2022-08-10, 00:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tom utanför flygbasen är bilar utbrända så jag säger som dynamitharry sa:

vilken jädra smäll

Om inte ett antal flygplan strök med så blir jag förvånad

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1557110780180447235?t=gNyP39v81fthvjm5r3cYhg&s=19

Öster om parkeringsplatsen fanns 16 st militära flygplan (SU-24 mm). De lär alla ha förstörts eller skadats av explosionerna, om de stod kvar där just då när det small. Detta satellitfoto är taget samma dag, några timmar tidigare, och visar flygplanen:

https://planesandstuff.files.wordpress.com/2022/08/skywatch_ss_ps_20220809t0810_tc_tile_0_0_sgba_visu al-2.jpg

Här finns en av de förstörda SU-24:
https://twitter.com/Militarylandnet/status/1557078376925597697
Citera
2022-08-10, 00:42
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Amnesty valde dumdristigt nog att rapportera sanningen i stället för propaganda, något som säkerligen kommer att stå dem dyrt. Neocon-megafonen Washington Post har f.ö. rapporterat exakt samma sak om Ukrainas armės systematiska gruppering av förband i bostadsområden, vid sjukhus osv. Så inga nyheter egentligen.

Bullshit , de rapporterar ingen sanning de har producerat en vansinnig rapport som sågas av alla experter.
Citera
2022-08-10, 00:45
Medlem
Citat:
Amnesty valde dumdristigt nog att rapportera sanningen i stället för propaganda, något som säkerligen kommer att stå dem dyrt. Neocon-megafonen Washington Post har f.ö. rapporterat exakt samma sak om Ukrainas armės systematiska gruppering av förband i bostadsområden, vid sjukhus osv. Så inga nyheter egentligen.
Och ännu en gång lyckas du väva in din fanatism gällande att detta är USA's fel. Det finns inget annat eller? Känns det bra när du åtminstone får lov att sjunga ut ditt sargade sinnes övertygelse även om den faktiskt är i helt FEL tråd och borde vara placerad under sjukvård/konspiration alt USA?
Citera
2022-08-10, 00:49
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Bullshit , de rapporterar ingen sanning de har producerat en vansinnig rapport som sågas av alla experter.

Rapporten har inte sågats av några experter alls, den har däremot smutskastats och misstänkliggjorts massivt från samtliga propagandamegafoner. Det är inte samma sak.
Citera
2022-08-10, 00:55
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tom utanför flygbasen är bilar utbrända så jag säger som dynamitharry sa:

vilken jädra smäll

Om inte ett antal flygplan strök med så blir jag förvånad

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1557110780180447235?t=gNyP39v81fthvjm5r3cYhg&s=19

Ja galen förödelse. Mycket surr om ATACMS men fortfarande inget som bekräftats (vad jag läst) medan vissa experter (eller om det nu är "experer") i flödena argumenterar för att det varken kan varit det eller HIMARS (med längre räckvidd). Antar att oskärheten som sprids (åtminstone i de lägre) leden och bland turistande rysk medelklass är ett giftigt vapen i sig om inte annat.
Citera
2022-08-10, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Ja, varför tror du att jag gillar Amnesty? Jag tycker att det verkar väldigt fördomsfullt av dig att förutsätta det bara för att jag till skillnad från dig inte fokuserar på budbäraren.

Dom påstår att dom under tre månaders tid befunnit sig på plats och bland annat intervjuat vittnen, överlevande och anhöriga till döda. Exakt vilken kompetens är det som du besitter? som dom saknar? och som behövs för det?

Jag börjar ana att du hör till den fanatiska kategorin som inte förnekar att det har hänt utan bara förnekar att det skulle vara något fel?

Amnesty saknar all adekvat kompetens på området.

Citat:
I vårt pressmeddelande dokumenterade vi hur vi, i samtliga 19 städer och byar vi besökte, hittade exempel på ukrainska styrkor som upprättat baser precis intill där civila bodde, och därigenom potentiellt utsatt dem för risk för inkommande rysk eld. Den bedömningen gjorde vi utifrån reglerna om internationell humanitär rätt (IHL), som kräver att alla parter i en konflikt undviker att, så långt det bara är möjligt, placera militära mål inom eller i närheten av tätbefolkade områden.

Jaha. Amnesty gjorde sin bedömning, Ukrainarna - som försvarar sig mot de pizz-ryzzka angreppen - gjorde en annan bedömning.

För att försvara sig i städer så behöver man vara i städer. Så enkelt är det.

