2022-08-09, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Du är snäll du Lasse som letar upp fakta då de aldrig själv någonsin gör så när man ber om det.

Men det stämmer mkt riktigt att Lydia inte skulle bo kvar där. Precis som du sagt tidigare så stämmer även det om att ett annat boende redan var klart!

Det får en ju att undra om att Lydia redan var på väg att lämna Emil, vilket han inte kanske ville.

För faktum är att Lydia ville inte bo i Bålsta och Emil och Lydia sökte annat boende. Men tyvärr skulle då Emil antagligen ej få ha barnen.

Det har ju en även Emils ex vittnat om i tråden att hon sa till Emil att lämna över det till henne som hon så fint kallade det.

Att Emil och Lydia kämpade ang detta har man valt att inte ta upp någonstans. Fast att det var ngt som Emil var väldigt ledsen för.
Du far med osanning.
Det går att läsa vad #yngrebarnensmamma beskrivit och fortsatt bemöta elaka påhopp. Även Emils bror, #Lillebrorn har berättat.
2022-08-09, 14:57
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du far med osanning.
Det går att läsa vad #yngrebarnensmamma beskrivit och fortsatt bemöta elaka påhopp. Även Emils bror, #Lillebrorn har berättat.

Nej, men du är full av lögn.

Hon har själv sagt så!! Du får nog fan köpa nya glasögon.

Faktum är att om Emil skulle lämna Bålsta så fanns risken att han ej skulle få ha vårdnaden om barnen. Vilket inte är första gången det hotas med. Kanske du skulle tala med socialstyrelsen eller ngn av dina polare på en myndigheterna? Finns många trevliga smssamtal.
2022-08-09, 15:02
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja om du lyssnar på rättegången, så säger hon det ca 30 sekunder in i förhöret. Nekar till att de var tillsammans, men att dom hade träffats sen december månad. I samma veva säger hon att hon ej skulle bo där, att det bara var tillfälligt tills dess att hon fick annat boende. Men andra ord, ingen kärleksrelation.
när hon får frågan att berätta om deras relation säger hon den var stormig men kärleksfull, och på frågan om hur länge det varit tillsammans säger hon: asså vi har träffats sen dec.
Det låter inte direkt som ett nekande i mina ögon (öron) utan bara ett svar hur länge de "dejtat"

Låter lite som att du övertolkar varje ord? Bara för att hon sa träffats istället för tillsammans så var dom inte tillsammans?

Tycker mer det är ett vanligt uttryck som även jag skulle använt mig av, typ hur länge har ni vart ett par då? hmm (räknar tyst i huvudet) vi har träffats sen X månader.
2022-08-09, 15:03
Avslutad
Citat:
Men vad säger du? Skriver dom så på Youtube?? 😱

Jamen då är det nog fan så förstår du. Wow, tack för eminenta tipset!
Det är oberoende människor, bortsett från denna flashbacktråd.
Det är väldigt få personer som anser att Lydia är orättvist dömd. Att höra hur hon svarar är så att skämskudden kommer fram. Värre var det att sitta och bevittna henne IRL.
Om någon var uppklädd och partajade efter rättegången, jaha? Det var fullsatt i tingsrätten, av vänner och familj. Livet går vidare. De som förlorat sin älskade tror jag inte partajade och om nu någon gjorde det, kan det varit som du skrivit att de dränker sina sorger, flyr problemen med alkohol. Alla utom Lasseliten, han dricker på puben, snackar flashbackskribenter, trots att han inte har några problem. Alls.
2022-08-09, 15:11
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Hon säger att de skulle gifta sig?
Det är mycket hon påstår, saken är den att hon ljuger som en häst travar...
Ett tips, kolla kommentarerna på youtube, gällande Lydias rättegång. Det är inte direkt någon som anser att Lydia är allt annat än ett svin, som även borde dömts för domstolstrots.
hahha läste dom nu.

som en skrev ""Jag laddade på hagel bössan för att han skulle lyssna" Måste vara jävligt försiktig när man hamnar i diskussionen med kärringarna🤣"

Bara den meningen från Lydia tycker jag säger allt.
2022-08-09, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
hahha läste dom nu.

som en skrev ""Jag laddade på hagel bössan för att han skulle lyssna" Måste vara jävligt försiktig när man hamnar i diskussionen med kärringarna🤣"

Bara den meningen från Lydia tycker jag säger allt.
Ja, det säger ganska mycket, att läsa kommentarerna, känns skönt att se hur folk utanför flashbackbubblan ser på Lydia Barths vittnesmål. Det är väl det närmsta man kan komma ett opartiskt synsätt.
2022-08-09, 15:35
Medlem
Citat:
Du är snäll du Lasse som letar upp fakta då de aldrig själv någonsin gör så när man ber om det.

