2022-08-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Helt rätt. Det hon ej berättat för mig och Lasse har hon berättat för dig, samt Vemdalen62 kanske och självklart EmmeLee. Så dum jag är!

Säg ngn som berättar allt om sig själv?!

Sen är det ju olika hur mycket man ljuger och manipulerar andra människor
Lydia har bedömts att inte vara så trovärdig i rätten.
2022-08-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du som vet. Hur tar familjen mordet? Är de enigt stöttande av Lydia? Lyssnade till rättegångsförhöret och hon framstod som dryg, kall och skyllandes på diagnoser när hon plötsligt ”förlorade” minnet vid besvärliga frågor.

E. Avbröt utfrågare gång på gång, ifrågasatte och gav motfrågor likt en trotsig unge. Även om du är vän ser du väl att Lydias beteende i rätten är motbjudande?

Självklart är dom enigt stöttande.
Ja, det är din tolkning av rättegången, absolut inte min och de som känner henne.
2022-08-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lasseliten.. det var du som skrev att föhållandet med Kimmo var utdömt, men att det hade krävts lång planering och många involverade, gällande bröllopet mellan Lydia och Kimmo.
Du skrev det som något märkligt försvar gällande min fråga om hennes ständiga otrohet, att hon som nygift tatuerar fläsket med en annan mans namn, Alexander. Hur kul kan det varit för Kimmo som åker mellan Skåne o Stockholm, jobbar järnet, medan Lydia roar sig med andra män i Skåne?
Jag kan inte återfinna ditt pinsamma svar, om att förhållandet med Kimmo var utdömt, summa summarum så var kontentan i ditt svar att de genomförde bröllopet ändå, i stort sett. Inga äktenskapsförord fanns, till 100%, enligt dig.
Ändå visade jag att det fanns ett äktenskapsförord... varpå din vapendragare spicadekrabban, påpekar att Du hade rätt om äktenskapsförord, eftersom det skrevs senare i samband med skilsmässan.

Ni två får mig att tänka på filmen Dum Dummare

Capten som inte känner Lydia och skriver för att Emils familj inte ska drabbas av mina inlägg, eftersom dem skadar Emils efterlevande...
Lasse, dina uttalanden om all kännedom om Lydia, från lån till sexpartners, är rörande patetiskt.

Fortsätt med dina halmgubbar, det verkar gå bra nu, särskilt eftersom Lydias familj och fängelsepersonalen känner dig och vet att du är du, eller vad du skrev för märkligt. Jag kan inte länka, eftersom jag inte hittar inlägget. Men du vet väl vad du skrivit, eller blir det för många öl på puben i Strängnäs? Din egen utsago, att du med bekanta kom att tala om flashback , Lydia och den hemska mumsebullen som skulle tystas...
Dina egna ord i inläggen. Jag glömmer inte.

Återigen så hittar du på en massa och svarar inte på frågan.
Var står det att jag skrev att Hon inte ville gifta sig med Kimmo? För i det du drar upp, står det absolut inget sånt. Så kom igen, vart står det?
Ja, jag hade ju även rätt angående äktenskapsförordet i den meningen att det inte hade skrivits något vid tiden för bröllopet. Sedan skrev det, och då gällde det enbart företagen, inget annat. Och återigen visar det på att Lydia inte var och inte är någon golddigger eftersom hon hade kunnat vägra och ta hälften. Men det gjorde hon inte!
Jaha, så när jag skriver som det är, att flera vet vem jag är, att familjen vet och de på fängelset vet vem man är…då är det helt plötsligt märkligt. Detta trots att det är du som ifrågasatt om man känner henne.
Som vanligt har du inget att säga mer än helt irrelevanta påhitt så fort man har kommit med svar på dina frågor. Men vi är vana vid det här inne av dig, inte bara i denna tråden som påtalats.
Och se, du kan inte sluta hitta på en massa saker och påstå att man har sagt något som man ej har sagt. Det får vara slut på det nu Mumsemuff, det förstår tråden med dina påhitt.
Var står det att man tagit för många öl? Vart står det att man skulle tysta Mumsbulle? Se för helvete till att plocka fram detta nu, och sluta ljug så förbannat!
Och det är snarare du som är patetisk Mumsebulle, för du är en stalker utan dess like och är så fixerad vid Lydia, hennes sexliv och partners.
Kanske du borde ta en paus, du verkar behöva det. Men först kan du ju plocka fram det jag sa.
2022-08-09, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Självklart är dom enigt stöttande.
Ja, det är din tolkning av rättegången, absolut inte min och de som känner henne.
Enigt stöttande?!
Du har utsett dig till enväldig talesperson för hela släkten Barth-Jørgensen...

Det är otroligt hur analt du ser på mördaren Lida.

Finns det någonting som Lida är ensam ansvarig för som du inte stöttar?

