2022-08-09, 11:25
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jo jo, men om vi radar upp de bevis vi har för olika saker, så finns det ju betydligt mer som talar för att Ebba lurade Esbjörn. Än det finns bevis för att det är team Esbjörn som driver processerna för hans räkning.

Skillnaden är bara att de som skriver att hela denna soppa är Madame Majkgård fel, säger sig, trotts avsaknad på bevis, veta.

Jag säger att jag tror och lägger fram vad jag tycker tyder på det.

Det är ju olika vad man anser som seriösast.

Köpekontraktet är ett standard kontrakt. Självklart står det inget om umgänge där. Där står inte heller något om städavdraget Ebba fick på huset. De 300 090 kr Ebba betalade under värderingen har förklarats med att hon skulle tömma huset och köra bort lite skrot som var i trädgården.

Det konstiga är att i kontraktet står det bara att Esbjörn inte begär några extra pengar för de saker han lämnade.

Att de gick runt i huset säger Ebba själv i sina Facebook inlägg om ämnet. I dessa bilägg säger hon ganska mycket saker faktiskt.

Välkommen åter.
Hittade du den där polisanmälan?
2022-08-09, 11:32
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Jo jo, men om vi radar upp de bevis vi har för olika saker, så finns det ju betydligt mer som talar för att Ebba lurade Esbjörn. Än det finns bevis för att det är team Esbjörn som driver processerna för hans räkning.

Skillnaden är bara att de som skriver att hela denna soppa är Madame Majkgård fel, säger sig, trotts avsaknad på bevis, veta.

Köpekontraktet är ett standard kontrakt. Självklart står det inget om umgänge där. Där står inte heller något om städavdraget Ebba fick på huset. De 300 090 kr Ebba betalade under värderingen har förklarats med att hon skulle tömma huset och köra bort lite skrot som var i trädgården.

Det konstiga är att i kontraktet står det bara att Esbjörn inte begär några extra pengar för de saker han lämnade.

Att de gick runt i huset säger Ebba själv i sina Facebook inlägg om ämnet. I dessa bilägg säger hon ganska mycket saker faktiskt.

Ja ja, vad konstigt i ett standardkontrakt enligt JB med standardformuleringar i klausulerna.

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Välkommen åter.
Hittade du den där polisanmälan?

Den hade väl Sture sjörövare överklagat nedläggningen av till särskilda åklagaren.
Så Esbjörn har den processen med överklagande hängande över sig?
(Blev det inte 8 processer sammanlagt nu trngw?)
Undra just om denne åklagare också fått ett återtagande av anmälan på sitt bord?
Om nu Esbjörn ens vet om anmälan och Stures protest mot att den lagts ner?
Kan ju också bli spännande att följa den processen.
2022-08-09, 11:40
Bannlyst
Citat:
Nåå, vad bortses ifrån i detta?
Nåå, vilken diagnos sa du det stod i läkarintyget?
Tänker inte kalla dig struts, då ditt EMU beteende säger mer.
Haha, det är du fullt medveten om själv.
2022-08-09, 11:50
Medlem
Citat:

Som vanligt sitter du bara och sprider skitprat omkring dig.
Esbjörn är fullt rättskapabel idag och han var fullt rättskapabel vid kontraktsskrivningen, vilket innebär att han var nöjd såväl med priset som övriga villkor, annars hade han, fullt rättskapabel som han var, inte skrivit under. Detta är det ultimata beviset för att Ebba INTE lurat Esbjörn.
Han visste precis vad han skrev under och knystade inte om att han "ångrat sig", "blivit lurad" etc förrän 2 veckor senare.
2022-08-09, 12:11
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Esbjörn är fullt rättskapabel idag och han var fullt rättskapabel vid kontraktsskrivningen, vilket innebär att han var nöjd såväl med priset som övriga villkor, annars hade han, fullt rättskapabel som han var, inte skrivit under. Detta är det ultimata beviset för att Ebba INTE lurat Esbjörn.
Han visste precis vad han skrev under och knystade inte om att han "ångrat sig", "blivit lurad" etc förrän 2 veckor senare.

Det var nu inte Esbjörn som knystade heller.
2022-08-09, 12:11
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Göran ja, Göran hade jag glömt.
Esbjörn fick inte pengarna själv och ingen såg till att betala/deklarerade till Skatteverket.
Göran fick allt för att köpa aktier och värdepapper istället.
Är man 83år utan bröstarvingar behöver man pengarna till guldkanten, inte framtidsplacerar man i värdepapper åt någon annan inte!
Så vem såg till att blanda in Göran?

