Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
exakt så kände jag med.
Ja det framgår så otroligt tydligt i förhören med henne hur hon manipulerar och håller på.
Tycker uppriktigt sagt synd om Lasse här som helt klart är förd bakom ljuset tyvärr.
Ja, någonting tragiskt är det. Ingen är så blind som den som inte vill se.
Det är lite märkligt att Capten och Lasse inte delar samma åsikt. Min känsla är att Lasse gärna vill framstå som talesperson för Lydias bästa.
När det kryper fram sanningar, blir det pajkastning och vinklingar av tidigare utsagor som motbevisats. När det blir för uppenbart att han är ute och cyklar "då vill han inte berätta mer, för ingen förtjänar att få veta"
Saken är den att tystnaden också är ett svar.
Att låtsas ovetande eller spä på falska påståenden, är likställt med att ljuga.
Den som tiger den samtycker.
Vad är det för "sanning" herrarna söker egentligen? Jag undrar vad det har med saken att göra om Emil hade jägarexamen och vapen med licens? Han hotade inte Lydia. Han hade inget vapen på sig.
Har något brottsoffer fått så mycket skit som Emil? Trådsanningar och personangrepp, smutskastningar in absurdum mot brottsoffret, medan mördaren som utan att tveka, siktar och skjuter ihjäl en annan människa som inte lyder hennes order, hon hyllas för sina misslyckanden.
Det är väldigt märkligt.
När Emils barn blir äldre och läser här, vill jag att sanningen ska finnas här och att de ska veta att deras pappa gjorde så gott han kunde. Han gjorde inget fel.