2022-08-09, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja det var tidigare. Du vet, det fanns nya beslut.
Tänk, lägenheten i Farsta skaffade hon själv ju, utan hjälp från Kimmo, utan hjälp från Müfit trots att han hade varit skyldig till det.
Fanns det nya beslut, märkligt att Lydia inte nämnde det i rätten, varför erkänner hon att hon var hemlös? Har du ens lyssnat på rättegångsförhören? Jag har frågat om du var där, eftersom du påstår att jag ljuger om vad jag själv bevittnat. Du har valt att inte besvara mina frågor, för att du inte vill...
Men att sitta och försöka domdera och utkräva svar och hänvisningar som av förklarliga skäl inte går att återfinna, likt en liten prussiluska. Se så, hämta det, visa, visa nu tack! Nähä, du länkar annat, visa nu, seså...du ljuger...
Det är väl jättebra att du är vän med Lydia, hennes yogabaserade familj och även kriminalvårdens personal. Gulligt.
Man blir som man umgås.
2022-08-09, 16:16
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är oberoende människor, bortsett från denna flashbacktråd.
Det är väldigt få personer som anser att Lydia är orättvist dömd. Att höra hur hon svarar är så att skämskudden kommer fram. Värre var det att sitta och bevittna henne IRL.
Om någon var uppklädd och partajade efter rättegången, jaha? Det var fullsatt i tingsrätten, av vänner och familj. Livet går vidare. De som förlorat sin älskade tror jag inte partajade och om nu någon gjorde det, kan det varit som du skrivit att de dränker sina sorger, flyr problemen med alkohol. Alla utom Lasseliten, han dricker på puben, snackar flashbackskribenter, trots att han inte har några problem. Alls.

Fyfan vilken hycklare du är!

Så, om ngn på Emils sida går ut och partajar efteråt, så kallas det att de dränker sina sorger.

Vilket i mina ögon är helt förståeligt.

Men om Lydias familj eller vänner dricker Te, så är det dåliga människor.

Så, du kan nu lägga på locket ang hur dåliga människor dom var.

Antar att du istället kommer återgå till hennes tatuering?🙈
2022-08-09, 16:20
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Fanns det nya beslut, märkligt att Lydia inte nämnde det i rätten, varför erkänner hon att hon var hemlös? Har du ens lyssnat på rättegångsförhören? Jag har frågat om du var där, eftersom du påstår att jag ljuger om vad jag själv bevittnat. Du har valt att inte besvara mina frågor, för att du inte vill...
Men att sitta och försöka domdera och utkräva svar och hänvisningar som av förklarliga skäl inte går att återfinna, likt en liten prussiluska. Se så, hämta det, visa, visa nu tack! Nähä, du länkar annat, visa nu, seså...du ljuger...
Det är väl jättebra att du är vän med Lydia, hennes yogabaserade familj och även kriminalvårdens personal. Gulligt.
Man blir som man umgås.

Hennes yogabaserade familj? Varför är du så nedlåtande i din ton ang dom?

Är det ok i din patetiska värld att angripa oskyldiga människor?

Lägg märke till att det är endast ni som säger er bry er om Emil, vilket ni inte gör. Men det är endast ni som angriper oskyldiga anhöriga.
2022-08-09, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Fyfan vilken hycklare du är!

Så, om ngn på Emils sida går ut och partajar efteråt, så kallas det att de dränker sina sorger.

Vilket i mina ögon är helt förståeligt.

Men om Lydias familj eller vänner dricker Te, så är det dåliga människor.

Så, du kan nu lägga på locket ang hur dåliga människor dom var.

Antar att du istället kommer återgå till hennes tatuering?🙈
Varför är tatueringen ett så hett ämne? Eller dansken som förstört så mycket?
Tatueringens uppkomst var droppen som fick bägaren att rinna över.
Kimmo var klok nog att skriva äktenskapsförord, trots att din polare hävdade att det inte fanns någonting
2022-08-09, 16:27
Avslutad
Citat:
Hennes yogabaserade familj? Varför är du så nedlåtande i din ton ang dom?

Är det ok i din patetiska värld att angripa oskyldiga människor?

Lägg märke till att det är endast ni som säger er bry er om Emil, vilket ni inte gör. Men det är endast ni som angriper oskyldiga anhöriga.
Vad ska jag benämna dem som då? Det är deras livsstil och brist på uppfostran som format den Lydia Barth är.
Har du koll på vad de sysslar med? Det är inte konstigt att Lydia har svårt med gränssättningar. Arv och miljö
2022-08-09, 16:30
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Kimmo var klok nog att skriva äktenskapsförord, trots att din polare hävdade att det inte fanns någonting

Den enda det är hett för är för dig, Muffe 🙈

Sen har du tyvärr svårigheter att få rätt på datum ang när och var och hur saker skrevs. Tror inte det är lönt ens att försöka förklara igen för Lasse har ju försökt förklara för dig hur många ggr som helst, utan att det gått in.
2022-08-09, 16:32
Medlem
Citat:

Det är DU Mumsemuff som tycker att tatueringen är ett hett ämne, ingen annan.
Dansken förstörde ja, vad vill du komma med det? Han flyttade in i eget rum efter att Kimmo flyttat ut.
Och återigen, kolla in datum för de olika händelserna så ser du. Och återigen, Lydia har inte velat ha något heller.
Men nä just det, det kan du ju inte veta då du inte känner henne.
2022-08-09, 16:39
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Vad ska jag benämna dem som då? Det är deras livsstil och brist på uppfostran som format den Lydia Barth är.
Har du koll på vad de sysslar med? Det är inte konstigt att Lydia har svårt med gränssättningar. Arv och miljö

Du menar att det är deras fel?

