2022-08-09, 11:07
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Nej, det har jag aldrig påstått.
Däremot har Läkemedelsverket presenterat rapporterade medicinska händelser i nära anslutning till vaccinering.
Det är absolut inte samma sak som biverkningar.

Om du leker med tanken att en miljon människor injiceras med en helt overksam koksaltlösning och rapportsystemet fungerar som idag.
Då kommer du få tusentals rapporter om medicinska händelser. Tricket är att titta på dessa händelser för att se om något sticker ut.

Alltså kan du inte räkna dessa som allvarliga vaccinbiverkningar.

Tyvärr så tror jag inte på detta. Jag tror tricket är att vägra inse sambandet mellan "medicinska händelser" och vaccinet.

Jag har hört/öäst om otaliga som blivit rekommenderade (tvingade) till en andra/tredje dos fastän de sagt att de fick biverkningar efter den tidigare. Det finns folk som sagt upp sig från sin tjänst som sjukvårdare då det inte accepterats att de låter bli en andra (eller tredje) dos fastän de fick biverkningar efter den tidigare. Det rätta vore att låta bli fler doser på blotta misstanken men sjukvården har beslutat sig för att vägra koppla ihop "medicinska händelser" med vaccinet. Genom att blunda så kan man förbise det mesta.
Jag ser ingen orsak att börja lita på denna apparat som skönmålar vaccinet. Det handlar inte om tyckande vs fakta och logik. Det finns ett attitydproblem hos den sidan som säger sig stå för vetenskapen.
2022-08-09, 11:29
Avstängd
TantRossins avatar
Dr. William Bay apologises for not speaking out sooner.

He was afraid of losing his livelihood if he spoke out sooner.;

https://t.me/mrn_death/39401

Nu kommer vi se en våg av vårdpersonal, som ska tvätta händerna, likt Pontius Pilatus..
2022-08-09, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Tyvärr så tror jag inte på detta. Jag tror tricket är att vägra inse sambandet mellan "medicinska händelser" och vaccinet.

Jag har hört/öäst om otaliga som blivit rekommenderade (tvingade) till en andra/tredje dos fastän de sagt att de fick biverkningar efter den tidigare. Det finns folk som sagt upp sig från sin tjänst som sjukvårdare då det inte accepterats att de låter bli en andra (eller tredje) dos fastän de fick biverkningar efter den tidigare. Det rätta vore att låta bli fler doser på blotta misstanken men sjukvården har beslutat sig för att vägra koppla ihop "medicinska händelser" med vaccinet. Genom att blunda så kan man förbise det mesta.
Jag ser ingen orsak att börja lita på denna apparat som skönmålar vaccinet. Det handlar inte om tyckande vs fakta och logik. Det finns ett attitydproblem hos den sidan som säger sig stå för vetenskapen.

Det finns en anledning till att att dom inte kopplar ihop det med vaccinet , staten måste betala hela kostnaden för alla vaccin skador.😵 Och det kan bli ganska saftiga summor med dom här katastrof vaccinen..Så nej , givetvis finns det ingen koppling till vaccinen..🤫
2022-08-09, 11:36
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är det verkligen Moderna som påstår det där? Det ser mer ut som en frukostshow i amerikansk TV (ABC), om jag skall vara ärlig.

I vanlig ordning har väl antivaxxar-patrasket inte läst den egentliga informationen utan lyssnar på någons TOLKNING. Är det så illa den här gången också? Det är väl därför idioter går på skit som kablas ut av professionella desinformatörer som Del Bigtree och Mark Steyn - ni går på precis vad som helst. Helt otroligt.

Att JAG har läst den EGENTLIGA informationen förstår du säkert, och i vanlig ordning kommer jag att tillhandahålla det fakta som finns i fallet. Ok, är du med nu, lilla antivaxxar-patrasket, så kör vi:

Till att börja med gäller försöket inte personer 12-18 år som ABC.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2109522#:~:text=The%20incidence%20of%20coron avirus%20disease,vaccine%20in%20adolescents%20are% 20unknown.

Var hävdar Moderna att vaccinet är 100% effektivt?

Om vi sedan fortsätter med att titta på säkerhetsprofilen och ditt påstående om "0% risk för biverkningar". Har Moderna sagt det? I TV-programmet säger de "zero safety signals". Vad säger då den egentliga informationen?

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2109522#:~:text=The%20incidence%20of%20coron avirus%20disease,vaccine%20in%20adolescents%20are% 20unknown.

Försöket:
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04649151

Och så sitter du och påstår att folk är dumma?

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...

