Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Jo jo, men om vi radar upp de bevis vi har för olika saker, så finns det ju betydligt mer som talar för att Ebba lurade Esbjörn. Än det finns bevis för att det är team Esbjörn som driver processerna för hans räkning.
Skillnaden är bara att de som skriver att hela denna soppa är Madame Majkgård fel, säger sig, trotts avsaknad på bevis, veta.
Jag säger att jag tror och lägger fram vad jag tycker tyder på det.
Det är ju olika vad man anser som seriösast.
Köpekontraktet är ett standard kontrakt. Självklart står det inget om umgänge där. Där står inte heller något om städavdraget Ebba fick på huset. De 300 090 kr Ebba betalade under värderingen har förklarats med att hon skulle tömma huset och köra bort lite skrot som var i trädgården.
Det konstiga är att i kontraktet står det bara att Esbjörn inte begär några extra pengar för de saker han lämnade.
Att de gick runt i huset säger Ebba själv i sina Facebook inlägg om ämnet. I dessa bilägg säger hon ganska mycket saker faktiskt.
Ja ja, vad konstigt i ett standardkontrakt enligt JB med standardformuleringar i klausulerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
nova68
Välkommen åter.
Hittade du den där polisanmälan?
Den hade väl Sture sjörövare överklagat nedläggningen av till särskilda åklagaren.
Så Esbjörn har den processen med överklagande hängande över sig?
(Blev det inte 8 processer sammanlagt nu trngw?)
Undra just om denne åklagare också fått ett återtagande av anmälan på sitt bord?
Om nu Esbjörn ens vet om anmälan och Stures protest mot att den lagts ner?
Kan ju också bli spännande att följa den processen.