-svenska-kusten-1.78539562
Citera
2022-08-10, 00:27
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
? Varför du gillar dom??

Amnesty är inga experter på krig eller krigsbrott, de grundades för att ge politiska fångar en röst
Ja, varför tror du att jag gillar Amnesty? Jag tycker att det verkar väldigt fördomsfullt av dig att förutsätta det bara för att jag till skillnad från dig inte fokuserar på budbäraren.

Dom påstår att dom under tre månaders tid befunnit sig på plats och bland annat intervjuat vittnen, överlevande och anhöriga till döda. Exakt vilken kompetens är det som du besitter? som dom saknar? och som behövs för det?

Jag börjar ana att du hör till den fanatiska kategorin som inte förnekar att det har hänt utan bara förnekar att det skulle vara något fel?
Citera
2022-08-10, 00:33
Medlem
Drozds avatar
Citat:
? Varför du gillar dom??

Amnesty valde dumdristigt nog att rapportera sanningen i stället för propaganda, något som säkerligen kommer att stå dem dyrt. Neocon-megafonen Washington Post har f.ö. rapporterat exakt samma sak om Ukrainas armės systematiska gruppering av förband i bostadsområden, vid sjukhus osv. Så inga nyheter egentligen.
Citera
2022-08-10, 00:34
Medlem
Citat:
Video från stranden där attacken mot flygbasen syns ,den ryska äckliga medelklassen får lite kontakt med verkligheten.

https://www.bbc.com/news/world-europe-62482425

" mamma. mamma, skriker dom

Man kan väl hoppas att åtminstone 100-tusen ryssar, kanske fler, kan vakna upp av det här.

En glädjens dag för dessa individer att de fick beskåda ett visst mått av rättvisa skipas.
Citera
2022-08-10, 00:35
Medlem
[quote=BehindRayban|81186063]1. Har du bara bögskrik att komma med så blir det inte mycket till debatt utan andra skribenter tillför annat än HBTQ och sådant.

2. Är det inte som så att du känner dig mobbad för att du bevisligen inte kände till det svenska soldatreglementet, vilket i praktiken baseras på nuvarande krigslagar och kan laddas ned på nätet från försvarsmakten. Och försök inte lura i folk att du kan latin.

3. Varför tror du att Ryssland förlorat specialoperationen, är det inte Ukraina som har någonstans mellan 200-300k i förluster och blöder 0.5-2.0k förluster per dag.

1. Du framstår som en riktig knäppis och du får tala med en eko-kammare föröver. Boken trycktes förövrigt av den svenska försvarsmakten och fick ett publikationsnummer 2006.

2. Bye-bye (kan man säga det istället för färdigflashbackat utan att bli anmäld för Ot-trams?

1. Fortfarande så skriker jag inte nu/här, och mer eller mindre aldrig annars heller. Ligger inte i min natur att skrika då jag löser saker på andra vis, som till exempel med min invitation till dig till grillfesten. Ingen av oss, varken jag eller mina andra gäster, tackar nej till gratis kött, så som sagt - du är så välkommen. Mitt intresse gentemot män på sexuell basis är tyvärr inte vad du önskar det vara, utan jag har bara en fallenhet för att uppskatta strupar i alla dess former efter de blivit ödmjukt bemötta utav Aogami i den form det passar bäst. Kramen var inte sexuell mr Rayban, den var bara en uppskattning till dig OM du nu skulle dyka upp för att glädja oss. Gratis gödsel till mina magnolior tackas aldrig nej till.

2. Kände jag inte till det svenska soldatreglementet? Nej men, nu tar vi det från början utefter vad DU påstod. DU sade att Sverige, USA och HELA NATO har en stadga i sin GSU/GRU som du beskrev. Saken är att du beskrev en sak utefter SVENSK 1953 år's stadga, och hävdade att denna var så som DU påstod den vara. Baserat på din vetskap om SVENSK GSU/GRU. DÄRI ligger problemet, att DU HÄVDAR saker du INTE har den blekaste aning om. Självklart har alla militära strikturer doktriner som åberopar hanterandet och bemötandet utav CIVILA INOM krigszonen ja, men det var inte riktigt det du påstod i ditt INFANTILA inlägg utav PÅHITTAD smörja. Min kännedom om detta är inte baserad på en bok om V-Gustavs doktriner, ej heller på någon värnplikt nej. Jag försökte förklara för dig att det DU hävdade om ANDRA länders regelverk gällande hantering utav civila inom stridsområde, ÄR FEL och INGET annat än gissningar från din sida baserade på en FANATISM stöpt från en malajs/kronans kurirs perspektiv. DU har INTE den blekaste aning om vad du basunerar ut, utan TROR dig bara vara en källa pågrund utav din ledsamt tragiska ensamhet som du ersatt med böcker istället för AKTUELL kunskap. Böcker är underbara på alla sätt och vis, från att stilla vetgirighet till att forma ens sinne, eller till och med för att få sig ett oförutbart skratt.....MEN, när dessa är DET ENDA som framhäver din verklighet för att imponera på andra, är det inget annat än skrattretande dumhet åt POLLY's konstanta recensioner. Polly = DU. Recensioner = Tjatet som ALLA i din närhet gjort allt för att undvika med ett - Nej du "Rayban", jag måste fixa tvätten nu, eller, Du, trevligt att språkas med jag är fan lite busy för stunden så vi hörs. Till och med din egen mor var en dem...Psssst - När det inte fungerat under en så lång tid så finns där en anledning till att ta sig en extra titt i spegeln ISTÄLLET för att bara fortsätta TJATA mer och högre. Är du rädd för verkligheten? Åk ner till Ukraina så lovar jag att möta dig där! Din sorgliga stackare........"Svenska soldatreglementet"......Jo du...ta nu din flakmoppe och dela ut posten så får du säkert lite flaggpunsch som belöning....enligt svenskt soldatreglemente.....1952!

3. Jag tror inte att Ryssland har förlorat "specialoperationen", nej. Jag VET att de har förlorat både den, kriget, sin möjlighet till att göra NÅGOT annat än att LJUGA sig ur pinsamheten och sin möjlighet till att ge det RYSKA folket ett värdigt liv som de TRODDE att de hade säkrat genom blind tro på idioti. Jag tror inget, jag helt sonika VET. Precis som du, precis som du
1. Jag tar det som en komplimang med tanke på att det kommer från din trut. Hade du med dig den boken när du gjorde studiebesök på Beckomberga senast? Måste ha varit skönt att se skillnaden på din nuvarande plats, ST Görans, och hur det kunde ha varit. Med en bok under armen som om det vore den nallen du en gång hade innan din internering. Du är lite gullig i din dumhet, så sträva på och må du få många frigångar under hösten.
2. Fridens liljor...svarta kofötter, blå rosor, gasol i knäna och allt annat fanstyg som hör där till. Mycket uppskattat att jag var den som fick dig till att sluta upp med ditt urbota korkade "färdigflashbackat". Som sagt, ser fram emot din dygd på grillfesten. Tummen upp
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-08-10 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in