Din wall of text bryr jag mig inte om, bilderna av stupande människor världen över, de talar för sig själv..
2022-08-09, 11:48
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Det finns en anledning till att att dom inte kopplar ihop det med vaccinet , staten måste betala hela kostnaden för alla vaccin skador.😵 Och det kan bli ganska saftiga summor med dom här katastrof vaccinen..Så nej , givetvis finns det ingen koppling till vaccinen..🤫

”Det finns ingen koppling till vaccinen.”

Det tror jag det är en hel del som upprepar många gånger varje natt innan läggdags i och med att man tog Judas-silvret.
Senast redigerad av Synitize 2022-08-09 kl. 11:51.
2022-08-09, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
”Det finns ingen koppling till vaccinen.”

Det tror jag det är en hel del som upprepar många gånger varje natt innan läggdags i och med att man tog Judas-silvret.

Skadestånden är på väg , kan bli intressant i höst med tanke på alla booster doser som ska rullas ut.🧑‍🦽🧑‍🦽🧑‍🦽🧑‍🦽🧑‍🦽🧑‍🦽🧑‍🦽

https://youtu.be/2RNdNz3eWKM
2022-08-09, 12:25
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108

Det spelar ingen roll vad du tror på eller vilken anekdotiskt bevisföring du lägger fram.
Samtliga regulatoriska myndigheter i hela världen lägger stora resurser på att signalspana efter biverkningar.
Det var så myo- oh perikardit upptäcktes som en ovanlig biverkan hos främst yngre män. Detta upptäcktes först i Israel och sedan i USA.
Resultatet av detta finns tillgänligt i ett flertal studier helt öppet. Jag ser inte det attitydproblem du nämner.
2022-08-09, 12:31
Avslutad
Citat:
Det spelar ingen roll vad du tror på eller vilken anekdotiskt bevisföring du lägger fram.
Samtliga regulatoriska myndigheter i hela världen lägger stora resurser på att signalspana efter biverkningar.
Det var så myo- oh perikardit upptäcktes som en ovanlig biverkan hos främst yngre män. Detta upptäcktes först i Israel och sedan i USA.
Resultatet av detta finns tillgänligt i ett flertal studier helt öppet. Jag ser inte det attitydproblem du nämner.

Fråga alla som fick problem med svininfluensa vaccinet 🐖 , tror du att dom fick det lätt ? 🙄 Dom fick kämpa länge innan, man motvilligt fick konstatera att man klantat sig när man tog fram vaccinet.Samma människor sa , samma saker som med Covid vaccinet, säkra och effektiva. 😁
2022-08-09, 12:35
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Fråga alla som fick problem med svininfluensa vaccinet 🐖 , tror du att dom fick det lätt ? 🙄 Dom fick kämpa länge innan, man motvilligt fick konstatera att man klantat sig när man tog fram vaccinet.Samma människor sa , samma saker som med Covid vaccinet, säkra och effektiva. 😁

Nej, jag vågar påstå att biverkningar orsakade av svininfluensavaccin var en helt annan sak.
Covidvaccin har flera miljarder människor runt om i världen fått. Dessutom flera doser.
Andelen allvarliga biverkningar är inte speciellt hög.
2022-08-09, 12:38
Avslutad
Citat:
Nej, jag vågar påstå att biverkningar orsakade av svininfluensavaccin var en helt annan sak.
Covidvaccin har flera miljarder människor runt om i världen fått. Dessutom flera doser.
Andelen allvarliga biverkningar är inte speciellt hög.

Det är det mest anmälda vaccinet i historien, både i Sverige och USA, kolla på läkemedelsverkets hemsida , mest någonsin 😎
2022-08-09, 12:45
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Det är det mest anmälda vaccinet i historien, både i Sverige och USA, kolla på läkemedelsverkets hemsida , mest någonsin 😎

Ja, och det är väl bra?
Detsamma gäller i de flesta länder. Så mycket medicinska händelser som möjligt ska rapporteras in och utredas för att se om det rör sig om biverkningar av vaccinet.

Hade varit oroad om det inte var så.
2022-08-09, 12:50
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ja, och det är väl bra?
Detsamma gäller i de flesta länder. Så mycket medicinska händelser som möjligt ska rapporteras in och utredas för att se om det rör sig om biverkningar av vaccinet.

Hade varit oroad om det inte var så.
Du menar på att det är bra att det blir anmält så att det kan förbättras ? Det är just därför man kör långa studier helst upp till 10 år för att få bort såna här biverkningar som människor upplevt innan man "påtvingar" befolkningen att vaccinera sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in