2022-07-25, 22:49
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pineapplejuice
Tack för svar och det är som jag anat väldigt svårt att få utökad frigång. Hur lätt är det att bli förflyttad från klass 2 till 3 då? Vad menar du med betala vistelsen på anstalt? Gäller det om man hamnar på klass 3 eller vid utökad frigång?

Hur lätt är det att få permission med exempelvis övernattning?

Tack för svar!

Du måste sitta 1/3 av tiden oavsett men permissionsstegen är oftast 8, 8, 24h dvs efter din första övernattning vid permission från klass 2 kan du söka dig till en 3a men är du inte våldsam av dig så kan du ju söka dig till en 3a direkt men de är överfullt nästan överallt så man får ta platsen man får.

Om du får utökad frigång så kommer du få betala anstaltsvistelsen själv ( runt 3000 kr / månad). Och då sover du ju bara där på anstalten.

Jag har stött 2 st enbart som fått utökad frigång på klass 3.
Citera
2022-07-25, 22:50
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammaspojke45
En person är dömt till 2 år för Grov misshandel. Vart kan man tänkas hamna om man hör he.ma i norrort Stockholms län?
Sitter man med andra dömda för samma brott?
Hur står det i kurs hos andra intagna om man slagit sönder sin flickvän.

Var som helst i landet.

Men troligen Västervik kan den Hamna på
Citera
2022-07-29, 13:58
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammaspojke45
En person är dömt till 2 år för Grov misshandel. Vart kan man tänkas hamna om man hör he.ma i norrort Stockholms län?
Sitter man med andra dömda för samma brott?
Hur står det i kurs hos andra intagna om man slagit sönder sin flickvän.

Du behöver inte vara orolig, bror. Vi är många som har suttit för att ha klappat sina flickvänner.

Ingen frågar vad du sitter för. Var bara korrekt. Om ngn frågar, var ärlig. Behöver du skada ngn, gör det. Men för det mesta är det lugnt. Många muslimer som sitter idag, på de flesta ansralter & många brott är kvinnofridskränkning osv.

Kommer ihåg på i början av 00-talet, då var det annorlunda. När Sör*n Lor*ntzon (*=e) gjorde entré på tidaholm. Sör*n var inte bara en stor knarklangare av rang, han var oxå en kvinnoboxare. Ham*d (*=i) som var den tidens största i sthlm, större än fd juggemaffian, satt där då. Ham*d visade Söre*n vart skåpet skulle stå. Tror Sör*n saknar framtänder än idag.

Sör*n bor idag 50% i spanien. Fortfarande storlirare men han rådde aldrig på Ham*d, that's for sure. Ham*d är fortfarande verksam i sthlm. Den som vet han vet liksom.
Citera
2022-08-04, 19:50
Medlem
Ni som undrar vart ni kommer hamna kan lika gärna lägga ner gissningsleken för dom placerar folk helt random nu pga platabristen, för nåt år sen blev jag skickad till andra sidan landet för en kaffevolta, och dom förslagen du kommer med skiter dom fullständigt I.

Vet till och med folk som fått 4år+ och sluppit riksen och hamnat direkt på Hall istället
Citera
2022-08-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Du behöver inte vara orolig, bror. Vi är många som har suttit för att ha klappat sina flickvänner.

Ingen frågar vad du sitter för. Var bara korrekt. Om ngn frågar, var ärlig. Behöver du skada ngn, gör det. Men för det mesta är det lugnt. Många muslimer som sitter idag, på de flesta ansralter & många brott är kvinnofridskränkning osv.

Kommer ihåg på i början av 00-talet, då var det annorlunda. När Sör*n Lor*ntzon (*=e) gjorde entré på tidaholm. Sör*n var inte bara en stor knarklangare av rang, han var oxå en kvinnoboxare. Ham*d (*=i) som var den tidens största i sthlm, större än fd juggemaffian, satt där då. Ham*d visade Söre*n vart skåpet skulle stå. Tror Sör*n saknar framtänder än idag.

Sör*n bor idag 50% i spanien. Fortfarande storlirare men han rådde aldrig på Ham*d, that's for sure. Ham*d är fortfarande verksam i sthlm. Den som vet han vet liksom.

beror ju på hur man beter sig, kan ju säga att min förra volta (på en 2a) blev det knall för en somalier för att de framkom att han slagit en tjej, det är inte uppskattat. Men så länge man håller låg profil och inte leker häftig så kommer resterande intagna skita fullständigt I vad du sitter för, men börjar du leka att du är något, är högljudd osv så lär du få problem.
Citera
2022-08-08, 22:20
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter

Väntar på NFC's fingeravtrycks-analys, så blir jag häktad och åker på 2 - 8 år..
Fan, har inte suttit sedan år 2002, Tjugo år, det lär ju vara mycket nytt.?

02

Vad har du gjort? Eller, vad är du misstänkt för?
Citera
2022-08-08, 22:25
Medlem
Marabouoreos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marnan
Ok. Dom problemen var med när jag satt där 2019.
Jobbade Erl'a kvar ?
Hon är kvar, vad tycker du om henne?
Citera
2022-08-08, 22:33
Medlem
Marabouoreos avatar
Ni som suttit på FÄRINGSÖ eller SVARTSJÖ, vad tyckte ni? Vilka plitar är ok? Hur är allt? Skvaller??
Citera
2022-08-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Vad har du gjort? Eller, vad är du misstänkt för?
'"Ingen kommentar"

Det kan ju hända att min Daktning med DNA och Fingeravtryck, har gått Ur tiden, beroende på hur "dom" räknar..

Ja, tro inte på snuten & Kvv. Jag snackar om Deep State, Globaliseringen, HBTQ & Satan's lättvunna återvinning av våra själar i mänskliga kroppar på jorden.
Citera
2022-08-09, 19:17
Medlem
På dagtid när cellen är upplåst kan jag då låsa om mig så jag inte får besök av andra intagna eller är det bara plittarna som kan låsa och låsa upp?
Citera
2022-08-09, 22:09
Medlem
Hör många som pratar om att dom varit våldsamma och slagit andra intagna inne på anstalt. Nekas man inte sin villkorliga frigivning om man missköter sig? Vad ska till för att kriminalvården nekar din villkorliga frigivning?
Citera
2022-08-11, 19:11
Medlem
Om man sitter isolerad på egen begäran. Har man tv då?
Hur blir det med maten, kommer plittarna med en bricka då? Har man egen toalett om man är isolerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in