2022-08-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ok, men till min andra fråga förut då, varför skulle de ljuga om att det var slut mellan dom för att Emil skulle få ha barnen?
om de inte var tillsammans från första början behövde de väl inte ljuga?

Det verkar ju som att Emil trodde de var tillsammans, varför lät Lydia honom tro det isåfall?
sol och vårade hon honom? Lurade honom att tro de var ett par fast hon hade andra avsikter?

Lite tankar bara hur det låg till. absolut inget jag försöker göra till en trådsanning!
Mest nyfiken på varför de skulle låtsas att det var slut om de ej var tillsammans över huvudtaget.

Svaret är mycket enkelt. Folk tror så jäkla mycket, folk trodde att de var ett par, så då kunde de lika bra spela med, för vem fan bryr sig. Så då fick dom även spela spelet att de bröt. Som sagt, mycket enkelt.
Emil ville säkert vara tillsammans, men Lydia har sagt ifrån redan från börjat hur det låg till. Så hon har absolut inte sol och vårat någon.
2022-08-09, 17:02
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Dom bestämde sig för att ljuga ihop att det var slut, så att ingen skulle tro att han och Lydia skulle flytta ihop på annan ort.

När Emil och Lydia planerade att flytta så fick Emil veta att om han flyttade så vore det bästa att ge vårdnaden till exet. Det ville Emil absolut inte. Inte under några omständigheter. Så istället låtsades dom att det var slut. Tog ner de flesta foton m.m från sociala medier. Svartsjukan var stor. Man störde sig på att Emil gav saker till Lydia vilket inte var sant. De delade på kostnaderna. Läs gärna Mr Mystifications inlägg igen.

Pressen på Emil och Lydia var stor. De bråkade självklart om detta.

ok ja det var lite denna uppfattning jag hade fått därför jag blev så förvånad när Lasse sa de absolut inte var ett par.

Tack för ett bra svar, satte lite frågetecken på rätt plats
2022-08-09, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Dom bestämde sig för att ljuga ihop att det var slut, så att ingen skulle tro att han och Lydia skulle flytta ihop på annan ort.

När Emil och Lydia planerade att flytta så fick Emil veta att om han flyttade så vore det bästa att ge vårdnaden till exet. Det ville Emil absolut inte. Inte under några omständigheter. Så istället låtsades dom att det var slut. Tog ner de flesta foton m.m från sociala medier. Svartsjukan var stor. Man störde sig på att Emil gav saker till Lydia vilket inte var sant. De delade på kostnaderna. Läs gärna Mr Mystifications inlägg igen.

Pressen på Emil och Lydia var stor. De bråkade självklart om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Svaret är mycket enkelt. Folk tror så jäkla mycket, folk trodde att de var ett par, så då kunde de lika bra spela med, för vem fan bryr sig. Så då fick dom även spela spelet att de bröt. Som sagt, mycket enkelt.
Emil ville säkert vara tillsammans, men Lydia har sagt ifrån redan från börjat hur det låg till. Så hon har absolut inte sol och vårat någon.
Här är det lite splittrade svar.
Förvillande.
Kan ni två som inte kände och eller känner Lydia förklara lite enklare?
Det går inte ihop riktigt..
2022-08-09, 17:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
ok bara en fråga nu så du inte tar det som ett påhopp.
Då många andra runtomkring dom såg dem som ett par, tror du det är möjligt Lydia ljög för dig?
hon kanske trodde du hade känslor för henne och inte skulle vilja fortsätta vara hennes vän om du visste de var tillsammans?
2022-08-09, 17:06
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Här är det lite splittrade svar.
Förvillande.
Kan ni två som inte kände och eller känner Lydia förklara lite enklare?
Det går inte ihop riktigt..
det som capt skrev var lite sån uppfattning jag fått från tråden samt fup. Men möjligt kanske hon låtsades inför Lasse att de inte var ett par? av okänd anledning.
2022-08-09, 18:00
Avslutad
Citat:
det som capt skrev var lite sån uppfattning jag fått från tråden samt fup. Men möjligt kanske hon låtsades inför Lasse att de inte var ett par? av okänd anledning.
Ja, så kan det mycket väl vara.
En obesvarad kärlek som Lydia utnyttjar för egen vinning. Antagligen inte sex, men mycket möjligt tjänster/gentjänster. Kanske låna ut pengar, vakta vid någon dejt, passa barn eller djur, klippa gräs, fodra djur, snacka skit över några pavor vin?
Det är det mest logiska i min värld.
Tragikomiskt. Så stensäker på att han VET sanningen, för att Lydia har sagt så...