Jag förstår inte varför Du och captenclown så ihärdigt försöker hindra människor från att diskutera Lida Lydia Barth, i en tråd som inte borde funnits om hennes stöttande vänner och familj brytt sig det allra minsta om hennes problematiska livsstil, där vapen borde varit en ickefråga, särskilt med tanke på hennes brottskarriär som startade i hennes tidiga tonår, faktiskt redan i barndomen.
2022-08-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Fetade ett: Lydia säger ju själv

"Hon säger att hon har försökt hålla sig undan att hamna i den här situationen under
hela livet men att hon nu sitter där hon sitter." (fup s 21)

Så att forska i hennes liv och leverne INNAN Emil är väl mer än relevant?

Fetade 2:
Hon säger flera ggr att hon älskar honom m.m
Du (rätta mig om jag har fel och det var någon annan) har väl tidigare i tråden sagt att de låtsades göra slut för att han skulle få behålla barnen tex.
Varför "göra slut" om man inte ens har ett kärleksförhållande?
Kan du snälla hänvisa var under rättegången hon sagt att de inte hade en kärleksrelation? Har försökt letat men hittar inte.

Ja, hon har hamnat i situationer där männen inte har varit så bra mot henne om man säger så, där hon hamnat i en spiral med sprit som inte varit bra, det är sådant hon menar.
Hon har aldrig ens varit i närheten av det som nu har hänt liksom.
Det är därför jag menar på att man gärna vill få reda på vad som hänt mellan dessa två innan denna kväll, upp till 1-3 månader innan. Jag vet en hel del redan och som jag inte tänker skriva ut här, men skaen är självklar för mig, svaret finns i den tidsspannet.
Vad Lydia har haft för sexpartner innan i livet har absolut inget med detta brott att göra. Vad hon har haft för arbete innan, har heller inget med detta att göra. Ej heller vad hon har för lån, att hon betalade tillbaka på det m.m. Det har inget med detta brott att göra.
Ja, hon kan väl älska en person. Jag också, men därifrån till att det ska vara en kärleksrelation, det är ett stort steg. Ett steg hon aldrig tog kan jag också påpeka.
Jag kan lugnt påstår att jag älskar många av mina vänner, exempelvis.
Hon säger det under rättegången.
2022-08-09, 13:28
Medlem
Citat:
Enigt stöttande?!
Du har utsett dig till enväldig talesperson för hela släkten Barth-Jørgensen...

Det är otroligt hur analt du ser på mördaren Lida.

Finns det någonting som Lida är ensam ansvarig för som du inte stöttar?

Jag förstår inte varför Du och captenclown så ihärdigt försöker hindra människor från att diskutera Lida Lydia Barth, i en tråd som inte borde funnits om hennes stöttande vänner och familj brytt sig det allra minsta om hennes problematiska livsstil, där vapen borde varit en ickefråga, särskilt med tanke på hennes brottskarriär som startade i hennes tidiga tonår, faktiskt redan i barndomen.

Ja, självklart enigt stöttande. Jag fick frågan och svarade. Och det är väl bara bra att en familj stöttar en. För vad hade det varit för familj annars?
Jag känner ingen Lida.
Men om denna tråd inte skulle ha funnits, varför håller du hela tiden på att hitta på saker att skriva här inne då för?
Du, hur går det nu, skulle du plocka fram det jag bad om eller vill du bara fortsätta hitta på en massa som vanligt?
2022-08-09, 13:35
Avslutad
Citat:
Återigen så hittar du på en massa och svarar inte på frågan.
Var står det att jag skrev att Hon inte ville gifta sig med Kimmo? För i det du drar upp, står det absolut inget sånt. Så kom igen, vart står det?
Ja, jag hade ju även rätt angående äktenskapsförordet i den meningen att det inte hade skrivits något vid tiden för bröllopet. Sedan skrev det, och då gällde det enbart företagen, inget annat. Och återigen visar det på att Lydia inte var och inte är någon golddigger eftersom hon hade kunnat vägra och ta hälften. Men det gjorde hon inte!
Jaha, så när jag skriver som det är, att flera vet vem jag är, att familjen vet och de på fängelset vet vem man är…då är det helt plötsligt märkligt. Detta trots att det är du som ifrågasatt om man känner henne.
Som vanligt har du inget att säga mer än helt irrelevanta påhitt så fort man har kommit med svar på dina frågor. Men vi är vana vid det här inne av dig, inte bara i denna tråden som påtalats.
Och se, du kan inte sluta hitta på en massa saker och påstå att man har sagt något som man ej har sagt. Det får vara slut på det nu Mumsemuff, det förstår tråden med dina påhitt.
Var står det att man tagit för många öl? Vart står det att man skulle tysta Mumsbulle? Se för helvete till att plocka fram detta nu, och sluta ljug så förbannat!
Och det är snarare du som är patetisk Mumsebulle, för du är en stalker utan dess like och är så fixerad vid Lydia, hennes sexliv och partners.
Kanske du borde ta en paus, du verkar behöva det. Men först kan du ju plocka fram det jag sa.
Vet du en sak, Lasseliten?
Äktenskapsförordet skrevs under INNAN giftermålet.
Det innehåller en skrivelse gällande att citat:

"All den egendom som var och en förvärvat före äktenskapet liksom all avkastning av sådan egendom skall vara förvärvarens enskilda egendom, som den andre således inte skall ha giftorätt i. Samma skall gälla för sådan egendom som under äktenskapet tillfaller var och en av oss som gåva, arv eller testamente, eller förvärvas på annat sätt"

Bodelningen gör gällande att Kimmo överlät sina 50% av fastigheten till Lydia, så att hon kom att äga 100%.

