Är det någon mer som har märkt av ett på flashback starkt inflöde av nyreggade anti-SD konton med talking points som känns igen från (S) partipropagandasidor? Det stinker JÄH.
Är det någon mer som har märkt av ett på flashback starkt inflöde av nyreggade anti-SD konton med talking points som känns igen från (S) partipropagandasidor? Det stinker JÄH.
Det är en del konstiga användare i gamla trådar som inte varit där tidigare, men jag har inte kollat hur gamla deras konton är.
-
Ja.
Är själv rätt ny reggad fast läst FB i många år.
Jag märker det genom att de inte har fakta utan bara talking points.
Lite copy paste åsikter utan innehåll.
JÄH borde ju trappas upp innan valet men är det verkligen en bra ide? Det kan ju även exponera vänsterns ytliga politik.
-Ja.
Är själv rätt ny reggad fast läst FB i många år.
Jag märker det genom att de inte har fakta utan bara talking points.
Lite copy paste åsikter utan innehåll.
JÄH borde ju trappas upp innan valet men är det verkligen en bra ide? Det kan ju även exponera vänsterns ytliga politik.
Men de har aldrig varit smarta, utan enbart förtryckande, spammande, etc.
Spännande att #JÄH nu aktivt verkar driva på fejknews själva när det passar deras åsikter.
Iaf om man ska följa deras mods och aktiva medl. likes på FB.
Man gillar då denna kommentaren som exempel:
Citat:
Att Jimmy Åkesson/SD inte kan välja mellan en demokratisk vald president och en brutal diktator som hotar hela Europas säkerhet så är både korkat och oroande. Ett sådant parti bör håller långt borta från utrikespoliten och inte sitte i utrikesnämnden.
Gillas då av #JÄH-mods så som Roger Wiklander och flera andra aktiva #JÄH så som Lars-Åke Schneider, Ingvar Petterson, Wiwiette Tryggestrand m.fl
vad Åkesson faktiskt sa;
Citat:
USA är en västerländsk demokrati. Ryssland är ett auktoritärt samhälle i dag och utvecklas ännu mer i den riktningen. Självklart väljer jag USA:s samhällssystem framför det ryska
Herregud, finns jagärhär kvar? Trodde den gruppen hade självdött sedan länge.
Gruppen och dess medlemmar syns väl inte lika flitigt längre. Är Dennertskan fortfarande anställd av föreningen? Eller har hon hittat nåtannat påhugg nu?
Jag blir varnad hela tiden på facebook, av denna grupp eller dess likar, gissar jag, trots att jag aldrig diskuterar eller skriver något som berör nation, ras, invandring, migration, feminism, kvinnors rättigheter. Så deras "stoppa hatet" verkar vara extremistiskt brett.
Som jag misstänkte är det priviligierade, snart medelålders, kristna godhets-horor bakom gruppen som inte tål att mänskor uttrycker sin åsikt, trots att inget lagbrott sker, genom framförd åsikt. Dom vill antagligen att det mesta ska gå att passa in under som systemhotande HMF eller annat lagbrott, även när det är långt ifrån.
Någon skrev långt tillbaka, att hoppas dom gräver sin egen grav. Tyvärr, tror jag inte det. Men ett gott skäl till att allt kontrollera vilka som finns knutna till ett sammanhang, före man hoppar på någonting.
Problemet med #jagärärhär och anti-hat, är att dom tystar helt ofarliga grejer och är skadligt naiva/allvetande eller eftergivliga(som kristna är) i sin inställning till mänskor med någon form av makt över andra, och tror säkert på att myndigheterna reder ut allt.
Vad säger det om "JAGÄRHÄR" som ska stå för den goda tonen, saklighet, m.m går in och kör "gilla" på inlägg som detta?
Citat:
Annika Strandhäll
@strandhall
Replying to
@MariaStenergard
Skönt att du och @moderaterna
direkt drar en lans för Åkesson och hans mysparti i detta. Snabbare än vad de själva gör. Man vet precis var man har er numera. Har ni överhuvudtaget någon bortre gräns?
Hela samtalet här handlar om hur Strandhäll anklagar (M) för att stödja rasister/nazister osv, eller som Strandhäll själv kallar (M) i nästa inlägg;
Citat:
Annika Strandhäll
@strandhall
Replying to
@MariaStenergard
and
@moderaterna
Det är inte regeringspolitik att peka ut etniska grupper och prata om kraftfulla åtgärder för återvandring av somalier och afghaner. Stå för vilka blåbruna apologeter ni blivit i stället.
Så #JÄH (och en moderator, Emma Nilsson) går in och gillar hur Strandhäll sprider fake news och kastar skit bara för att driva på hat mot de som tycker annat?
Visar att dessa människor bara snackar skit om att vara de "goda" utan allt bygger på imagen och som nämnts tidigare i tråden, möjligheten att håva in lite skattepengar
Nu har #JÄH blivit mer och mer aktiva igen, även om de inte går ut och skriver #JÄH eller liknande så är det samma människor som dyker upp och gillar varandra.
Är ju ingen högoddsare att anta att detta är pga att valet är i antågande och man vill "störa ut" de man ogillar, dvs ofta SD som i detta fall.
Är nästan enbart olika #JÄH-medl. som har gillat varandras inlägg med så talar även detta för att detta är en mer orkestrerad aktion.
T.ex på en deb. art. där SD ifrågasätter uteslutning från Pride och att "Även sverigedemokrater måste få vara HBT+"
Sedan finns det även ett antal #JÄH-medl. som postat flera gånger och där andra #JÄH går in och gillar deras inlägg, dvs man siktar på att spamma ned flödet med likriktade kommentarer.
Se t.ex Annika Norström
Detta utöver att man duktigt slänger sig med nedvärderande ord som "bruna" i ren allmänhet bland kommentarerna men detta är som sagt inte heller något problem för de "goda" verkar det som.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2022-08-04 kl. 13:00.
Nu har #JÄH blivit mer och mer aktiva igen, även om de inte går ut och skriver #JÄH eller liknande så är det samma människor som dyker upp och gillar varandra.
Är ju ingen högoddsare att anta att detta är pga att valet är i antågande och man vill "störa ut" de man ogillar, dvs ofta SD som i detta fall.
Är nästan enbart olika #JÄH-medl. som har gillat varandras inlägg med så talar även detta för att detta är en mer orkestrerad aktion.
T.ex på en deb. art. där SD ifrågasätter uteslutning från Pride och att "Även sverigedemokrater måste få vara HBT+"
Sedan finns det även ett antal #JÄH-medl. som postat flera gånger och där andra #JÄH går in och gillar deras inlägg, dvs man siktar på att spamma ned flödet med likriktade kommentarer.
Se t.ex Annika Norström
Detta utöver att man duktigt slänger sig med nedvärderande ord som "bruna" i ren allmänhet bland kommentarerna men detta är som sagt inte heller något problem för de "goda" verkar det som.
De tycks dock inte längre ha råd att ha Mina Dennert anställd. Hon har fått något gig som verksamhetsledare på Filmcentrum Väst (tror jag det heter). Samt skrivit ett nytt alster till bok. Allt medan jonen kämpar på i kommentarsfälten.
Jag har blockat hundratals av aktivisterna, det är bara irriterande att se deras kommentarer. Jag vet att de är människor, men de känns i regel mer som robotar. Programmerade.