Göran är kanske finansiell magiker som trollar bort pengar så att de inte är synliga.

Kan det vara Binninges kompis?
Han brukar ju kunna gå under jorden och ta med sig sina stålar.
2022-08-09, 13:12
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Mja, vi har ju "ångetbrevet" till fullt beskådande på sida 1 inlägg 1 och ingen i brevet nämner något om att han ens känner sig lurad.
Det brev daterat 3/9 någon annan skrev och skickade men Esbjörn fick underteckna, nämner endas att han ångrat sig och har återbetalat / ska återbetala handpenningen.
Det där med känner sig lurad har mig veterligen aldrig Esbjörn själv uttalat, det förekommer däremot i Brännströms sensations artiklar som uttalande.
Vem som nu uttalat är höljt i det dunkel Binninge befinner sig i.
2022-08-09, 13:13
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Esbjörn själv har kommit fram till att han är rättsförmögen, ÖFN i Uppsala har komnit fram till att han är rättsförmögen, hans advokater har kommit fram till att han är rättsförmögen och nu har även Uppsala Tingsrätt kommit fram till att han är rättsförmögen i målet om förvaltarskap.

Citat från slutligt beslut
"Det framgår av ingivet läkarintyg att
Esbjörn Bolin förstår vad saken gäller."

Det är nu bara Merrybum, kubun, HeavensDevil, Freducation och en handfull andra troll som hävdar att han inte är det och inte var det vid kontraktsskrivningen. (Merrybum har dock ett annat modus operandi än de andra. Hon brukar sitta och dra fram meningslösa detaljer, dra lögner ur röven, misstolka, missförstå osv och när hon är överbevisad om att ha haft fel så kör hon det vanliga "....jamen jag bryr mig inte om juridiken, jag bryr mig bara om Ebbas moral...." ett beteende vi sett till leda nu.

Ni som är nya i tråden och vill veta vad som hänt, negligera alla inlääg från ovan nämnda , de är bara ute efter att smutskasta Ebba. Läs dock gärna allt från användare Fnirp. Hen har -med en ängels tålamod- smulat sönder alla trollinlägg, om och om igen, helt outtröttligt.

Slutligt beslut i mål nr Ä 1747-22
https://anonfiles.com/K6ibWf27y8/Uppsala_TR_1747-22_Aktbil_61_SLUTLIGT_BESLUT_-_Esbj_rn_Boli_pdf

Skattemålen är ännu inte formellt avslutade.

Allt verkar att gå Esbjörns väg nu.

Fastighetsförsäljningen är klappad och klar och alla överklagande är över, precis som Esbjörn ville.

Övergreppet där Esbjörn skall förmås att gå med på att han behöver en förvaltare är avgjort i tingsrätten och Esbjörn får sköta sig själv, precis som Esbjörn ville.

Citat från slutligt beslut av Uppsala tingsrätt
2022-08-09, 13:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Allt verkar att gå Esbjörns väg nu.

Fastighetsförsäljningen är klappad och klar och alla överklagande är över, precis som Esbjörn ville.

Övergreppet där Esbjörn skall förmås att gå med på att han behöver en förvaltare är avgjort i tingsrätten och Esbjörn får sköta sig själv, precis som Esbjörn ville.

Citat från slutligt beslut av Uppsala tingsrätt
Så bra då kanske trollen kan sluta kalla gubben för Dement, hjärnskadad, senil, mm.
Utan han är och förblir en äldre föredetta husägare.
2022-08-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Så bra då kanske trollen kan sluta kalla gubben för Dement, hjärnskadad, senil, mm.
Tyvärr tror jag inte det. Varför skulle de bry sig om fakta helt plötsligt när de inte gjort det förut?
För de är han bara en ursäkt för att kasta skit på nån annan….och vi vet ju vem…
2022-08-09, 14:05
Avslutad
Nu när själva fastighetsaffären är definitivt avslutad rent juridiskt undrar jag ifall någon vet var Esbjörn är bosatt numera? Han lär väl inte tillåtas bo kvar på pensionatet? Det är inte världens viktigaste fråga, jag vet, men är ändå lite nyfiken på hur han har det efter allt som varit...
2022-08-09, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du verkar tro att alla dementa är helt blåsta i huvudet.
Det är rätt blåst att tro det.

Det är först sent i demensprocessen, som kan vara över en tid av 20 år, som man är helt blåst. Det finns således full av dementa människor som både är rättsförmögna och kan förstå saker.

För övrigt är det multipla hjärnskador som kallas för demens och senil är ett annat ord för dement.

Nu vet du också det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in