Men det stämmer mkt riktigt att Lydia inte skulle bo kvar där. Precis som du sagt tidigare så stämmer även det om att ett annat boende redan var klart!

Det får en ju att undra om att Lydia redan var på väg att lämna Emil, vilket han inte kanske ville.

För faktum är att Lydia ville inte bo i Bålsta och Emil och Lydia sökte annat boende. Men tyvärr skulle då Emil antagligen ej få ha barnen.

Det har ju även Emils ex vittnat om i tråden att hon sa till Emil att lämna över det till henne som hon så fint kallade det.

Att Emil och Lydia kämpade ang detta har man valt att inte ta upp någonstans. Fast att det var ngt som Emil var väldigt ledsen för.

Nej precis.
Nytt boende var i princip klart via soc, vilket Emil inte var så glad över. Så hon var helt klart på väg att lämna Bålsta bakom sig, för hon ville inte bo där alls.
Och visst var det så att Lydia ville göra vad hon kunde för att då hjälpa Emil at kunna ha barnen. För visst kände sig Emil pressad över situationen med barnen.
2022-08-09, 15:37
Medlem
Citat:
när hon får frågan att berätta om deras relation säger hon den var stormig men kärleksfull, och på frågan om hur länge det varit tillsammans säger hon: asså vi har träffats sen dec.
Det låter inte direkt som ett nekande i mina ögon (öron) utan bara ett svar hur länge de "dejtat"

Låter lite som att du övertolkar varje ord? Bara för att hon sa träffats istället för tillsammans så var dom inte tillsammans?

Tycker mer det är ett vanligt uttryck som även jag skulle använt mig av, typ hur länge har ni vart ett par då? hmm (räknar tyst i huvudet) vi har träffats sen X månader.

Det hörs att hon säger Nä, asså vi har träffats... Hon skulle inte bo där heller utan det var endast tillfälligt. Behöver inte "övertolkas" när man vet hur det låg till liksom.
2022-08-09, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nej precis.
Nytt boende var i princip klart via soc, vilket Emil inte var så glad över. Så hon var helt klart på väg att lämna Bålsta bakom sig, för hon ville inte bo där alls.
Och visst var det så att Lydia ville göra vad hon kunde för att då hjälpa Emil at kunna ha barnen. För visst kände sig Emil pressad över situationen med barnen.
Nej, hon var hänvisad till härbärge/vandrarhem.
Men det dög inte åt isprinsessan.
Hon var van vid att socialen eller Kimmo ordnat lägenhet till henne, nu var hon hemlös.
Hon säger emot sig själv, tex. jag fick inte leta lägenhet pga skulder och samma dag ringde jag till stadsdelsförvaltningen blablabla...
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-09 kl. 15:45.
2022-08-09, 15:48
Medlem
Citat:
Hon säger att de skulle gifta sig?
Det är mycket hon påstår, saken är den att hon ljuger som en häst travar...
Ett tips, kolla kommentarerna på youtube, gällande Lydias rättegång. Det är inte direkt någon som anser att Lydia är allt annat än ett svin, som även borde dömts för domstolstrots.

Ja eftersom du ej känner henne så vet du inte. Så det är lugnt, du är ursäktad. Speciellt eftersom du vid flera tillfällen anklagat en för utpressning, trots att man begärt att du ska lägga fram bevis. Men du gör ju aldrig det...
Ja, du får kanske läsa kommentarerna igen, för det finns många olika saker de ifrågasätter där.
Ja vad du tycker om Lydia ved vi redan, och du får självklart ha den åsikten, det säger jag inget om heller. Precis som jag har min åsikt om dig klar, att du är värsta stalkern!
Men att dömas för domstolstrots?? För att man ifrågasätter saker? Nä dra mig baklänges, vilket år var vi nu igen, 1550 eller?
2022-08-09, 15:50
Medlem
Citat:
Nej, hon var hänvisad till härbärge/vandrarhem.
Men det dög inte åt isprinsessan.
Hon var van vid att socialen eller Kimmo ordnat lägenhet till henne, nu var hon hemlös.
Hon säger emot sig själv, tex. jag fick inte leta lägenhet pga skulder och samma dag ringde jag till stadsdelsförvaltningen blablabla...

Ja det var tidigare. Du vet, det fanns nya beslut.
Tänk, lägenheten i Farsta skaffade hon själv ju, utan hjälp från Kimmo, utan hjälp från Müfit trots att han hade varit skyldig till det.
2022-08-09, 16:03
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Kanske är det du som tolkar in fel? Har det slagit dig tro? Troligtvis tolkar nog Lasse henne rätt då han känner henne och vet hur hon uttrycker sig.

För visst är det så att de vi känner tolkar vi oftast mer rätt än ngn som ej känner den. Fast det kanske inte fungerar så i din värld? Kanske tolkar din granne din broder bättre än dig för att ge ett exempel?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in