2022-08-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
under första förhöret (innan de vet om filmen) säger Lydia så här:

"Lydia berättar att Emil har ADHD med kraftiga humörsvängningar och att
det går fort när han växlar humör"

Har någon nära Emil bekräftat att han hade ADHD eller var det bara något hon hittade på?

Bestämde mig precis för att läsa igenom alla hennes förhör igen, då det nu framkom att hon ljugit om deras förhållande vore det kul att forska lite om vad mer hon ljugit om?

I domen stod det ju något om att hennes trovärdighet inte var den bästa, vilket tydligen var väldigt sant hehe

Bara för att man inte berättar allt, innebär det inte att man ljuger. Och på gott och ont, man är ofta tvungen att "dra ur saker från Lydia". Hon tycker inte om att prata om allt liksom. Speciellt inte inför personer hon ej känner, och det spelar ingen roll om det är någon klasskompis, någon arbetskamrat, polis eller advokat m.m.
Angående Emil och ADHD. Det har jag hört från andra att han hade. Men de kanske också ljuger då, om det inte skulle stämma?
2022-08-09, 20:45
Avslutad
Citat:
under första förhöret (innan de vet om filmen) säger Lydia så här:

"Lydia berättar att Emil har ADHD med kraftiga humörsvängningar och att
det går fort när han växlar humör"

Har någon nära Emil bekräftat att han hade ADHD eller var det bara något hon hittade på?

Bestämde mig precis för att läsa igenom alla hennes förhör igen, då det nu framkom att hon ljugit om deras förhållande vore det kul att forska lite om vad mer hon ljugit om?

I domen stod det ju något om att hennes trovärdighet inte var den bästa, vilket tydligen var väldigt sant hehe
Hon nämner i rätten att han är/har biplär/borderline sjukdom också. Någonting som jag inte tror framkommer någonstans.
2022-08-09, 20:46
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Bara för att man inte berättar allt, innebär det inte att man ljuger. Och på gott och ont, man är ofta tvungen att "dra ur saker från Lydia". Hon tycker inte om att prata om allt liksom. Speciellt inte inför personer hon ej känner, och det spelar ingen roll om det är någon klasskompis, någon arbetskamrat, polis eller advokat m.m.
Angående Emil och ADHD. Det har jag hört från andra att han hade. Men de kanske också ljuger då, om det inte skulle stämma?
Fast här hade de ju ljugit om sitt förhållande? till väldigt många inkl barnen.

Captainspice berättade ju väldigt trovärdigt för en stund sen om hur de ljög om att det var slut o tog bort bilder på fb etc för det blev knas om Emil skulle få ha barnen eller inte m.m så även han måste ju fått höra den osanna versionen.

Tycker detta var lite spännande ju mer som kommer fram som hon ljugit/undanhållit om desto mindre trovärdig blir hon ju och då kan man ju sen börja spekulera i den riktiga orsaken till att hon blev en mördare.

Ja jag frågade alla här om någon visste om han hade ADHD, men har du hört det från hans familjs sida stämmer det nog
2022-08-09, 20:49
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon nämner i rätten att han är/har biplär/borderline sjukdom också. Någonting som jag inte tror framkommer någonstans.
kan ju stämma med ADHD i alla fall då det är vanligt att man har något sorts beroende om man går omedicinerad (alkohol i hans fall)
Tänkte mer om det var någon här kanske från hans sida som hade bekräftat det.
2022-08-09, 21:00
Avslutad
Citat:
kan ju stämma med ADHD i alla fall då det är vanligt att man har något sorts beroende om man går omedicinerad (alkohol i hans fall)
Tänkte mer om det var någon här kanske från hans sida som hade bekräftat det.
Jag förstår hur du tänker, jag vet inte.

Min känsla när jag hörde och såg henne i rätten, var att hon försökte förmedla en bild av någonting som inte stämde in på Emil, snarare sig själv. Lite i förebyggande syfte, att rättfärdiga sig själv.
Dem som har hört Lydias rättegång och även lyssnat på den lilla snutten innan dödsskjutningen på altanen, när Lydia hånar och psykiskt misshandlar Emil, även erkänner att hon slagit honom mm, kan bilda sig en ganska bra bild av hur Lydia Barth agerar när hon blir emotsagd.

Emil var lugnet själv, människor som känner honom förmedlar samma sak.
Han var påväg bort från sitt eget hus, för att undkomma den rabiata Lydia. Han hade klätt sig och stoppat på sig klocka, spray, snus, nycklar, redo att lämna kaoset, låta Lydia sova ruset av sig eller liknande. Han höll fast vid att det var slut och hon skulle lämna honom.
2022-08-09, 21:14
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag förstår hur du tänker, jag vet inte.

Min känsla när jag hörde och såg henne i rätten, var att hon försökte förmedla en bild av någonting som inte stämde in på Emil, snarare sig själv. Lite i förebyggande syfte, att rättfärdiga sig själv.
Dem som har hört Lydias rättegång och även lyssnat på den lilla snutten innan dödsskjutningen på altanen, när Lydia hånar och psykiskt misshandlar Emil, även erkänner att hon slagit honom mm, kan bilda sig en ganska bra bild av hur Lydia Barth agerar när hon blir emotsagd.

Emil var lugnet själv, människor som känner honom förmedlar samma sak.
Han var påväg bort från sitt eget hus, för att undkomma den rabiata Lydia. Han hade klätt sig och stoppat på sig klocka, spray, snus, nycklar, redo att lämna kaoset, låta Lydia sova ruset av sig eller liknande. Han höll fast vid att det var slut och hon skulle lämna honom.
exakt så kände jag med.