Kan inte ens ta in sanningen när den serveras framför honom.
2022-08-09, 19:28
Medlem
Citat:
ok bara en fråga nu så du inte tar det som ett påhopp.
Då många andra runtomkring dom såg dem som ett par, tror du det är möjligt Lydia ljög för dig?
hon kanske trodde du hade känslor för henne och inte skulle vilja fortsätta vara hennes vän om du visste de var tillsammans?

Ingen fara, jag tar det inte som påhopp. Men jag kan svara Nej med gott samvete. Jag är lyckligt gift sedan många år tillbaka, så det är lugnt. Och som info, ja min fru känner även Lydia och tvärt om. Lydia var på vårt bröllop.
Så nej, vi är enbart vänner sedan många år tillbaka. Det har aldrig varit tal om något annat heller.
Och som jag även förklarat tidigare, fast Mumsebulle inte lyckas ta in, min info kommer inte bara från Lydia.
2022-08-09, 19:49
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ingen fara, jag tar det inte som påhopp. Men jag kan svara Nej med gott samvete. Jag är lyckligt gift sedan många år tillbaka, så det är lugnt. Och som info, ja min fru känner även Lydia och tvärt om. Lydia var på vårt bröllop.
Så nej, vi är enbart vänner sedan många år tillbaka. Det har aldrig varit tal om något annat heller.
Och som jag även förklarat tidigare, fast Mumsebulle inte lyckas ta in, min info kommer inte bara från Lydia.
ok

ja man kan ju fråga sig varför hon sagt så till dig/er då att de ej var tillsammans.
Antingen ljuger hon ju för dig/er eller så kan man fråga sig varför hon och Emil skulle ljuga inte bara för gamla ex utan även för barnen?
Var väl någon i tråden som skrev hans barn brukade kalla henne "mamma Lydia"?

edit: för snabb på enter.
Senast redigerad av Mercede 2022-08-09 kl. 19:51.
2022-08-09, 19:52
Medlem
Citat:
ok

ja man kan ju fråga sig varför hon sagt så till dig/er då att de ej var tillsammans.

Som jag sa, min info kommer inte bara från Lydia. Och varför hon sa så, är för att de inte var tillsammans. Ibland är det så enkelt, även om folk tror en massa annat.
Ja varför kallade hans barn henne för mamma. Även det är ju enkelt, bara för att slippa en massa frågor.
Som sagt, folk tror en jäkla massa om sådant de ej har att göra med. Ibland är det smidigast att låta folk tro på det dom vill, så slipper man korsförhör m.m.
Senast redigerad av Lasseliten2 2022-08-09 kl. 19:55.
2022-08-09, 19:56
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Som jag sa, min info kommer inte bara från Lydia. Och varför hon sa så, är för att de inte var tillsammans. Ibland är det så enkelt, även om folk tror en massa annat.
ja ibland är det enkelt

Inte vidare sjysst mot barnen dock att ljuga om sånt, men det är väl som en del påstår här att hon kanske inte var den bästa mamman.
2022-08-09, 20:15
Medlem
Citat:
ja ibland är det enkelt

Inte vidare sjysst mot barnen dock att ljuga om sånt, men det är väl som en del påstår här att hon kanske inte var den bästa mamman.

På vilket sätt hade det gynnat barnen att berätta något annat? Vilken bild hade det gett om deras pappa?
Trycker att det var helt okej. Frågan man i så fall kan ställa är väl närmast vad deras mamma har sagt till barnen om Lydia, innan alltså.
Som sagt, det är så vanligt i Sverige med mycket snack, avundsjuka m.m.
Och Lydia var och är en bra mamma, utan tvekan.
2022-08-09, 20:21
Medlem
Mercedes avatar
under första förhöret (innan de vet om filmen) säger Lydia så här:

"Lydia berättar att Emil har ADHD med kraftiga humörsvängningar och att
det går fort när han växlar humör"

Har någon nära Emil bekräftat att han hade ADHD eller var det bara något hon hittade på?

Bestämde mig precis för att läsa igenom alla hennes förhör igen, då det nu framkom att hon ljugit om deras förhållande vore det kul att forska lite om vad mer hon ljugit om?

I domen stod det ju något om att hennes trovärdighet inte var den bästa, vilket tydligen var väldigt sant hehe

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in