Inget utköp alltså.
2022-08-09, 13:40
Avslutad
Citat:
Ja, självklart enigt stöttande. Jag fick frågan och svarade. Och det är väl bara bra att en familj stöttar en. För vad hade det varit för familj annars?
Jag känner ingen Lida.
Men om denna tråd inte skulle ha funnits, varför håller du hela tiden på att hitta på saker att skriva här inne då för?
Du, hur går det nu, skulle du plocka fram det jag bad om eller vill du bara fortsätta hitta på en massa som vanligt?
Jag som var på plats under mordrättegången, tyckte att Lydia/Lidas familj visade stöttning på ett synnerligen märkligt sätt, genom att dricka the...intresseklubben antecknar... var nivån.
2022-08-09, 13:47
Avslutad
Citat:
Ja, hon har hamnat i situationer där männen inte har varit så bra mot henne om man säger så, där hon hamnat i en spiral med sprit som inte varit bra, det är sådant hon menar.
Hon har aldrig ens varit i närheten av det som nu har hänt liksom.
Det är därför jag menar på att man gärna vill få reda på vad som hänt mellan dessa två innan denna kväll, upp till 1-3 månader innan. Jag vet en hel del redan och som jag inte tänker skriva ut här, men skaen är självklar för mig, svaret finns i den tidsspannet.
Vad Lydia har haft för sexpartner innan i livet har absolut inget med detta brott att göra. Vad hon har haft för arbete innan, har heller inget med detta att göra. Ej heller vad hon har för lån, att hon betalade tillbaka på det m.m. Det har inget med detta brott att göra.
Ja, hon kan väl älska en person. Jag också, men därifrån till att det ska vara en kärleksrelation, det är ett stort steg. Ett steg hon aldrig tog kan jag också påpeka.
Jag kan lugnt påstår att jag älskar många av mina vänner, exempelvis.
Hon säger det under rättegången.
Du försöker rätta till kappan du vänder efter vinden, synd bara att den är för liten och snedknäppt..

Det framgår med tydlighet att Lydias problem med ekonomi, barn, plugg, boende mm, började långt innan hon träffade Emil.
Han erbjöd henne a shelter from the storm, när han kände att det var nog, att hon skulle ut ur hans liv, dödade Lydia honom. Varför? För att hon inte hunnit ordna nytt boende, eller försörjning. Har man CSN, krävs det att man klarar kurserna..
2022-08-09, 14:07
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Det ÄR av största vikt att kunna söka i en förövares historik.
Att bolla och brainstorma, öppna stängda dörrar, för att få en bild av gärningsmannens (i detta fall en kvinnas) modus operandi.
Hur har Lydias liv och relationer sett ut över tid?

Vad bra att du kommit så långt i ditt tänkande. Då kanske du så småningom förstår att denna tråd handlar om mordet på Emil Fremdling och att man därför diskuterar även honom.
2022-08-09, 14:11
Medlem
Citat:
Du försöker rätta till kappan du vänder efter vinden, synd bara att den är för liten och snedknäppt..

Det framgår med tydlighet att Lydias problem med ekonomi, barn, plugg, boende mm, började långt innan hon träffade Emil.
Han erbjöd henne a shelter from the storm, när han kände att det var nog, att hon skulle ut ur hans liv, dödade Lydia honom. Varför? För att hon inte hunnit ordna nytt boende, eller försörjning. Har man CSN, krävs det att man klarar kurserna..

Ja du gör det hela tiden Mumsemuff, och hittar på hela tiden.
Ja du vet inte vad du pratar om, det lyser igenom liksom.
Kunde du plocka fram informationen jag bad om nu? Eller erkänner du att du bara hittar på och kommer med saker du vill få till trådsanningar hela tiden.
Tänk att hon klarade slut tentan ändå inför sommaren. Och tänk, att ett nytt boende var på gång med hjälp av soc. Tänk vad man vet men valt att inte berätta.
2022-08-09, 14:11
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Fel, hon dödade inte p.g.a det.

Hon lider av psykisk ohälsa. Iaf då. Både hon och Emil.
Utöver det söps det som fan!

Det fanns ingen som kunde hjälpa dom. Begriper du??

Hon dödade inte honom för att hon kände för det.

Läs På om psykisk ohälsa i kombination med droger(alkohol)

Försök tänka lite nån jävla gång!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in