Ja det framgår så otroligt tydligt i förhören med henne hur hon manipulerar och håller på.
Tycker uppriktigt sagt synd om Lasse här som helt klart är förd bakom ljuset tyvärr.
2022-08-09, 21:30
Avslutad
Citat:
exakt så kände jag med.

Ja det framgår så otroligt tydligt i förhören med henne hur hon manipulerar och håller på.
Tycker uppriktigt sagt synd om Lasse här som helt klart är förd bakom ljuset tyvärr.
Ja, någonting tragiskt är det. Ingen är så blind som den som inte vill se.

Det är lite märkligt att Capten och Lasse inte delar samma åsikt. Min känsla är att Lasse gärna vill framstå som talesperson för Lydias bästa.
När det kryper fram sanningar, blir det pajkastning och vinklingar av tidigare utsagor som motbevisats. När det blir för uppenbart att han är ute och cyklar "då vill han inte berätta mer, för ingen förtjänar att få veta"

Saken är den att tystnaden också är ett svar.
Att låtsas ovetande eller spä på falska påståenden, är likställt med att ljuga.
Den som tiger den samtycker.

Vad är det för "sanning" herrarna söker egentligen? Jag undrar vad det har med saken att göra om Emil hade jägarexamen och vapen med licens? Han hotade inte Lydia. Han hade inget vapen på sig.

Har något brottsoffer fått så mycket skit som Emil? Trådsanningar och personangrepp, smutskastningar in absurdum mot brottsoffret, medan mördaren som utan att tveka, siktar och skjuter ihjäl en annan människa som inte lyder hennes order, hon hyllas för sina misslyckanden.

Det är väldigt märkligt.
När Emils barn blir äldre och läser här, vill jag att sanningen ska finnas här och att de ska veta att deras pappa gjorde så gott han kunde. Han gjorde inget fel.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-09 kl. 21:56.
2022-08-09, 21:54
Avslutad
Citat:
Det är ett sätt att ljuga, att undanhålla sanningen.
2022-08-09, 22:01
Medlem
Citat:
På vilket sätt hade det gynnat barnen att berätta något annat? Vilken bild hade det gett om deras pappa?
Trycker att det var helt okej. Frågan man i så fall kan ställa är väl närmast vad deras mamma har sagt till barnen om Lydia, innan alltså.
Som sagt, det är så vanligt i Sverige med mycket snack, avundsjuka m.m.
Och Lydia var och är en bra mamma, utan tvekan.

Och vilken bra mamma är mördare och sitter i finkan ?
Vilken bra mamma lämnar sina barn hos sitt ex medans man är ute och super och raggar upp nya offer?
Vilken bra mamma är bostadslös?

Nä du Lasse fjant.
Dags för dig att zooma ut och inse att Lida aldrig varit en bra människa på nåt sätt.
Framför allt inte en bra mamma.
Hon borde aldrig satt barn till världen, eftersom hon saknar förmåga att ta hand om dem, skydda dem, uppfostra dem, ge dem ett tryggt och stabilt hem. Vara en förebild för dem.

Nä - en knarkare, alkolist, hora och mördare är vad hon är. Utvisa skiten
2022-08-09, 22:16
Medlem
Citat:
exakt så kände jag med.

Håller med.. Lasse har blivit nån talesman för Lydia in absurdum

Under filmsnutten plus rättegången kommer Lydia hela tiden ihåg klart och tydligt vad Emil gjort och sagt för elakt till henne.
Men när man förhör henne vad hon gjort själv kommer hon inte ihåg att hon sagt nåt elakt eller slagits tillbaka. Hon kommer inte ens ihåg efter filmen visats att hon skjutit Emil.

Först när dom talar om för henne att hon har avskrap under naglarna erkänner hon att hon kanske rivit Emil.
Däremot har han örfilat henne... Vridit armen. Dragit ner henne på golvet...
Det kommer hon ihåg i detalj!

Med en sån inställning kan man aldrig känna riktig skuld utan man utmålar sig själv som ett offer
Vilket Lydia verkar vara väldigt duktig på.
Och storyn hon har dragit har Lasse gått på helt å hållet🙈
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-09 kl. 22:42.
2022-08-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Och vilken bra mamma är mördare och sitter i finkan ?
Vilken bra mamma lämnar sina barn hos sitt ex medans man är ute och super och raggar upp nya offer?
Vilken bra mamma är bostadslös?

Nä du Lasse fjant.
Dags för dig att zooma ut och inse att Lida aldrig varit en bra människa på nåt sätt.
Framför allt inte en bra mamma.
Hon borde aldrig satt barn till världen, eftersom hon saknar förmåga att ta hand om dem, skydda dem, uppfostra dem, ge dem ett tryggt och stabilt hem. Vara en förebild för dem.

Nä - en knarkare, alkolist, hora och mördare är vad hon är. Utvisa skiten

Och det säger väl allt om dom som var ihop med henne, Dom som gifte sej och skaffade barn med henne.

Lydia har i alla fall en diagnos att luta sej mot, vad har Emil och co för ursäkt.
2022-08-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Och det säger väl allt om dom som var ihop med henne, Dom som gifte sej och skaffade barn med henne.

Lydia har i alla fall en diagnos att luta sej mot, vad har Emil och co för ursäkt.
Ursäkt till vad?
Dom männen har inte mördat nån

Här luktar det svartsjuka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in