Är det Emils familjs fel att han blev alkolist?

Om jag får gå till mig själv så anser jag att ett barn ska växa upp i trygghet. Med kärlek, massor av kärlek. Den ska veta att vad den än gör, så kan den gå till mig. Jag kommer alltid försöka hjälpa den.
Uppfostran är enligt mig viktigt. Men aldrig så att ett barn blir rädd. Uppfostrad med kärlek.

Nu är vi alla olika. En del uppfostrar med friare sätt o.s.v en del uppfostrar inte alls. Är bara att åka till affären så ser man alla dom..

Men, hur som helst. Hur vi än försöker kommer det inte alltid gå som man önskade p.g.a olika saker.

Det vi kan göra är att försöka finna var det gick fel och kanske hjälpa om det kan gå.

Tittar man på Lydias syskon så har det gått jättefint för dom tycker jag.

I alla familjer är det alltid ngt.

För att du inte ska skriva ngt dumt nu, så går det jättebra även för brodern som du gillar tala skit om 👍
Senast redigerad av Captainspiced 2022-08-09 kl. 16:41.
2022-08-09, 16:43
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Det hörs att hon säger Nä, asså vi har träffats... Hon skulle inte bo där heller utan det var endast tillfälligt. Behöver inte "övertolkas" när man vet hur det låg till liksom.
ok, men till min andra fråga förut då, varför skulle de ljuga om att det var slut mellan dom för att Emil skulle få ha barnen?
om de inte var tillsammans från första början behövde de väl inte ljuga?

Det verkar ju som att Emil trodde de var tillsammans, varför lät Lydia honom tro det isåfall?
sol och vårade hon honom? Lurade honom att tro de var ett par fast hon hade andra avsikter?

Lite tankar bara hur det låg till. absolut inget jag försöker göra till en trådsanning!
Mest nyfiken på varför de skulle låtsas att det var slut om de ej var tillsammans över huvudtaget.
2022-08-09, 16:45
Avslutad
Citat:
Den enda det är hett för är för dig, Muffe 🙈

Sen har du tyvärr svårigheter att få rätt på datum ang när och var och hur saker skrevs. Tror inte det är lönt ens att försöka förklara igen för Lasse har ju försökt förklara för dig hur många ggr som helst, utan att det gått in.
Jag har dokumenten framför mig.
Gällande äktenskapsförordet så framkommer tre olika datum.
Ett då det undertecknas, ett då det inkommer och ett tredje då det diarieförs.

Bodelningen innebar att Kimmo överlät sin del av gården till Lydia. Gratis.
2022-08-09, 16:47
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Kanske är det du som tolkar in fel? Har det slagit dig tro? Troligtvis tolkar nog Lasse henne rätt då han känner henne och vet hur hon uttrycker sig.

För visst är det så att de vi känner tolkar vi oftast mer rätt än ngn som ej känner den. Fast det kanske inte fungerar så i din värld? Kanske tolkar din granne din broder bättre än dig för att ge ett exempel?!
ja mycket möjligt jag tolkar in det fel då, tycker mycket tydde på att de var ett par men jag måste ha misstolkat fupen då

Vi får se vad Lasse vet om varför de skulle fejka det var slut för att Emil skulle få ha barnen om de inte ens var tillsammans..
finns många frågetecken heh
2022-08-09, 16:55
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ok, men till min andra fråga förut då, varför skulle de ljuga om att det var slut mellan dom för att Emil skulle få ha barnen?
om de inte var tillsammans från första början behövde de väl inte ljuga?

Det verkar ju som att Emil trodde de var tillsammans, varför lät Lydia honom tro det isåfall?
sol och vårade hon honom? Lurade honom att tro de var ett par fast hon hade andra avsikter?

Lite tankar bara hur det låg till. absolut inget jag försöker göra till en trådsanning!
Mest nyfiken på varför de skulle låtsas att det var slut om de ej var tillsammans över huvudtaget.

Dom bestämde sig för att ljuga ihop att det var slut, så att ingen skulle tro att han och Lydia skulle flytta ihop på annan ort.

När Emil och Lydia planerade att flytta så fick Emil veta att om han flyttade så vore det bästa att ge vårdnaden till exet. Det ville Emil absolut inte. Inte under några omständigheter. Så istället låtsades dom att det var slut. Tog ner de flesta foton m.m från sociala medier. Svartsjukan var stor. Man störde sig på att Emil gav saker till Lydia vilket inte var sant. De delade på kostnaderna. Läs gärna Mr Mystifications inlägg igen.

Pressen på Emil och Lydia var stor. De bråkade självklart om detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in