Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Tyvärr så tror jag inte på detta. Jag tror tricket är att vägra inse sambandet mellan "medicinska händelser" och vaccinet.
Jag har hört/öäst om otaliga som blivit rekommenderade (tvingade) till en andra/tredje dos fastän de sagt att de fick biverkningar efter den tidigare. Det finns folk som sagt upp sig från sin tjänst som sjukvårdare då det inte accepterats att de låter bli en andra (eller tredje) dos fastän de fick biverkningar efter den tidigare. Det rätta vore att låta bli fler doser på blotta misstanken men sjukvården har beslutat sig för att vägra koppla ihop "medicinska händelser" med vaccinet. Genom att blunda så kan man förbise det mesta.
Jag ser ingen orsak att börja lita på denna apparat som skönmålar vaccinet. Det handlar inte om tyckande vs fakta och logik. Det finns ett attitydproblem hos den sidan som säger sig stå för vetenskapen.
Det spelar ingen roll vad du tror på eller vilken anekdotiskt bevisföring du lägger fram.
Samtliga regulatoriska myndigheter i hela världen lägger stora resurser på att signalspana efter biverkningar.
Det var så myo- oh perikardit upptäcktes som en ovanlig biverkan hos främst yngre män. Detta upptäcktes först i Israel och sedan i USA.
Resultatet av detta finns tillgänligt i ett flertal studier helt öppet. Jag ser inte det attitydproblem du nämner.