Du och Amnessty kan pissa ner er, det finns ingen substans eller relevans i den där kritiken. Amnesty har ingen förmåga att bedöma vars gränsen går för "så långt det bara är möjligt".

Fullkomligt nonsensresonemang som du nu hållit på med i - 5 dar?
Citera
2022-08-10, 00:57
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Rapporten har inte sågats av några experter alls, den har däremot smutskastats och misstänkliggjorts massivt från samtliga propagandamegafoner. Det är inte samma sak.

https://sverigesradio.se/artikel/amnestys-rapport-om-ukrainas-krigforing-far-kritik-det-man-onskar-i-moskva

Börjar tro att du är ett av de där ryska tr....
Citera
2022-08-10, 01:02
Bannlyst
Citat:

Vilken sanning då? Att Amnesty bättre än Ukrainsk militär kan bedöma var gränsen går för "så långt som det bara är möjligt"?

Exakt hur långt är det snöret?

Vem kan bedöma längden på det snöret bäst? De som försvarar sig mot ryzzhelvetet och är på plats i bebyggelsen eller ett gäng efterblivna skrivbordsmänniskor på AI som aldrig hållit i ett vapen tidigare?
Citera
2022-08-10, 01:07
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Och ännu en gång lyckas du väva in din fanatism gällande att detta är USA's fel. Det finns inget annat eller? Känns det bra när du åtminstone får lov att sjunga ut ditt sargade sinnes övertygelse även om den faktiskt är i helt FEL tråd och borde vara placerad under sjukvård/konspiration alt USA?

Mitt sinne är inte sargat alls, men det är min övertygelse att Washington gillrat denna fälla för Kreml och använder Ukraina som proxykrigare för att försvaga Ryssland. Man har ju lärt sig lite om Washingtons lögner efter invasionen av Irak pga. deras ihopdiktade "massförstörelsevapen".
Lägg därtill de falska utfästelserna till Georgien att de skulle få gå med i NATO (vilket uppmuntrade slipstuggaren Saakasjvili att attackera Sydossetien). Samma strategi där att vända f.d. Sovjetrepubliker mot Ryssland för att försvaga dem.
Citera
2022-08-10, 01:09
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Men efter tisdagens händelser på Krim så förväntar vi oss alla nu att Amnesty international - i konsekvensens namn - fördömer RyZZland som utsätter sin övre medelklass för enorma risker då de har sin största militära flygbas precis intill stranden!

Nu fick ju civilisterna brådstörtat fly i sina tyska lyxbilar som BMW, Audi och MB utan att ens hinna rensa sin cabana på solkräm eller vodka.
Citera
2022-08-10, 01:10
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Video från stranden där attacken mot flygbasen syns ,den ryska äckliga medelklassen får lite kontakt med verkligheten.

https://www.bbc.com/news/world-europe-62482425

" mamma. mamma, skriker dom

Man kan väl hoppas att åtminstone 100-tusen ryssar, kanske fler, kan vakna upp av det här.

Jag får lov att erkänna att jag faktiskt är imponerad av dumdristigheten hos ryska föräldrar som släpar med sig sina barn till en solsemester på Krym mitt under brinnande krig.

Det är lite som att man skulle ta med sig familjen på semester till Irak med hänvisning till att frontlinjen faktiskt är hela 40 mil bort. ”Ta det lugnt älskling, Saddams scudmissiler har inte räckvidd nog att slå ner precis här så slappna av och njut av din aperol nu”.

Världens dummaste folk ta mig fan.
Citera
2022-08-10, 01:11
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Amnesty saknar all adekvat kompetens på området.

Jaha. Amnesty gjorde sin bedömning, Ukrainarna - som försvarar sig mot de pizz-ryzzka angreppen - gjorde en annan bedömning.

För att försvara sig i städer så behöver man vara i städer. Så enkelt är det.

Du och Amnessty kan pissa ner er, det finns ingen substans eller relevans i den där kritiken. Amnesty har ingen förmåga att bedöma vars gränsen går för "så långt det bara är möjligt".

Fullkomligt nonsensresonemang som du nu hållit på med i - 5 dar?
Dom försöker åtminstone inte spela tuffa genom att stava som 13-åringar.

Dom behärskar dessutom engelska till skillnad från dig som tydligen var tvungen att google-översätta

Dom har dessutom inte ifrågasatt rätten att försvara sig. Det verkar mest vara en populär halmgubbe men i ditt fall så skulle det inte förvåna mig om det istället är resultat av att du saknar förmåga att läsa texter som är längre än ett stycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in